Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

alcohol rijders!

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 06 feb 2006 10:46

Quoten: Origineel geplaatst door delirium op 06 Februari 2006

Hoe zit het eigenlijk met drinken op de fiets? Geldt daar dezelfde wetgeving als bestuurders van een auto? M.a.w. ben je ook strafbaar op een fiets met 0,5 promille?


Gevorderde bestuurders: 0,5 promille
Voor niet-beginnende bestuurders is deelname aan het verkeer verboden bij een bloedalcoholgehalte van 0,5 promille en hoger (dit is een Adem Alcohol Gehalte van 220 microgram). Dit percentage bereik je na het drinken van ongeveer 2 glazen alcohol binnen een uur. Dit geldt ook voor rijden op de fiets en scooter.
Dit heb ik van de website http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act ... =173&c=212 . Ik heb zelfs begrepen dat als je flink dronken op de fiets zit en ze houden je aan en je hebt een rijbewijs dat ze dat ook kunnen invorderen.
Met je fiets zul je wel niet zoveel schade aan een ander veroorzaken, maar als jezelf met je dronken kop voor een auto fiets, dan zadel je ook iemand anders met een groot probleem op.
Als ie gaar is kom ik terug

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 feb 2006 14:18

Natuurlijk is het vreselijk als je kind overlijd. (vreselijk is nog niet sterk genoeg als woord). Maar wat we in Nederland goed kunnen is doordraven. Bij m'n ouders in 't dorp/stad vorig jaar een jochie van 8 onder trein gekomen doordat ie tussen de bomen door was gefietst. Bijna Iedereen vond het ongelooflijk dat er geen volledige bomen waren (dus over beide rijstroken). Als ze een referendum uitgeschreven hadden of er overal nieuwe bomen moesten komen had ik de uitslag wel kunnen raden. Was er een enorme sloot geld in slagbomen gestopt en misschien 1 doden in de zoveel jaar minder. (die door z'n eigen stomme schuld er onder komt). Terwijl als dat geld in onderzoek naar ziektes wordt gestopt je zoveel meer mensen kan redden.
Klinkt misschien hard en kil, maar de werkelijkheid is nu eenmaal dat je geld maar 1 keer uit kan geven. Bijv dat gedoe in West-Europa over CO2 uitstoot, we investeren miljarden in filters die net weer een heel klein beetje beter zijn, terwijl ze in Afrika en Azie alles rechtsstreeks de lucht staan in te pompen. Daar geld investeren zou zoveel meer effect hebben... (maar helaas bestaat er ook nog politiek).
En om dan weer terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp. Als je zero tollerance beleid invoerd op gebied van alcohol in het verkeer, dan kost dat een vermogen. Want je moet wel je controles extreem opvoeren, rechters hebben het al te druk wordt alleen maar erger. Gevangenissen zaten al overvol, en als iemand 10 glazen op heeft moet je hem toch zwaar genoeg kunnen straffen...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 06 feb 2006 18:38

sommige mensen waaronder ik kunnen dit relativeren... bijvoorbeeld in afrika worden dagelijks 100den kinderen afgeslacht... en daar heeft niemand ook maar een greintje medelijden mee... tuurlijk het klopt niet... maarja...ieder mens heeft recht op een tweede kans... zelfs de aanrijder met z'n zatte ballen ik denk wel dat hij dit geen twee keer doet.. of anders is het echt een ongeloofelijke ....

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 06 feb 2006 18:57

Big Rosa For President!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
cornelli racing cycles Uden

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 06 feb 2006 19:02

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 06 Februari 2006


Klinkt misschien hard en kil, maar de werkelijkheid is nu eenmaal dat je geld maar 1 keer uit kan geven. Bijv dat gedoe in West-Europa over CO2 uitstoot, we investeren miljarden in filters die net weer een heel klein beetje beter zijn, terwijl ze in Afrika en Azie alles rechtsstreeks de lucht staan in te pompen. Daar geld investeren zou zoveel meer effect hebben... (maar helaas bestaat er ook nog politiek).
En om dan weer terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp. Als je zero tollerance beleid invoerd op gebied van alcohol in het verkeer, dan kost dat een vermogen. Want je moet wel je controles extreem opvoeren, rechters hebben het al te druk wordt alleen maar erger. Gevangenissen zaten al overvol, en als iemand 10 glazen op heeft moet je hem toch zwaar genoeg kunnen straffen...


Een zero-tollerance beleid op alcohol in het verkeer (maw de limiet op 0 glazen alcohol stellen) is ten eerste onmogelijk met de huidige stand van de techniek. Een mens produceert zelf ook alcohol door gistingsprocessen dus een limiet van 0,0 is niet haalbaar. Ten tweede heeft onderzoek uitgewezen dat het zelfs een negatief effect heeft. Doordat veel meer mensen worden gecontroleerd is de pakkans voor mensnen die wel hebben gedronken lager.
En over die CO2 uitstoot: dit is nu precies wat Nederland nu al doet! Nederland heeft ervoor gekozen om zijn kyoto doelstelling te halen (of althans te proberen te halen) door verouderde energiecentrales in het oostblok te helene schonere energie te leveren. Dit is goedkoper voor Nederland en ook een veel efficientere besteding van het beschikbare geld.N.B.: Mijn doel met mijn eerste reactie was alleen maar een iets genuanceerder kader te scheppen voor deze casus. Het zal wel beroepsdeformatie van mij zijn  Ook ik heb in principe bijzonder weinig respect en begrip voor mensen die met drank achter het stuur gaan zitten. Oja: het deelnemen aan het verkeer onder invloed van alcohol is voor iedereen niet toegestaan. Dus zelfs als je dronken naar huis loopt ben je al in overtreding, naar de letter van de wet.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 06 feb 2006 19:16

Je mag gewoon niet dronken aan het verkeer deelnemen. Autorijden , dan geen alcohol nuttigen.

PS Je mag zelfs niet dronken lopen op de openbare wegen/trottoir.
Je mag vanaf de deur waar je dronken bent geworden naar een taxi cq je bob zijn auto lopen en bij je huis cq overnachtingsgelegenheid naar de ingangsdeur lopen.

Gewoon geen alcohol drinken als je je vervoersmiddel gaat besturen.

Strafmaat is gewoon te moeilijk te bepalen , maar dronken iemand dood rijden is voor mij voor altijd rijbevoegheid afnemen.

PS 2 Beginnende automobilist is allen die na 30 maart 2002 hun rijbewijs heeft gehaald en dat blijven ze tot ze 5 jaar hun rijbewijs hebben.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

jorisvb
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 jul 2005 02:45

jorisvb 06 feb 2006 22:57

Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 06 Februari 2006

Je mag gewoon niet dronken aan het verkeer deelnemen. Autorijden , dan geen alcohol nuttigen.PS Je mag zelfs niet dronken lopen op de openbare wegen/trottoir.Je mag vanaf de deur waar je dronken bent geworden naar een taxi cq je bob zijn auto lopen en bij je huis cq overnachtingsgelegenheid naar de ingangsdeur lopen.Gewoon geen alcohol drinken als je je vervoersmiddel gaat besturen.Strafmaat is gewoon te moeilijk te bepalen , maar dronken iemand dood rijden is voor mij voor altijd rijbevoegheid afnemen.PS 2 Beginnende automobilist is allen die na 30 maart 2002 hun rijbewijs heeft gehaald en dat blijven ze tot ze 5 jaar hun rijbewijs hebben.

Een beginnen automobilist mag een promillage hebben van 0.2. Dit betekent dat je na 1 glas al te veel op hebt.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 feb 2006 23:00

Als de meetapparatuur proper functioneerd. Want we weten allemaal hoe het een aantal jaar geleden in Blik op de Weg in het cafe ging. Die kerel was ladder zat, maar had nog steeds niet te veel gedronken
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 07 feb 2006 09:46

Ach ja alcohol makat meer kapot dan je lief is.
Maar aids nog veel meer.............
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

Plaats reactie