Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 10 sep 2019 13:11

indobesar schreef: 10 sep 2019 11:47 Maar waarom heb je ze dan toch gekocht? Oprechte vraag.

Vroeger deed ik dat ook. Spullen kopen omdat het een "koopje" is en die wil je niet mislopen. Vervolgens ligt het "op de plank" en raakt het in vergetenheid.

Bijzonder hoe wij in deze consumptiemaatschappij worden verleid tot aankopen en meer kopen stimuleren.
Ik probeer daar steeds bewuster mee om te gaan. Voorlopig kan ik de verleiding (beter) weerstaan. ;-)
Ik heb daar niet zoveel moeite mee dat iets 'op de plank' ligt. Heb zo inderdaad ook nog een 2e setje schoenen nieuw in doos liggen al een jaar of 2. Heb destijds best veel moeite gedaan om een passende schoen te vinden en toen ik via MP een 2e set tegenkwam aan de helft van de prijs, heb ik die meteen gekocht.

Idem met banden, cassettes, schoenplaatjes, ketting en andere onderdelen/kledingstukken waarvan je weet dat ze vroeg of laat versleten raken. Het 'nadeel' van stilzittend geld wordt doorgaans weer dubbel en dwars terugverdiend met koopjes i.p.v. iets kopen voor de hoofdprijs op de momenten dat je het nodig bent (winterkleding kopen in de zomer en vice versa).

Daarnaast heb ik er een hekel aan om dingen in te rijden voor een lange rit/vakantie. Wanneer je schoenen kapot gaan de dag voordat je de AGR gaat rijden ofzo. Heel af en toe moet je eens iets nieuw in doos verkopen omdat je bijvoorbeeld een ander frame hebt, maar omdat je het goedkoop gekocht hebt valt de schade dan wel mee.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15951
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 sep 2019 14:54

ypuh schreef: 10 sep 2019 13:11 ........
Ik heb daar niet zoveel moeite mee dat iets 'op de plank' ligt. .........
Het 'nadeel' van stilzittend geld wordt doorgaans weer dubbel en dwars terugverdiend met koopjes i.p.v. iets kopen voor de hoofdprijs op de momenten dat je het nodig bent. ...............
Ik ,ook niet.
Zo eens een lot van 10 KMC X11 EL kettingen gekocht aan 13 Euro/stuk.
Kom ik enkele jaren toe en mocht ik onverwacht toch overstappen op 12-speed kan ik bij doorverkoop er zelfs nog iets aan verdienen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 10 sep 2019 23:25

LaPassione arm stukken (geen verzendkosten momenteel)
https://www.lapassione.cc/collections/w ... rmers-blue

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 11 sep 2019 07:46

havana schreef: 10 sep 2019 07:58 Setje Northwave Extreme RR schoenen. Ik heb ze niet nodig, maar ik kon ze gewoonweg niet laten liggen voor dat geld

https://www.bike-discount.de/de/kaufen/ ... uhe-754614
Thanks havana. Ik was na 5 jaar toe aan nieuwe schoenen en dit is een mooie deal! :like:

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 11 sep 2019 11:57

Maandag een Shimano HG 701 ketting. Omdat mijn ketting zwaar versleten was. Daarom kon Ik dinsdag gelijk een cassette ketting combi Shimano Ultegra R8000 12-25 en een HG 701 ketting.l kopen Omdat ik daardoor mij cassette na 7k km in de prulllenbak kan gooien die versleten is.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

i-mac

i-mac 11 sep 2019 17:36

4 biba's van Decathlon met een lang ventiel

En na lang twijfelen toch maar een zadeltasje gekocht op aan mijn winterfiets te hangen. Geen zwart model, maar een volledig reflecterend model. Mooi is het misschien, handig waarschijnlijk wel. En bij donkere dagen hebben de meeste auto's hun lichten aan, dus valt dat tasje genoeg op (naast de achterverlichting uiteraard).


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 12 sep 2019 14:12

Gezien het buiten fietsen tijd-technisch lastiger wordt wegens naschoolse activiteiten van mijn kinderen en de " Spaanse herfst-winter" aan komt, heb ik maar geinvesteerd in een degelijke pain cave gezien voorheen met mijn rollers het voor de buren geen pretje was.
Via het werk had ik een 42" monitor geregeld en daarnaast heb ik het volgende gekocht:
  • Tacx Neo2
    Tacx Ant+ antenne
    105 11-28 cassette
    Ventilator
    HDMI kabel
    Vesa wall mount
En nog wat Attaquer spul voor mijn collectie (die nu toch wel serieus groot is :o :o ) voor het niet meer te krijgen is ;)
  • All day rain jacket
    All day winter jersey
    Winter baselayer
    Club T-shirt
    Adventure handlebar bag
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 12 sep 2019 19:16

jsprbcn schreef: 12 sep 2019 14:12

En nog wat Attaquer spul voor mijn collectie (die nu toch wel serieus groot is :o :o ) voor het niet meer te krijgen is ;)
  • All day rain jacket
    All day winter jersey
    Winter baselayer
    Club T-shirt
    Adventure handlebar bag
Afbeelding
Uiteraard zwart....je moet wel kasten vol zwarte kleren hebben...
.
Ontopic:
Ik had de laatste tijd steeds meer moeite m'n Globalsat 580 computer af te lezen en lopen zoeken naar iets met duidelijkere belettering
Prima apparaatje overigens, geen enkel probleem mee gehad in 6 jaar, maar de belettering is wat dun en danste de laatste maanden voor 'm'n ogen...
Had eigenlijk al besloten dat het een Garmin Edge 130 ging worden, maar stuitte op de Edge 820 bij BC.de voor 178€ , 1 tientje meer en MET kaart en giganties veel opties waarvan ik driekwart w.s. niet gebruik.
Besteld, dus we gaan het zien..
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 12 sep 2019 20:03

@Keesz Mooi dat u er weer is.
Zoveel echte technische kennis van fietsen, is voor velen een belangrijk hulp.


Ik heb een ruime Rockbros frametas gekocht, vooral voor deze periode van het jaar, waar je steeds wisselende weersomstandigheden(af en toe een bui, harde wind, dan weer zonnig enz.) hebt en ik zo wat reserve kleding mee kan nemen en mijn regenjackje.Ik heb al een kleine top tube tas, maar deze is mooi groot)
Afbeelding (foto van het net gehaald ergens)

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 12 sep 2019 20:35

@codex ik zou wel wat frame beschermingsstickers gebruiken. Met wat zand ertussen krijg je snel beschadigingen op je lak.
o'7o

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 12 sep 2019 21:19

@Douglas Ik zal er omdenken :)

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 12 sep 2019 22:42

Keezx schreef: 12 sep 2019 19:16

Uiteraard zwart....je moet wel kasten vol zwarte kleren hebben...
Jep! :mrgreen:

Plaats reactie