Wat heb jij voor het laatst gekocht?

Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.
Vicenza
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 09 apr 2019 17:44

mont aigoual schreef:
09 apr 2019 09:19
Vicenza schreef:
09 apr 2019 08:33
mont aigoual schreef:
08 apr 2019 17:12
Een VeloVault 2 fietskoffer voor de reizende fietster. Zadel met Di2 batterij hoeft niet eens los (...)
Lithium batterij zal je niet in de ruimbagage mogen vervoeren als je gaat vliegen
Ik heb een keer per ongeluk een Ipad in een koffer ingepakt en als ruimbagage vervoerd., dat was geen probleem. Heb jij ervaring dat je een interne Di2 batterij uit je zadelpen moet halen en in je handbagage moet stoppen?
Ik heb zelf geen elektronisch schakelgerei, maar afhankelijk vd capaciteit moeten lithium batterijen als carry-on meegenomen worden. Ingebouwde batterijen zijn doorgaans geen probleem. Of je een di2 batterij net zo ingebouwd vindt als een ipad batterij is open voor discussie

Gebruikersavatar
mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

Gebruikersavatar mont aigoual 09 apr 2019 19:59

Vicenza schreef:
09 apr 2019 17:44
Ik heb zelf geen elektronisch schakelgerei, maar afhankelijk vd capaciteit moeten lithium batterijen als carry-on meegenomen worden. Ingebouwde batterijen zijn doorgaans geen probleem. Of je een di2 batterij net zo ingebouwd vindt als een ipad batterij is open voor discussie
Ik heb (via mijn dochter) gelijk even navraag laten doen bij andere de wereld rond reizende triathleten met Di2, geen van hen zegt deze interne batterij uit de zadelpen te halen. Voor wat het waard is...
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Gebruikersavatar
i-mac
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 nov 2012 14:03
Locatie: Brugge

Gebruikersavatar i-mac 09 apr 2019 20:13

mont aigoual schreef:
09 apr 2019 19:59
Ik heb (via mijn dochter) gelijk even navraag laten doen bij andere de wereld rond reizende triathleten met Di2, geen van hen zegt deze interne batterij uit de zadelpen te halen. Voor wat het waard is...
Vorige week nam ik in Rome even de tijd om wat zaken te lezen op de luchthaven aldaar (wegens uurtje vertraging). En daar stond te lezen dat lithium batterijen niet in het vrachtruim mogen. Vraag is natuurlijk in hoeverre men daar op controleert tijdens het scannen van je bagage.
If eternity should fail ....

Gebruikersavatar
mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

Gebruikersavatar mont aigoual 09 apr 2019 20:26

i-mac schreef:
09 apr 2019 20:13
Vorige week nam ik in Rome even de tijd om wat zaken te lezen op de luchthaven aldaar (wegens uurtje vertraging). En daar stond te lezen dat lithium batterijen niet in het vrachtruim mogen. Vraag is natuurlijk in hoeverre men daar op controleert tijdens het scannen van je bagage.
Dank je voor deze aanvullende informatie. Ik las zojuist een artikel dat het een veiligheids issue is. Zekerheidshalve zal ik de batterij in haar handbagage doen om geen risico te nemen. Ze zien op de scanner natuurlijk ook allemaal elektra draden lopen...Heeft natuurlijk ook als voordeel dat de batterij niet leeg loopt, doordat de shifter door de bagage wordt ingedrukt.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Gebruikersavatar
chrissiewizzie
Forum-lid HC
Berichten: 6016
Lid geworden op: 17 jul 2008 16:51
Locatie: Randstad
Contact

Gebruikersavatar chrissiewizzie 09 apr 2019 20:52

Kadootje voor mezelf. Oakley Radar EV in de Olympic Rio uitvoering met Prizm Road lens. Nieuw via eBay uit de USA. Kunnen een paar M-frames in de verkoop...

91A19C82-99BA-42A5-BA6A-8894CE0A1817.jpeg

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 23778
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 apr 2019 22:14

mont aigoual schreef:
09 apr 2019 20:26
i-mac schreef:
09 apr 2019 20:13
Vorige week nam ik in Rome even de tijd om wat zaken te lezen op de luchthaven aldaar (wegens uurtje vertraging). En daar stond te lezen dat lithium batterijen niet in het vrachtruim mogen. Vraag is natuurlijk in hoeverre men daar op controleert tijdens het scannen van je bagage.
Dank je voor deze aanvullende informatie. Ik las zojuist een artikel dat het een veiligheids issue is. Zekerheidshalve zal ik de batterij in haar handbagage doen om geen risico te nemen. Ze zien op de scanner natuurlijk ook allemaal elektra draden lopen...Heeft natuurlijk ook als voordeel dat de batterij niet leeg loopt, doordat de shifter door de bagage wordt ingedrukt.
Accu's onder de 100 Wh mag gewoon mee in het ruim, mits de accu gewoon in het apparaat zit. Reserve accu's mag je enkel in de handbagage mee nemen. Zolang je geen E-bike mee wilt nemen is het dus allemaal niet zo spannend.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 10 apr 2019 07:08

amclassic-fan schreef:
09 apr 2019 22:14
mont aigoual schreef:
09 apr 2019 20:26
i-mac schreef:
09 apr 2019 20:13
Vorige week nam ik in Rome even de tijd om wat zaken te lezen op de luchthaven aldaar (wegens uurtje vertraging). En daar stond te lezen dat lithium batterijen niet in het vrachtruim mogen. Vraag is natuurlijk in hoeverre men daar op controleert tijdens het scannen van je bagage.
Dank je voor deze aanvullende informatie. Ik las zojuist een artikel dat het een veiligheids issue is. Zekerheidshalve zal ik de batterij in haar handbagage doen om geen risico te nemen. Ze zien op de scanner natuurlijk ook allemaal elektra draden lopen...Heeft natuurlijk ook als voordeel dat de batterij niet leeg loopt, doordat de shifter door de bagage wordt ingedrukt.
Accu's onder de 100 Wh mag gewoon mee in het ruim, mits de accu gewoon in het apparaat zit. Reserve accu's mag je enkel in de handbagage mee nemen. Zolang je geen E-bike mee wilt nemen is het dus allemaal niet zo spannend.
Wat meer details over welke Lithium batterijen je als particulier mee mag nemen in een vliegtuig https://www.gevaarlijkelading.nl/sites/ ... 23a-en.pdf. Mocht je twijfelen, neem contact op met de luchtvaartmaatschappij. Buiten algemene regels (ICAO) hanteren maatschappijen ook nog wel eens eigen aanvullende regeles (IATA). Het blijft gevarengoed wat je meeneemt en boetes in de luchtvaart beginnen met 4 cijfers voor de komma...
Dat je harder rijdt wil niet zeggen dat je beter bent
http://www.gaul.nl

7836 4336 788

Gebruikersavatar
mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

Gebruikersavatar mont aigoual 10 apr 2019 07:54

@amclassic-fan en @slowracer bedankt voor jullie aanvullingen.. We zullen het checken bij de Airline. Van het bondsbureau begrepen we dat het Vueling Air is geworden.. ik zal eens checken hoeveel mAmpere en Wh zo’n batterij is,
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 22209
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 apr 2019 08:33

Ik heb al zeker 6 vluchten gemaakt met mijn interne Di2 batterij, zonder enig problemen. Ook Co2 patronen neem ik tegenwoordig gewoon mee, ik heb de regels nauwkeurig bestudeerd en kwam tot de conclusie dat dit geen enkel probleem moet zijn.
DAT HEP OP FEESJBOEK GESTAAN

Michelheemskerk
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2019 21:43

Michelheemskerk 10 apr 2019 08:40

Setje Prime RR-50 V2 Carbon wielen!

Om het af te maken ook:
    conti 5000 banden
      Ultegra cassette 11-28

      Vanavond monteren morgen test rondje!

      Gebruikersavatar
      mont aigoual
      Forum-lid
      Berichten: 333
      Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
      Locatie: De Liemers

      Gebruikersavatar mont aigoual 10 apr 2019 08:57

      havana schreef:
      10 apr 2019 08:33
      Ik heb al zeker 6 vluchten gemaakt met mijn interne Di2 batterij, zonder enig problemen. Ook Co2 patronen neem ik tegenwoordig gewoon mee, ik heb de regels nauwkeurig bestudeerd en kwam tot de conclusie dat dit geen enkel probleem moet zijn.
      Thanks Havana! 👍
      Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

      Gebruikersavatar
      Slowracer
      Forum-lid
      Berichten: 375
      Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
      Locatie: Berkel en Rodenrijs

      Gebruikersavatar Slowracer 10 apr 2019 10:31

      havana schreef:
      10 apr 2019 08:33
      Ik heb al zeker 6 vluchten gemaakt met mijn interne Di2 batterij, zonder enig problemen. Ook Co2 patronen neem ik tegenwoordig gewoon mee, ik heb de regels nauwkeurig bestudeerd en kwam tot de conclusie dat dit geen enkel probleem moet zijn.
      Als ik me niet vergis heeft een Di2 batterij 3,7 Wh en dat zal idd geen problemen op mogen leveren. In de luchtvaart zijn ze echter als de dood voor Lithium batterijen, zeker de wat zwaardere types en hebben daarom ook voor deze batterijen strengere regels dan bij de andere vervoersmodaliteiten. Voor CO2 patronen geldt volgens mij een max van 1 kg wat je vrij mee mag nemen, maar dan moet ik daar eens wat dieper in gaan duiken.
      Dat je harder rijdt wil niet zeggen dat je beter bent
      http://www.gaul.nl

      7836 4336 788

      Plaats reactie

      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: Vangalo74 en 4 gasten