Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 09 apr 2019 20:26

i-mac schreef: 09 apr 2019 20:13 Vorige week nam ik in Rome even de tijd om wat zaken te lezen op de luchthaven aldaar (wegens uurtje vertraging). En daar stond te lezen dat lithium batterijen niet in het vrachtruim mogen. Vraag is natuurlijk in hoeverre men daar op controleert tijdens het scannen van je bagage.
Dank je voor deze aanvullende informatie. Ik las zojuist een artikel dat het een veiligheids issue is. Zekerheidshalve zal ik de batterij in haar handbagage doen om geen risico te nemen. Ze zien op de scanner natuurlijk ook allemaal elektra draden lopen...Heeft natuurlijk ook als voordeel dat de batterij niet leeg loopt, doordat de shifter door de bagage wordt ingedrukt.
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 apr 2019 22:14

mont aigoual schreef: 09 apr 2019 20:26
i-mac schreef: 09 apr 2019 20:13 Vorige week nam ik in Rome even de tijd om wat zaken te lezen op de luchthaven aldaar (wegens uurtje vertraging). En daar stond te lezen dat lithium batterijen niet in het vrachtruim mogen. Vraag is natuurlijk in hoeverre men daar op controleert tijdens het scannen van je bagage.
Dank je voor deze aanvullende informatie. Ik las zojuist een artikel dat het een veiligheids issue is. Zekerheidshalve zal ik de batterij in haar handbagage doen om geen risico te nemen. Ze zien op de scanner natuurlijk ook allemaal elektra draden lopen...Heeft natuurlijk ook als voordeel dat de batterij niet leeg loopt, doordat de shifter door de bagage wordt ingedrukt.
Accu's onder de 100 Wh mag gewoon mee in het ruim, mits de accu gewoon in het apparaat zit. Reserve accu's mag je enkel in de handbagage mee nemen. Zolang je geen E-bike mee wilt nemen is het dus allemaal niet zo spannend.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 10 apr 2019 07:08

amclassic-fan schreef: 09 apr 2019 22:14
mont aigoual schreef: 09 apr 2019 20:26
i-mac schreef: 09 apr 2019 20:13 Vorige week nam ik in Rome even de tijd om wat zaken te lezen op de luchthaven aldaar (wegens uurtje vertraging). En daar stond te lezen dat lithium batterijen niet in het vrachtruim mogen. Vraag is natuurlijk in hoeverre men daar op controleert tijdens het scannen van je bagage.
Dank je voor deze aanvullende informatie. Ik las zojuist een artikel dat het een veiligheids issue is. Zekerheidshalve zal ik de batterij in haar handbagage doen om geen risico te nemen. Ze zien op de scanner natuurlijk ook allemaal elektra draden lopen...Heeft natuurlijk ook als voordeel dat de batterij niet leeg loopt, doordat de shifter door de bagage wordt ingedrukt.
Accu's onder de 100 Wh mag gewoon mee in het ruim, mits de accu gewoon in het apparaat zit. Reserve accu's mag je enkel in de handbagage mee nemen. Zolang je geen E-bike mee wilt nemen is het dus allemaal niet zo spannend.
Wat meer details over welke Lithium batterijen je als particulier mee mag nemen in een vliegtuig https://www.gevaarlijkelading.nl/sites/ ... 23a-en.pdf. Mocht je twijfelen, neem contact op met de luchtvaartmaatschappij. Buiten algemene regels (ICAO) hanteren maatschappijen ook nog wel eens eigen aanvullende regeles (IATA). Het blijft gevarengoed wat je meeneemt en boetes in de luchtvaart beginnen met 4 cijfers voor de komma...
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 10 apr 2019 07:54

@amclassic-fan en @slowracer bedankt voor jullie aanvullingen.. We zullen het checken bij de Airline. Van het bondsbureau begrepen we dat het Vueling Air is geworden.. ik zal eens checken hoeveel mAmpere en Wh zo’n batterij is,
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27534
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 apr 2019 08:33

Ik heb al zeker 6 vluchten gemaakt met mijn interne Di2 batterij, zonder enig problemen. Ook Co2 patronen neem ik tegenwoordig gewoon mee, ik heb de regels nauwkeurig bestudeerd en kwam tot de conclusie dat dit geen enkel probleem moet zijn.

Michelheemskerk
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 jan 2019 21:43

Michelheemskerk 10 apr 2019 08:40

Setje Prime RR-50 V2 Carbon wielen!

Om het af te maken ook:
    conti 5000 banden
      Ultegra cassette 11-28

      Vanavond monteren morgen test rondje!

      mont aigoual
      Forum-lid
      Berichten: 344
      Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
      Locatie: De Liemers

      mont aigoual 10 apr 2019 08:57

      havana schreef: 10 apr 2019 08:33 Ik heb al zeker 6 vluchten gemaakt met mijn interne Di2 batterij, zonder enig problemen. Ook Co2 patronen neem ik tegenwoordig gewoon mee, ik heb de regels nauwkeurig bestudeerd en kwam tot de conclusie dat dit geen enkel probleem moet zijn.
      Thanks Havana! 👍
      Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

      Gebruikersavatar
      Slowracer
      Forum-lid
      Berichten: 1011
      Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
      Locatie: Berkel en Rodenrijs

      Gebruikersavatar Slowracer 10 apr 2019 10:31

      havana schreef: 10 apr 2019 08:33 Ik heb al zeker 6 vluchten gemaakt met mijn interne Di2 batterij, zonder enig problemen. Ook Co2 patronen neem ik tegenwoordig gewoon mee, ik heb de regels nauwkeurig bestudeerd en kwam tot de conclusie dat dit geen enkel probleem moet zijn.
      Als ik me niet vergis heeft een Di2 batterij 3,7 Wh en dat zal idd geen problemen op mogen leveren. In de luchtvaart zijn ze echter als de dood voor Lithium batterijen, zeker de wat zwaardere types en hebben daarom ook voor deze batterijen strengere regels dan bij de andere vervoersmodaliteiten. Voor CO2 patronen geldt volgens mij een max van 1 kg wat je vrij mee mag nemen, maar dan moet ik daar eens wat dieper in gaan duiken.
      Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

      http://www.gaul.nl

      Gebruikersavatar
      Martin78
      Forum-lid
      Berichten: 638
      Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
      Locatie: Omg Arnhem

      Gebruikersavatar Martin78 10 apr 2019 12:31

      Laatst gekocht:

      # BBB Momentsleutel
      # Montagepasta
      # Carbonpasta
      # Black box (futurum)

      Om zo langzaam toch eens wat kleine dingetjes te gaan proberen te verwisselen, schoonmaken etc en het daarna weer juist terug te plaatsen

      codex
      Forum-lid
      Berichten: 1057
      Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

      codex 10 apr 2019 13:52

      @Martin78
      Dat terug plaatsen is het belangrijkste :D

      Een drukker had bij mijn werk eens de hele drukpers uit elkaar en alles uitgesorteerd en op de grond uitgestalt
      .Vervolgens legden daar andere collegaś stiekum wat spullen bij.

      Je had dat gezicht eens moeten zien toen hij materiaal overhield. :cry:
      Hij snapte er helemaal niets van .!

      Nu maar videofilmpjes bestuderen op you tube.Daar steek je heel veel van op. :like:

      Cobus Ridley
      Forum-lid
      Berichten: 134
      Lid geworden op: 30 okt 2015 16:38

      Cobus Ridley 10 apr 2019 21:00

      havana schreef: 10 apr 2019 08:33 Ik heb al zeker 6 vluchten gemaakt met mijn interne Di2 batterij, zonder enig problemen. Ook Co2 patronen neem ik tegenwoordig gewoon mee, ik heb de regels nauwkeurig bestudeerd en kwam tot de conclusie dat dit geen enkel probleem moet zijn.
      Zo’n zelfstudie en eigen analyse heeft er ooit toe geleid dat ik m’n golftas op Schiphol moest laten staan. Het had geen enkele zin mijn conclusie aan het personeel uit te leggen. Dat ik achteraf gelijk bleek te hebben, verzachtte mij ergernis en irriatatie allerminst. Sterker nog: maakte die eigenlijk alleen maar groter.

      Swedish Chef
      Forum-lid
      Berichten: 1263
      Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
      Locatie: Enschede

      Swedish Chef 10 apr 2019 22:30

      Met een korting van Futurumshop een nieuwe helm, Lazer Z1

      Verder had Komoot een actie: het volledige pakket voor 19,99 (ipv 29,99). Ook maar gedaan, ik werd een steeds grotere fan.

      Plaats reactie