Voor de headset preload ja, maar voor je vorkbuis nee. Ook dan heeft een goede expander nog een functie.
https://www.youtube.com/watch?v=8bSnbjHiFXc
30 gram extra voor extra bescherming tegen schade aan de vorkbuis. No brainer voor mij. Die 30 gram heeft geen invloed op mijn fietsprestaties, het moment dat de vorkbuis schade oploopt of zelfs breekt wel.
Wat heb jij voor het laatst gekocht?
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Filmpje bekeken. En ja, je kunt altijd wel iets aan te merken hebben op iets. En zo kun je altijd discussieren over gewichtsbesparing en het mogelijke effect. Ik zorg dat in ieder geval de expander ter hoogte van de onderste klem van de stuurpen zit en gebruik altijd een momentsleutel. Daarmee zal ik 99% van het risico vermijden (de kans dat ik aangereden word is mogelijk groter). En ik fiets ook geen Roubaix (waar ik wel eens afgebroken stuurbuizen heb gezien). En gezien dat deze dingen al in behoorlijke hoeveelheden in omloop zijn en Cannondale vast geen claim aan de broek wil krijgen ga ik er vanuit dat het uitvoerig is getest.
De vork in mijn CAAD12 is trouwens erg zwaar voor carbon Dus ik vertrouw erop dat die ook redelijk bomb-proof is.
De vork in mijn CAAD12 is trouwens erg zwaar voor carbon Dus ik vertrouw erop dat die ook redelijk bomb-proof is.
Ride bikes, not tanks!
Wat dat betreft heeft BMC het nu wel voor elkaar. Flink hard schuim in de vorkbuis die ook niet eens meer rond is. Ik heb deze pas opgebouwd en het werkt prima. Vork op maar zagen - plug in het voorgeboorde gat draaien en stuur monteren met wedges. Dan balhoofdlager op spanning zetten en stuurpen vast draaien. Carbon is ook iets dikker dan een conventionele vork, zo leek het.
https://www.bmc-switzerland.com/media/d ... _final.pdf
On topic : nog niet gekocht maar ik zit te denken aan een set PRC 1400 Van DT Swiss om ook een tubeless set te hebben. Zipp 303S crossed my mind maar lage drukken en hookless rims...hmm ik weet het niet.
https://www.bmc-switzerland.com/media/d ... _final.pdf
On topic : nog niet gekocht maar ik zit te denken aan een set PRC 1400 Van DT Swiss om ook een tubeless set te hebben. Zipp 303S crossed my mind maar lage drukken en hookless rims...hmm ik weet het niet.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Wie heeft de account van Rene gehackt? Ik lees iets over tubeless. Of wilde je tubes schrijven en greep jouw autocorrect in?
Misschien ook voor anderen interessant. In het kader van de K-Edge Garmin mount voor ligsturen-behalve-die-van-mij (zie Te Koop) heb ik nu een adres gevonden waar ze een TT verbindingsstuk met Garmin+Gopro mount uit de 3D printer laten rollen die wel 24mm TT diameter aankan. Vandaag besteld.
Het zal wel loslopen maar houd er wel rekening mee dat je speciale dicut spaken nodig hebt als er ooit iets loos is. Er zijn setjes te koop bij onze oosterburen maar op termijn zal het minder worden.
Ik ben op dit moment bezig met een oudere dicut set te herspaken, omdat de oude velgen helemaal op waren. De originele spaken waren nergens meer te koop.
Ik ben op dit moment bezig met een oudere dicut set te herspaken, omdat de oude velgen helemaal op waren. De originele spaken waren nergens meer te koop.
Ik zou geen moment twijfelen
Maar wat ik van Philippos geleerd heb (vrij vertaald en uit mijn hoofd):
Bedenk eerst welke banden je wilt rijden (zoek daarna velg erbij, daarna naaf etc)
Dus bedenk welke tubeless banden je wilt rijden, hebben ze die niet leveren in een uitvoering die op hookless kan. Dan zou ik geen hookless nemen, kunnen ze wel op hookless zie ik geen probleem (ook niet met de lage druk).
Zelf rij ik graag met Mavic banden.
Ik was zelf in de race voor een Giant fiets, die worden tegenwoordig ook standaard met hookless rims geleverd. Daar passen die Mavic banden echter niet op.
Schwalbe Pro One kan wel weer hookless gemonteerd worden, daar had ik ook prima mee kunnen leven. Dus had mij ook niet van Giant/hookless kunnen weerhouden.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Ivm de overstap naar tubeless (racer en gravel) toch maar een Dynaplug carbon racer besteld.