Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8339
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 jun 2021 17:59

TL@ schreef: 08 jun 2021 14:12 Over die arme besteller, mijn vroegere baas (op pensioen nu) zei altijd: "Had ie maar beter zijn best moeten doen op school"

Het lijkt me inderdaad geen leuke job (maar je hebt wel redelijk veel vrijheid wat ook best zeldzaam is voor een job waar je als laag opgeleide voor in aanmerking komt)
Redelijk veel vrijheid? Uren achtereen je benen onder je lijf weg moeten lopen, nu ja vooral auto in, auto uit. Heel veel uren maken
Maar wees blij dat er mensen zijn die hun school niet afgemaakt hebben. Anders hadden we de pakjes niet zo goedkoop thuis gekregen.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 jun 2021 20:30

senior schreef: 08 jun 2021 14:24
TL@ schreef: 08 jun 2021 14:12 Over die arme besteller, mijn vroegere baas (op pensioen nu) zei altijd: "Had ie maar beter zijn best moeten doen op school"

Het lijkt me inderdaad geen leuke job (maar je hebt wel redelijk veel vrijheid wat ook best zeldzaam is voor een job waar je als laag opgeleide voor in aanmerking komt)
Last van het syndroom van moeie? :mrgreen:
Had ik nog nooit van gehoord, maar eigenlijk niet. Hij was namelijk zelf laag/ongeschoold maar in zijn tijd kon je met ervaring nog verder komen (kan nu niet meer zonder dat papiertje)
Hij is op latere leeftijd trouwens ook nog gepasseerd voor een promotie omdat ie dat papiertje niet had (en kreeg dus onmiddelijk dezelfde repliek: had je maar beter je best moeten doen op school :mrgreen: , hij kon er zelf dan ook wel om lachen hoor. Beetje zelfrelativering was de man ook niet vreemd :winkthumb: )
Afbeelding

senior
Forum-lid
Berichten: 2209
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 08 jun 2021 20:45

TL@ schreef: 08 jun 2021 20:30
senior schreef: 08 jun 2021 14:24
TL@ schreef: 08 jun 2021 14:12 Over die arme besteller, mijn vroegere baas (op pensioen nu) zei altijd: "Had ie maar beter zijn best moeten doen op school"

Het lijkt me inderdaad geen leuke job (maar je hebt wel redelijk veel vrijheid wat ook best zeldzaam is voor een job waar je als laag opgeleide voor in aanmerking komt)
Last van het syndroom van moeie? :mrgreen:
Had ik nog nooit van gehoord, maar eigenlijk niet. Hij was namelijk zelf laag/ongeschoold maar in zijn tijd kon je met ervaring nog verder komen (kan nu niet meer zonder dat papiertje)
Hij is op latere leeftijd trouwens ook nog gepasseerd voor een promotie omdat ie dat papiertje niet had (en kreeg dus onmiddelijk dezelfde repliek: had je maar beter je best moeten doen op school :mrgreen: , hij kon er zelf dan ook wel om lachen hoor. Beetje zelfrelativering was de man ook niet vreemd :winkthumb: )
Je geeft nu dé definitie van het syndroom van moeie :lol:

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 08 jun 2021 20:47

Laatst gekocht was deze middag:
Enkele radlers, wit biertjes en andere drank plus twee schalen bittergarnituur.

Heerlijk dat dat weer kan!

senior
Forum-lid
Berichten: 2209
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 08 jun 2021 22:21

Volgens mij heeft dat al die tijd gekund. :roll:

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 09 jun 2021 10:45

TL@ schreef: 07 jun 2021 11:34 Iedereen die een ander een schuldgevoel wilt aanpraten over het verzenden van pakjes uit China (of elders): ik hoop dat jullie gestopt zijn na 1 kind want extra kinderen hebben een veel negatievere invloed op het klimaat dan een vliegtuigje/bootje hier en daar.

Ontopic: Net een setje Vittoria Corsa Control TLR 25mm besteld.

De Schwalbe One Pro TLE bevallen niet zo, dus deze eens proberen.
Volledig mee eens. Trouwens, de meeste onderdelen (en zelfs kledij) worden sowieso in het Verre Oosten gemaakt, dus wat is milieuvriendelijker? Rechtstreeks bij de Chinezen bestellen of via een Belgische/Nederlandse webshop, waar het product al een heel lange weg heeft afgelegd voor het bij ons in een magazijn belandt?

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 09 jun 2021 13:21

Naast dat er waarschijnlijk een andere vervoersmodaliteit gebruikt wordt voor in bulk ingekochte goederen uit China is er ook veel minder ruimte nodig om het hetzelfde te vervoeren tov individueel verpakte items. Ook de hoeveelheid verpakkingsmateriaal zal lager zijn. Of iets kopen in een winkel/webshop daadwerkelijk minder milieubelastend (milieuvriendelijk is het zeker niet) is? Ik denk van wel, maar hoeveel het uitmaakt geen idee.

Sommige Chineze kleding producenten maken dan ook nog gebruik van Italiaanse zemen en Ita stoffen. Voor het milieu kan je dan beter kiezen voor een Europese producent, maar ook dat kan nog best wel tegenvallen.

ook al is het niet in China gemaakt hoeft het niet beter te zijn. Een voorbeeld:
Wij hebben een magazijn in Oosteuropa. 2 deuren verder zit een Nederlands huishoud artikelen producent. Wij leveren ditzelfde merk, maar alles wordt aan ons geleverd vanuit Nederland en soms levert dit magazijn dan weer aan klanten in Nederland.
Dus het product heeft mogelijk al 6.ooo+ km afgelegd voordat het bij de klant is, maar het grootste deel was tenminste nog in bulk verpakking.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 09 jun 2021 13:35

Lichtgewicht 2 persoons tentje om alleen of met zoon met de fiets er op uit te trekken.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Freek1986
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 mei 2012 10:43

Freek1986 09 jun 2021 20:37

Jrc-components stem mount
Rapha EF Euphoria training jersey
Cannondale Caad13

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 10 jun 2021 22:00

De Tukker schreef: 04 jun 2021 11:53 Een Silca Mattone, maar hij gaat retour want helaas net te klein.

Als ik probeer de spullen, zoals die op het plaatje van de Silca site staan, er in te doen, dan past het niet. Zou kunnen komen doordat ik een normale butyl biba gebruik van 25 mm en geen latex band van 23 mm.

Stel trouwens vast dat het best wel een gepruts is het tasje te openen (niet de BOA sluiting maar de rits). Wordt je niet vrolijk van als je een band moet vervangen bij koud weer of regen.

Jammer want ik vind het wel een mooi ontwerp.


silca-mattone.jpg

mattone_contents.jpg
Ik heb deze ook en bij mij gaat het er allemaal inclusief butyl binnenband. Wel de eerste keer een beetje puzzelen.
Afbeelding

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 12 jun 2021 22:44

- kmc 11 SL
- Dynaplug setje
- gripgrab handschoenen
- castelli endurance 3 bibshort

Erg benieuwd naar bibshort

hayes

hayes 13 jun 2021 15:02

Siroko jersey.
Ik draag meestal sobere truitjes, maar het mocht eens wat anders. Kleurrijker

Afbeelding

Plaats reactie