Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

hayes

hayes 12 okt 2019 21:38

ypuh schreef: 12 okt 2019 19:36 Radon is gewoon het huismerk van Bike-Discount? Verder worden Giant, Canyon en Rose genoemd en kun je nog merken als Calibre, B'twin of Vitus daar aan toevoegen. Dat zijn toch geen merken waar een hart sneller van gaat kloppen of iets wat je bij de buren niet kunt krijgen.
Merken waarvan je hart sneller gaan kloppen zijn al snel vele tientallen procenten duurder. Die Canyon Grail AL die in m'n kopje zit, is een no nonsens fiets die er best goed uitziet.

Ik haal er meer voldoening uit iets te kopen waar ik echt waar voor m'n geld krijg. Ik heb tot nu toe al m'n fietsen als overjarig model gekocht. Gaat al snel 20-30% van de prijs af. Dat vind ik dan fijn. Mijn Sensa Giulia G2 laat waarschijnlijk weinig harten sneller slaan. Maar voor 1550 euro een fijn rijdende, goed uitziende carbon fiets met Ultegra, dat tovert dan een glimlach op mijn gezicht.

Ik ga waarschijnlijk wachten op de Grail Al 2020 bij Canyon. M'n huidige Cube crosser kan best nog de winter door. Als ik m'n Cube dan nog kan verkopen aan de prijs die ik in m'n hoofd heb, kost een nieuwe fiets uiteindelijk niet zo veel. (zeg ik tegen m'n vrouw) :mrgreen:

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 12 okt 2019 22:39

Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar overjarig kopen i.p.v. wachten op een Canyon of Radon. Een overjarige BMC, Bianchi, Cervelo, Colnago, Pinarello etc. komen redelijk in de buurt van de prijsvechters als je even door de soms vreemde afmontage heenkijkt (goedkoop zadel, geen geintegreerde cockpit of afwijkend crankstel). Ik zou een fiets niet laten staan omdat er een paar onderdelen niet naar wens zijn. Die verkoop je en voor een paar tientjes meer koop je precies wat je wil (vaak weer net iets beter dan Canyon het doet).

Nogmaals, wil absoluut niet beweren dat het slechte fietsen zijn, maar bij een Radon of Canyon van €4-5k mist er toch iets voor mijn gevoel. Als je een overjarige Giant, Cube, Sensa o.i.d. koopt ben je in mijn ogen spekkoper. Dan hoef je geen 5 maanden te wachten en betaal je nog minder dan de Canyon's/Radon's en lijkt mij weer een prima keuze.

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 12 okt 2019 23:42

Het probleem van de levertijd bij de Rose gravelfietsen zit ‘m met name in de levertijd van de Shimano GRX-groepen met dubbel crankstel. De 1x11 variant is wel leverbaar. Op mijn fiets zit om die reden een levertijd van ongeveer vier weken. Op 22 oktober wordt mijn fiets opgebouwd met precies de onderdelen die ik graag gemonteerd wil hebben.

Bijkomend voordeel is dat er een complete groep wordt gemonteerd en geen bijeengeraapte mix van onderdelen die uit kostenoverwegingen gekozen worden.
Real men wear blûk!!! Marcel

sworkskid
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 aug 2019 01:41

sworkskid 13 okt 2019 07:07

1 weekje moeten wachten op mijn specialized racefiets die ik wenste

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 13 okt 2019 09:43

ypuh schreef: 12 okt 2019 22:39 Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar overjarig kopen i.p.v. wachten op een Canyon of Radon. Een overjarige BMC, Bianchi, Cervelo, Colnago, Pinarello etc. komen redelijk in de buurt van de prijsvechters als je even door de soms vreemde afmontage heenkijkt (goedkoop zadel, geen geintegreerde cockpit of afwijkend crankstel). Ik zou een fiets niet laten staan omdat er een paar onderdelen niet naar wens zijn. Die verkoop je en voor een paar tientjes meer koop je precies wat je wil (vaak weer net iets beter dan Canyon het doet).
Overjarig kopen doet hier eigenlijk niets terzake. Het gaat over de normale verkoopprijs inclusief de gebruikelijke kortingen (voornamelijk zo'n 10%). Trouwens, je kan immers ook overjarig een Radon kopen. Zo kan je dan ook redeneren. Eneuh... soms zie ik overjarige 'echte' merken die nog meer kosten dan een niet overjarige gelijkaardige fiets.




ypuh schreef: 12 okt 2019 22:39Nogmaals, wil absoluut niet beweren dat het slechte fietsen zijn, maar bij een Radon of Canyon van €4-5k mist er toch iets voor mijn gevoel. Als je een overjarige Giant, Cube, Sensa o.i.d. koopt ben je in mijn ogen spekkoper. Dan hoef je geen 5 maanden te wachten en betaal je nog minder dan de Canyon's/Radon's en lijkt mij weer een prima keuze.
Inderdaad, daar ontbreekt iets aan, namelijk: de naam. Ik kan het u nu als ervaringsdeskundige zeggen. En nog eens, die 5 maanden leveringstijd was te wijten aan de uitgestelde levering van de nieuwe 12-speed XTR groep. Normaal was dat een dikke twee maanden. Eind januari 2019 voor een 2019 model lijkt mij nog prima, niet?
En ja, de achterste remkabel loopt over het frame ipv in het frame, dat is een minpunt. Tja, voor een 2.000 euro profijt kan ik daar wel mee leven. Hij weegt sub 9kg (zo'n 8.8 alles erop en aan). Ga het maar eens zoeken bij de 'echte' merken en wat je dan betaalt.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 13 okt 2019 18:15

Ovale ketting bladen 50*34 van Absolute black voor mijn SRAM Red etap groep.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 okt 2019 19:50

asmeets schreef: 13 okt 2019 18:15 Ovale ketting bladen 50*34 van Absolute black voor mijn SRAM Red etap groep.
Die heb ik ook.
Wel opletten als je vooraan snel af en direct terug opschakelt, soms durft de ketting er dan naast vallen.
Heb al geprobeerd om de afstelling van de V-derailleur aan te passen maat het is nog niet feilloos, wat het met de originele bladen wel was.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 14 okt 2019 07:01

Bedankt voor de tip. Heb je de afstelling gedaan zoals op het filmpje op de site bij Absolute black?

hayes

hayes 14 okt 2019 15:11

Nieuw zadeltje. Zadelmeting laten doen en kwam uit op een Specialized Power (Arc) zadel.
Breed achteraan en korte punt. Ziet er daardoor heel breed uit, maar is gewoon 140 mm.
Meteen ook m'n duurste zadel ooit.

Ik voelde meten dat ik nu echt op m'n zitbotjes zit.
Nog geen lange rit (100km) mee gedaan, maar gisteren na bijna drie uur nog geen beetje pijn.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door hayes op 15 okt 2019 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 14 okt 2019 15:46

Wat mij betreft zijn de Power zadels van Specialized echt hun geld waard.
Ik heb er zelfs eentje op mijn Brompton.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 okt 2019 18:31

asmeets schreef: 14 okt 2019 07:01 Bedankt voor de tip. Heb je de afstelling gedaan zoals op het filmpje op de site bij Absolute black?
Ik had het filmpje nog niet gezien.
Bedankt.
Ik ga het deze week in de praktijk brengen en ga het dan zien.
I know myself like no one else
Nothing to defend

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 14 okt 2019 19:28

jsprbcn schreef: 14 okt 2019 15:46 Wat mij betreft zijn de Power zadels van Specialized echt hun geld waard.
Ik heb er zelfs eentje op mijn Brompton.
Ik heb die van Shimano een keer geprobeerd omdat je die binnen 30 dagen terug kunt sturen. Kortgezegd vond ik het helemaal niks, vlak, glad en veel te hard. Voor het eerst heb ik geweten wat zadelpijn is.

Die Specialized Power zadels zien er alweer een stuk beter uit, maar ik ben inmiddels gesettled op de 'Open' variant van de Fizik Antares (had voorheen een Arione en normale Antares).

Specialized maakt sowieso goede accessoires/onderdelen. Hun fietsen zou ik niet zo snel kopen, maar banden, bidonhouders, kleding, zadels, schoenen etc. zijn allemaal meer dan prima. Je moet dan alleen geen last hebben van merk-matcheritus.

Plaats reactie