Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

hayes

hayes 05 jun 2021 15:31

Nog even enkele Ali spullen voor het een stuk duurder wordt
  • - bandenhulp
  • Spexcel bibs
  • 10 ventiel kernen
  • plug voor tubeless bandjes

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 05 jun 2021 16:06

hayes schreef: 05 jun 2021 15:31 Nog even enkele Ali spullen voor het een stuk duurder wordt
  • - bandenhulp
  • Spexcel bibs
  • 10 ventiel kernen
  • plug voor tubeless bandjes
Ik bestel ook wel eens wat bij Ali, zoals wielset en dergelijke waarbij er grote prijsverschillen zijn, maar dergelijke spullen als ventiel kernen, plugjes, bandenhulp etc ga je niet veel voordeel op halen. Vind je het lukraak bestellen uit China dan niet bezwarend ivm de eindeloze stroom met zeecontainers vol met troep?

i-mac

i-mac 05 jun 2021 16:58

NuitKor schreef: 05 jun 2021 16:06 Ik bestel ook wel eens wat bij Ali, zoals wielset en dergelijke waarbij er grote prijsverschillen zijn, maar dergelijke spullen als ventiel kernen, plugjes, bandenhulp etc ga je niet veel voordeel op halen. Vind je het lukraak bestellen uit China dan niet bezwarend ivm de eindeloze stroom met zeecontainers vol met troep?
De meeste, zoniet alles komt per vliegtuig. Veel van al die kleinere spullen komen binnen via Luik. Niet dat deze vliegtuigen minder luchtvervuilend zijn natuurlijk.

hayes

hayes 05 jun 2021 17:02

Bandenhulp is 50% goedkoper, idem voor ventiel kernen.
De plugs met tooltje was zowat 75% goedkoper.
De bibs kosten me 16 euro ipv minimum 50 lokaal.

Ik denk dus op deze vier dingen al snel een 15-20 euro. + cashback nog een paar euro.

Als ik ze in een lokale webshop koop, komen die ook uit die regio. Die zeecontainers komen sowieso hierheen. Alle grote merken produceren daar.

Ik heb in mijn leven 1 keer gevlogen. Ik zie veel mensen rondom me 2 keer per jaar vliegen.
Ik rij een paar duizend km met de auto per jaar. Ik fiets zowat 2-3 keer meer.
Ik koop niet jaarlijks een nieuwe kast vol kleren.
De helft van m'n groenten kweek ik zelf. Mijn boontjes komen niet uit Kenia.
Enz...
Neen, ik voel me niet schuldig.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 05 jun 2021 17:25

Ik zal mij ook niet schuldig voelen door bij Ali te bestellen. Ook als ik elders bestel staat er made in China. Hoe denk je dat die spullen hierheen komen? Misschien is het zelfs nog beter voor het milieu om rechtstreeks te bestellen. Als ik iets bij futurum bestel, dan komt het uit China naar een Europese groothandel, die verscheept het naar de landelijke groothandel, daarvandaan moet het nogmaals getransporteerd naar de webshop, welke het weer verstuurd naar mij.

i-mac

i-mac 05 jun 2021 17:35

Stuurtas : Afbeelding

Zadeltas : Afbeelding

Vittoria Terreno dry banden voor de gravel. Deze morgen ergens op gefietst (was nog donker in het bos), en er is een snee van pakweg anderhalve cm in de band. Aangezien de banden intussen +7000km op de teller hebben staan, hebbeb ze waarschijnlijk hun beste tijd gehad.

Afbeelding

Nog een nieuwe band voor de hartslagmeter

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 05 jun 2021 17:43

i-mac schreef: 05 jun 2021 17:35 ...
Afbeelding

Nog een nieuwe band voor de hartslagmeter
En ... zit zo'n band wel lekker om jouw borst? :lol:
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 05 jun 2021 17:50

scottwilko schreef: 05 jun 2021 17:25 Ik zal mij ook niet schuldig voelen door bij Ali te bestellen. Ook als ik elders bestel staat er made in China. Hoe denk je dat die spullen hierheen komen? Misschien is het zelfs nog beter voor het milieu om rechtstreeks te bestellen. Als ik iets bij futurum bestel, dan komt het uit China naar een Europese groothandel, die verscheept het naar de landelijke groothandel, daarvandaan moet het nogmaals getransporteerd naar de webshop, welke het weer verstuurd naar mij.
Klinkt aannemelijk!

i-mac

i-mac 05 jun 2021 18:10

De Tukker schreef: 05 jun 2021 17:43 En ... zit zo'n band wel lekker om jouw borst? :lol:
Dat valt nogal mee :mrgreen:

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 05 jun 2021 19:13

1x Pearl Izumi korte fietsbroek
1x Shimano fietsbroek s-phyre kort
1x Shimano regenjack

Regenjack al getest, flappert nauwelijks in de wind en blijft ook na langere tijd op de fiets comfortabel.
Wel vandaag 100km gereden met mijn oudste fietsbroek, dan merk je het verschil wel met werkelijk goede broeken. Die gaat morgen ook de recyclage container in.
Dogma F

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 05 jun 2021 21:16

Ramon73 schreef: 05 jun 2021 19:13 Wel vandaag 100km gereden met mijn oudste fietsbroek, dan merk je het verschil wel met werkelijk goede broeken. Die gaat morgen ook de recyclage container in.
Toch niet helemaal zo in de container, mag ik hopen? Je vrouw gebruikt de oude zeem toch nog wel voor het reinigen van de ruiten? Streeploos schoon! :like:
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 jun 2021 11:34

Iedereen die een ander een schuldgevoel wilt aanpraten over het verzenden van pakjes uit China (of elders): ik hoop dat jullie gestopt zijn na 1 kind want extra kinderen hebben een veel negatievere invloed op het klimaat dan een vliegtuigje/bootje hier en daar.

Ontopic: Net een setje Vittoria Corsa Control TLR 25mm besteld.

De Schwalbe One Pro TLE bevallen niet zo, dus deze eens proberen.
Afbeelding

Plaats reactie