Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5947
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 05 feb 2021 17:38

mhr-zip schreef: 05 feb 2021 15:22
rene schreef: 05 feb 2021 11:11 maar lage drukken en hookless rims...hmm ik weet het niet.
Ik zou geen moment twijfelen :lol:


Maar wat ik van Philippos geleerd heb (vrij vertaald en uit mijn hoofd):

Bedenk eerst welke banden je wilt rijden (zoek daarna velg erbij, daarna naaf etc)

Dus bedenk welke tubeless banden je wilt rijden, hebben ze die niet leveren in een uitvoering die op hookless kan. Dan zou ik geen hookless nemen, kunnen ze wel op hookless zie ik geen probleem (ook niet met de lage druk).
De reden waarom ik een tubeless set wil hebben is voor het woon-werk verkeer, en dan wel zo dat ik bij nood een binnenband kan steken om op tijd op het werk te zijn. Het is een stuk door havengebied waar de wegen niet altijd even schoon. Dus een wiel welke ENKEL geschikt is voor tubeless gaat het niet worden.

Vandaar ook mijn twijfels over Zipp 303S. Geschikt voor tubeless banden en ook met binnenband zegt de ene site. Een andere site rept weer over Tubeless ONLY !

Qua band moet het dus een Tubless ready band zijn 28mm - Pirelli - Schwalbe of zo - absoluut geen Continental. Goede tubes maken ze zeker, daar niet van maar bandjes :o .. ik was al geen fan van de GP 4000S en de GP 5000 - dus ja bevooroordeeld wellicht.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 05 feb 2021 17:45

Bij de 303 hookles is het van belang dat het een TLE band is die ook door zipp is goedgekeurd. Je kunt er dan sealant of een binnenband in doen.

Vanwege het hookless profiel moet je een TLE band hebben zodat je niet het risico loopt dat deze van de velg afloopt.
o'7o

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 05 feb 2021 17:50

Zelf zou ik hookless niet overwegen door de beperkingen die er (nu nog?) zijn

Giant zegt dat een binnenband wel gaat, maar enkel als noodoplossing. Je zal maar boven op een col staan en op een noodoplossing naar beneden moeten.

Ik zie weinig voordelen en vooral nadelen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 05 feb 2021 18:23

rene schreef: 05 feb 2021 17:38
mhr-zip schreef: 05 feb 2021 15:22
rene schreef: 05 feb 2021 11:11 maar lage drukken en hookless rims...hmm ik weet het niet.
Ik zou geen moment twijfelen :lol:


Maar wat ik van Philippos geleerd heb (vrij vertaald en uit mijn hoofd):

Bedenk eerst welke banden je wilt rijden (zoek daarna velg erbij, daarna naaf etc)

Dus bedenk welke tubeless banden je wilt rijden, hebben ze die niet leveren in een uitvoering die op hookless kan. Dan zou ik geen hookless nemen, kunnen ze wel op hookless zie ik geen probleem (ook niet met de lage druk).
De reden waarom ik een tubeless set wil hebben is voor het woon-werk verkeer, en dan wel zo dat ik bij nood een binnenband kan steken om op tijd op het werk te zijn. Het is een stuk door havengebied waar de wegen niet altijd even schoon. Dus een wiel welke ENKEL geschikt is voor tubeless gaat het niet worden.

Vandaar ook mijn twijfels over Zipp 303S. Geschikt voor tubeless banden en ook met binnenband zegt de ene site. Een andere site rept weer over Tubeless ONLY !

Qua band moet het dus een Tubless ready band zijn 28mm - Pirelli - Schwalbe of zo - absoluut geen Continental. Goede tubes maken ze zeker, daar niet van maar bandjes :o .. ik was al geen fan van de GP 4000S en de GP 5000 - dus ja bevooroordeeld wellicht.
Bij het gebruik van tubeless ready velgen en een lekke tubelessband kan je altijd nog met een binnenband rijden, maar het snelst ben je geholpen met een reparatieplug zoals een Dynaplug racer, mits de band in de velgrand blijft zitten. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 412
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 05 feb 2021 18:49

Ultegra Di2 R8070 groepset.

Weer enkele op voorraad bij Hopmans.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 378
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 07 feb 2021 15:04

Tasje voor op de gravelbike Afbeelding

King Cage bidonhouders Afbeelding

Rugzak voor woon werk

Afbeelding
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 07 feb 2021 15:13

Mooie spulletjes Leon! Die Brooks tassen zijn erg fijn/degelijk. Heb de achtertassen overwogen, maar door die degelijk zijn ze helaas ook aan de zware (en wat duurdere) kant. Als kleine stuurtas wel leuk en zul je ook wat vaker gebruiken dan een stel achtertassen.

Zo'n soort Osprey rugzak heb ik ook (Radial) en geldt eigenlijk hetzelfde voor. Kwalitatief en degelijk :) .

i-mac

i-mac 10 feb 2021 20:10

Gisteren een licht ontvangen van alie. Is een licht die zou moeten voldoen aan de StVZO normen. Extra batterij mee besteld. Deze morgen al eens kunnen testen. Ik had in ieder geval niet de volle sterkte nodig. Hangt met een gopro verbinding aan de Garmin mount.

https://nl.aliexpress.com/item/40012575 ... 4c4diql7M7


Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 10 feb 2021 20:15

StVZO normen zijn Duitse normen, wat heb jij daarmee te maken?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

i-mac

i-mac 10 feb 2021 20:18

Keezx schreef: 10 feb 2021 20:15 StVZO normen zijn Duitse normen, wat heb jij daarmee te maken?
Kwestie tegemoet komende fietsers niet onnodig te verblinden. Lijkt me interessant ook voor niet Duitsers ...

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2253
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 10 feb 2021 21:07

Ik vind het wel een doordacht ding. Is het ook degelijk?

i-mac

i-mac 10 feb 2021 21:43

Woefdram schreef: 10 feb 2021 21:07 Ik vind het wel een doordacht ding. Is het ook degelijk?
Het ziet en voelt degelijk. Maar na één dag kan ik moeilijk een eerlijk oordeel vellen. Weegt 110 gram, dus dat valt mee. Hoe lang batterij mee gaat op volle sterkte moet ik nog proberen. Eenmaal de batterij minder power heeft, gaat het licht naar een lichtere stand. Is ook met stop/start functie.

Plaats reactie