Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 533
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 08 sep 2021 21:01

pmoraal84 schreef: 08 sep 2021 16:03
Rolandos schreef: 08 sep 2021 10:15
RKN schreef: 08 sep 2021 10:08 Zijn er toevallig GoPro bevestigingen voor dat hidemybell spul?

dat + GoPro verloopje van BBB geeft volgens mij het meest strakke resultaat;

Afbeelding
https://www.closethegap.cc/nl/product/h ... e-adapter/

Deze gebruik ik al sinds het begin voor met name mijn voorlamp. Maar Gopro werkt ook prima. Ideaal
Same here 👌🏻
Dit is ook de combo die ik op het oog heb om het netter af te werken...
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

hayes

hayes 09 sep 2021 10:58

Winter / woon-werk fiets.
Giant Contend Sl Disc van 2017. Tiagra groepset.
Fiets in heel goeie staat.
Belachelijk weinig moeten betalen.

Moet de fiets worden die mag afzien.
Door weer en wind fietsen = vroegtijdige slijtage, hoe goed je ook poetst.
En Tiagra vervangen is stukken goedkoper dan Ultegra.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5930
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 09 sep 2021 16:53

Afgelopen maandag Berk Lupina padded besteld bij Jure Berk. Dinsdag op de post en vandaag binnen. Als DHL niet geknoeid had was het er gisteren al.

Top zadels en deze weer met een mooie korting kunnen kopen. ( geen reclame 😳 )

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 09 sep 2021 17:24

rene schreef: 09 sep 2021 16:53 Afgelopen maandag Berk Lupina padded besteld bij Jure Berk. Dinsdag op de post en vandaag binnen. Als DHL niet geknoeid had was het er gisteren al.

Top zadels en deze weer met een mooie korting kunnen kopen. ( geen reclame 😳 )

Afbeelding
15% neem ik aan? €200 is nog steeds een klap geld voor een zadel :shock:

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5930
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 09 sep 2021 17:46

😳 maar € 13.000,- voor een Pinarello - Specialized of andere topfiets is de normaalste zaak van de wereld tegenwoordig.

Als ik m’n vader zaliger vertel dat ik omgerekend Fl 125,- gulden betaal voor een buitenbandje draait ie zich om … 🤨… tubeless Pirelli 165,- ouderwetse Guldens.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 09 sep 2021 17:51

Die gulden was anders ook nog aan 20 jaar inflatie onderhevig geweest. Dus het had all in all verdomde weinig uitgemaakt. Dat teruggereken ben ik nu wel heel beu hoor.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5930
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 09 sep 2021 18:08

thestudent schreef: 09 sep 2021 17:51 Dat teruggereken ben ik nu wel heel beu hoor.
Ik niet 🙄
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

i-mac

i-mac 09 sep 2021 18:31

rene schreef: 09 sep 2021 18:08
thestudent schreef: 09 sep 2021 17:51 Dat teruggereken ben ik nu wel heel beu hoor.
Ik niet 🙄
Vraag is natuurlijk wat je daar aan hebt? Ik begrijp het hoor, stiekem denk ik soms ook zo eens. Maar we kunnen er weinig tegen doen hé. En er wordt hier inflatie aangehaald. Maar ik durf me toch af te vragen of de inflatie zo sterk zou gestegen zijn zonder de euro. We zullen het waarschijnlijk nooit echt weten ...

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 09 sep 2021 18:33

Vroeger kocht mijn vader voor 1 Belgische frank (0.025€) een hele zak snoep :roll:


Niemand dat zegt dat dingen niet duurder worden (een fiets die meer kost dan een motorfiets die makkelijk 200km/u haalt, is van de zotte teveel), maar je moet wel appels met appels vergelijken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5930
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 09 sep 2021 19:18

i-mac schreef: 09 sep 2021 18:31
rene schreef: 09 sep 2021 18:08
thestudent schreef: 09 sep 2021 17:51 Dat teruggereken ben ik nu wel heel beu hoor.
Ik niet 🙄
Vraag is natuurlijk wat je daar aan hebt? Ik begrijp het hoor, stiekem denk ik soms ook zo eens. Maar we kunnen er weinig tegen doen hé. En er wordt hier inflatie aangehaald. Maar ik durf me toch af te vragen of de inflatie zo sterk zou gestegen zijn zonder de euro. We zullen het waarschijnlijk nooit echt weten ...
Daar ging het mij ook niet om, maar € 200,- voor een zadel is niet idioot duur ( als ik bv ook bij Mantel kijk ) in vergelijking met een top fiets en wat die kost.

Trouwens kreeg ik een stuk meer dan 15% korting op het zadel. 😃
Laatst gewijzigd door rene op 09 sep 2021 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 09 sep 2021 19:19

;) Maar er zitten geen padalen op een motorfiets, dus je beleeft er minder plezier aan. Reden waarom bij mij de gemotoriseerde tweewieler zonder aarzelen de deur uit is gegaan.
Geen seconde spijt.
Over koerfietsen en hun prijs.... tja het mag wel iets kosten en wat is dan redelijk. Enkel zn nieuwe eigenaar kan het bepalen.

Op mn werk kan je meedoen met een fiets lease van plus 5500euro, voor velen een prima oplossing om fietsen aan te schaffen die ze anders nooit kopen.
Ik koop wat ik wil zonder lease maar ook zonder smuck of nice to haves.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5383
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 09 sep 2021 19:33

Dat die fietsen zo duur worden is natuurlijk niet alleen inflatie hoor. Het is ook een beetje zoals telefoons. Alleen dat gezever. Mensen hebben het alleen over "het is zo duur" , maar ze vergeten dat de lening in Guldens van hun hypotheek uit die tijd relatief tot niets is verworden ten opzichte van de huidige huizenprijzen. De mensen die het hardst klagen hebben veelal ook flink geprofiteerd.

Fietsen maken nu een beetje hetzelfde door als wat er gaande was in de beginjaren van de smartphones. Gewone mobiele telefoons waren in 2007 niet eens zo duur meer. Ik had een 3310 op de middelbare zoals de helft om me heen. Beetje SMS'en en snake spelen. En de telefoons met cameras waren toen nog zo slecht dat het me niet veel boeide. De prijzen voor die krengen stegen ook ineens hard toen de 'smartphone' categorie mogelijk werd. Tegelijkertijd steeg de vraag gigantisch want iedereen moest zo een ding hebben. Er zit hooguit voor 40 euro aan 'materiaal' en nog eenmaal dat aan arbeids in een 1000 euro kostende smartphone. En na drie jaar is het beste er wel vanaf als ze dat al redden. Die ouwe 3310 ligt hier nog ergens in een la en guess what dat ding doet het nog perfect. Het is een vreemde wereld aan het worden. Eentje waar ik het als nog jongere maar inmiddels ook al 30 ook niet geheel mee eens ben.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie