Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 okt 2020 11:44

Het zit zo. Vorig jaar had ik mijn Lynskey op de Tacx staan. In de winter reed ik buiten op mijn gravelracer en mijn Chinees. Maar nu heb ik mijn Lynskey op mijn vrouw afgesteld (andere stuurpen en zadel). Zij rijdt er ook mee. Dus kan ik die niet meer op de Tacx zetten.

Daarom besloten om de Chinees op de Tacx te zetten en alleen nog maar op de gravelracer buiten te fietsen. Extra wielsetje om op asfalt te rijden is dan wel nodig. Bijkomend voordeel is dat de gravelracer spatborden heeft.

Overigens zit ik tóch te overwegen een MTB erbij te kopen :D

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 okt 2020 12:43

Een paar Roeckl Paulista handschoenen.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 19 okt 2020 19:44

Een gravelbike titanium van nicholas rowtag met grx 600.
Maar moet nog tot eind januari geduld hebben
Als hij er is zet ik wat foto,s op forum.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 19 okt 2020 19:50

havana schreef: 19 okt 2020 11:44Overigens zit ik tóch te overwegen een MTB erbij te kopen :D
N+1 :mrgreen:
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 19 okt 2020 20:34

havana schreef: 19 okt 2020 11:44 Het zit zo. Vorig jaar had ik mijn Lynskey op de Tacx staan. In de winter reed ik buiten op mijn gravelracer en mijn Chinees. Maar nu heb ik mijn Lynskey op mijn vrouw afgesteld (andere stuurpen en zadel). Zij rijdt er ook mee. Dus kan ik die niet meer op de Tacx zetten.

Daarom besloten om de Chinees op de Tacx te zetten en alleen nog maar op de gravelracer buiten te fietsen. Extra wielsetje om op asfalt te rijden is dan wel nodig. Bijkomend voordeel is dat de gravelracer spatborden heeft.
Als conservator en CEO van een wielenmuseum kan ik dit alleen maar toejuichen natuurlijk. :lol:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 okt 2020 21:00

@havana: hoezo toch een atb erbij?
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 okt 2020 21:36

@ Rene

:D

@Daniel

Laatst de MTB routes van Austerlitz, Zeist, Leersum en Amerongen op één dag gedaan met een paar vaders van de school van mijn kids. Ik was op mijn gravelracer, en ik vond het eigelijk toch wel heel leuk. Maar op een gravelracer is het niet ideaal (alhoewel ik al die mannen zoek reed haha :lol: ) Je moet heel netjes rijden en heel goed opletten en dan nog ga je op een bepaald moment gewoon voor gaas.

Dus misschien toch een MTB. Punt is dat ik niet goed weet of ik een fully wil of een HT.

HT: lichter, VEEL goedkoper, minder onderhoud
nadeel: (te) weinig overlap met gravelracer? Minder geschikt voor buitenland. Voelt een beetje alsof je een niet-pneumatische klopboor koopt als je al een accuboor hebt die bijna hetzelfde doet.

Fully: zwaarder, beter geschikt voor buitenland, makkelijk raggen, minder overlap gravelracer.
nadeel: Veel duurder, meer onderhoud.

Input meer dan welkom.

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 19 okt 2020 21:54

Elite Corsa 550 ml. Voor mij de beste bidon.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 okt 2020 22:09

havana schreef: 19 okt 2020 21:36 @ Rene

:D

@Daniel

Laatst de MTB routes van Austerlitz, Zeist, Leersum en Amerongen op één dag gedaan met een paar vaders van de school van mijn kids. Ik was op mijn gravelracer, en ik vond het eigelijk toch wel heel leuk. Maar op een gravelracer is het niet ideaal (alhoewel ik al die mannen zoek reed haha :lol: ) Je moet heel netjes rijden en heel goed opletten en dan nog ga je op een bepaald moment gewoon voor gaas.

Dus misschien toch een MTB. Punt is dat ik niet goed weet of ik een fully wil of een HT.

HT: lichter, VEEL goedkoper, minder onderhoud
nadeel: (te) weinig overlap met gravelracer? Minder geschikt voor buitenland. Voelt een beetje alsof je een niet-pneumatische klopboor koopt als je al een accuboor hebt die bijna hetzelfde doet.

Fully: zwaarder, beter geschikt voor buitenland, makkelijk raggen, minder overlap gravelracer.
nadeel: Veel duurder, meer onderhoud.

Input meer dan welkom.
Voor naast de gravelracer altijd de fully nemen. Als je nog een een keer een echte mountain gaat biken loop je met de hardtail weer tegen hetzelfde probleem aan.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 okt 2020 22:23

+1
Less is bore

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 19 okt 2020 22:27

@Havana, gewoon voor een fully gaan zoals hierboven ook al aangegeven. Ik heb >10 jaar op een hardtail gereden en nu 1 jaar op een fully (Canyon Lux).
Als de omstandigheden en de omgeving rustig ziin dan kies ik graag voor de gravel racer. Als ik lekker wil knallen en wat "extremere" tracks zonder gelijk afgestraft te worden dan neem ik de MTB.
Een fully laat mij veel efficiënter, smoother en sneller rijden dan de hardtail. Hierop moest ik altijd harder werken om de snelheid vast te houden.
Zeker als je wat minder dynamisch rijdt, wat bij mij automatisch gebeurt op de langere tochten, is de fully voor mij een goede keuze.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 okt 2020 22:43

Aspide83 schreef: 19 okt 2020 21:54 Elite Corsa 550 ml. Voor mij de beste bidon.
Ik heb de Elite Fly 550 ml.
Die vind ik dan weer top.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie