Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Mooiste wielertenues (aller tijden)

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 13 sep 2006 03:05

Quoten: Origineel geplaatst door Cubebiker op 12 September 2006

.......De kleur is naar mijn smaak gewoon niet mooi. Ik loop met de verschillende ek's en wk's ook niet in van die oranjerommel. Voetbalfan ben ik echter wel, zij het in wat minder mate dan voorheen (deels veroorzaakt door die neus van een van Basten). Met de rabobank als sponsor is overigens niets mis, zij doen erg veel voor de nederlandse wielersport in het algemeen en dat kan ik alleen maar waarderen.
Shirts die ik mooi vind bevatten meetal rood, zwart en wit zoals bijv. csc, illes balears en ook sommige oudere tenues als raleigh, peugeot, molteni.
Een ieder moet helemaal voor zichzelf weten wat hij/zij mooi vind (gelukkig maar) en ik ben blij dat je erg gelukkig met je tenue bent.
Hier nog een fotootje van mij (3e positie) van afgelopen zondag met het 2005 tenue van 'van vliet - ebh' ........


Bedankt voor je reactie! Zoveel mensen zovel wensen, zullen we maar zeggen. Zo mag ik het graag horen. Inderdaad kleur is persoonlijk.
Zoals gezegt rood-zwart vind ik ook mooi, dus die foto van jou kan ik erg waarderen: mooie foto!
groet, Jan W.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 13 sep 2006 04:30

Quote: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 12 September 2006

Gewoon, wat is "gewoon"?. Je laatste opmerking suggereert dat een ieder in sportkleding van een nationale ploeg patriottisch is. Dus elke voetbalfan in oranje is in jouw ogen is patriottisch, elke renner in oranje (in dit geval oranje-blauw-wit) is patriottisch... Dat slaat natuurlijk nergens op. Dat jij oranje niet mooi vindt, is jouw mening, maar daar zal het ook bij blijven. By the way, jij hangt zeker nooit een oranje wimpel op? En op koninginnedag versier jij zeker niets?Inderdaad, het eerste design vond ik ook niet erg mooi, maar dat vond ik van menig andere ploeg - in het verleden - ook niet. Een sponsor die zoveel geld bij elkaar weet te sprokkelen, kan, voor heel wat geld, best wat moois laten designen. En ga mij nou niets wijsmaken. Ok, maar wat voor een tenue vind je dan wel mooi?






Patriottisch... ja, zal al te twijfelen maar had geen zin om het op te zoeken. Bedankt voor de correctie.

Ik bedoelde helemaal niet hetgeen wat jij in mijn post meende te lezen. Ik bedoelde alleen dat ik geen Rabo-fan ben louter omdat het een Nederlandse ploeg is. Een Euskaltel of Selle Italia-renner is ook niet direct een aananger van onze Bea nee... (en ja, ik weet dat oranje ook de Baskische kleur is).

Ik hang inderdaad geen dingen aan "mijn" huis bij feestdagen of andere evenementen, wel heb ik 1 oranje Wuppie tijdens het WK op mijn TV geplakt... Heb trouwens nooit wat aan Koninginnedag gevonden. Was wellicht anders geweest als ik in A'dam o.i.d. was opgegroeid.

Shirts die ik wel mooi vind? IB-CdP (zoals iedereen), vooral El Imbatido in wit ProTour tenue op een witte Pina en met een mooie kop ziet er superslick uit. De oude Fassa Bortolo truitjes vond ik geweldig. Wit/blauw, kan ook saai zijn maar het had echt stijl, helemaal i.c.m. de wit/blauw Pina's. Ben recentelijk ook steeds meer fan geworden van jaren '60/'70 shirts, de shirts van riherm op pag. 1 zijn hier een mooi voorbeeld van.

De nieuwe Raboshirts vind ik niet echt lelijk geloof ik, maar ze zijn gewoon niet stijlvol. That's all. Ohja, en ik erger me altijd aan de teksten op de bilpartij, "Rabox" is het wel eens geweest, of iets met hypotheken, of een telefoonnummer...

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 13 sep 2006 15:25

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 13 September 2006

De nieuwe Raboshirts vind ik niet echt lelijk geloof ik, maar ze zijn gewoon niet stijlvol. That's all. Ohja, en ik erger me altijd aan de teksten op de bilpartij, "Rabox" is het wel eens geweest, of iets met hypotheken, of een telefoonnummer...


Fijn om dat te horen. Ja meningen verschillen.  Die reclame op dat rabotenue is inderdaad wat aan de extreme kant. Ik heb er natuurlijk wel over nagedacht, een beetje minder had wat mij betreft wel gemogen. Ik kan mij er echter niet druk om maken. Reclame doet mij weinig, ik vraag mij soms ook af of het wel zo effectief is; we worden nl. overspoeld met reclame en zeker op internet (digitaal). Ok. een fietser is anders.
Ik heb er nog niet mee gefietst, dat komt binnenkort. Ik dan wel op reacties rekenen van: het is mooi (of niet), of werk je voor de rabobank. Nou ja, dat deert mij ook niet. Ik doe het tenslotte voor mezelf. En je moet altijd zelf nog trappen...
Euskaltel kleding is inderdaad ook oranje, iets andere tinten alleen. Vind de combinatie met donkerblauw(?) alleen iets minder fraai. Maar dt is (ook) persoonlijk.

tyrion
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:01

tyrion 13 sep 2006 23:35

nu schiet me te binnen dat een van mijn favoriete kledingsetjes die van Panaria is, inderdaad, ook oranje en volgeplakt met die lelijke italiaanse sponsorstickers. Maar ja, het was een aanbieding bij Rose Bocholt, evenals een rood Saeco setje. Beide zijn wel mijn favoriete fietskledij. Raboshirts vind ik niet erg mooi, maar dat komt mede omdat half nederland er mee rondfietst.
voetballen is een spel, wielrennen een sport

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 14 sep 2006 01:10

Quoten: Origineel geplaatst door Tyrion op 13 September 2006

nu schiet me te binnen dat een van mijn favoriete kledingsetjes die van Panaria is, inderdaad, ook oranje en volgeplakt met die lelijke italiaanse sponsorstickers. Maar ja, het was een aanbieding bij Rose Bocholt, evenals een rood Saeco setje. Beide zijn wel mijn favoriete fietskledij. Raboshirts vind ik niet erg mooi, maar dat komt mede omdat half nederland er mee rondfietst.


Ik zie daarin af en toe mensen fietsen... maar half Nederland, overdrijf je niet een beetje?
Jij wilt dus kennelijk zo origineel mogelijk zijn.  Is wat voor te zeggen.

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 18 sep 2006 17:26

Ik vind die van Illes Baleares erg mooi. Ik vroeg me af of het niet te zwart zou zijn, maar afgelopen weekend in Limburg heb ik ze errug veel gezien en dat zwart valt wel mee.

Ik ga maar eens op zoek naar een (internet)winkel die deze set verkoopt.

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 18 sep 2006 17:52

In mijn kast liggen wat tenues van mijn wedstrijdclub, van mijn toerclub en wat naamloze donkere kleding. Maar daarnaast heb ik teamkleding van:

US Postal 2004


Discovery 2005


Team Italia 2003


Team Italia 2004


Team Italia 2005


Tot slot staat er nog wat kleding op het programma om besteld te worden. Uiteraard de nieuwe kledij van Team Italia voor de komende wereldkampioenschappen. Van moeders krijg ik het het trainingspak, t-shirt en cap. Zelf koop ik het wielertenue.

Daarnaast: Fassa Bortolo


Blijft gewoon ontezttend mooi. Daarnaast heb ik ook nog een zwak voor Liquigas, CSC en Caisse d'Epargne - IB.

Met het tenue van Rabo, in welke uitvoering dan ook heb ik helemaal niets. Ik vind het niet mooi. De Atmos van Rabo vind ik de lelijkste uitvoering van die verder prachtige helm. De kleurencombinatie is gewoon niet mooi. Ook heb ik dat "zondagmorgen bierbuik" gevoel bij dat tenue. En ook vind ik het ietwat te patriottistisch.. maar dat is ook een gevoel. Ik zou me er niet in willen vertonen, net zo min als ik rond zou willen fietsen in het Nederlandse tenue. Terwijl ik dat wel doe in het Italiaanse, ook als ik zou gaan fietsen in Italie.
Science of Performance!

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 19 sep 2006 03:02

US postal heb ik nog niet genoemd, maar die is inderdaad, Daveke, erg mooi. Discovery vind ik ook wel mooi.
US-postal bestaat natuurlijk niet meer, weet jij of anderen of dat tenue nog verkrijgbaar is in één of andere winkel?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 sep 2006 10:54

@ Trudy: die IB kleding kun je krijgen bij sport-systems.nl

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 19 sep 2006 14:07

@ Jan : Op eBay wil nog wel eens wat staan. Helaas zie ik het zo gauw niet meer nieuw te koop aangeboden
Science of Performance!

Plaats reactie