Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

(wederom) afgestudeerd!

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 13 apr 2006 22:06

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 13 April 2006


Quote: Origineel geplaatst door Jee-eS op 11 April 2006

Na eerst een studie HEAO MER ben ik nu dus voor een tweede maal afgestudeerd.

Allereerst van harte Jee-es! Succes in de toekomst!Bedoel je met MER de Management, Economie en Recht studie? Ik denk er namelijk over na om die te gaan doen en zou graag van iemand die die opleiding heeft gedaan wat ervaringen willen hebben, ik hoor er bijv. over dat je net niet genoeg van alles leert. Kan jij dat bevestigen? Alvast bedankt!!


Tja, het voordeel is dat het een vrij brede opleiding is. Het nadeel is weer dat het een vrij breede opleiding is. Of hoe zei onze Nederlandse autodidactische voetbalfilosoof het ook al weer. Probleem is vaak dat je na de middelbare school nog niet precies weet wat je wil gaan doen. Dan is een brede studie meer aan te raden. Het is idd zo dat je van heel veel, een klein beetje leert. De echte diepgang moet je ook niet verwachten van een HBO opleiding in het algemeen en van MER in het bijzonder. Dat je niet veel specifieke kennis hebt is vaak ook niet heel bezwaarlijk als je na je afstuderen wil gaan werken. Meeste werkgevers zoeken iemand met een bepaald denkpatroon en dat wordt je op de HEAO bijgebracht.  Na een eerste studie kan je natuurlijk ook nog besluiten om door te gaan. En als je er dan overnadenkt kan je het maar beter direct gaan doen dan er later spijt van krijgen dat je het niet hebt gedaan. Ik weet niet wat voor middelbare school je hebt gedaan (havo of vwo) maar ik heb wel gemerkt dat de havisten het wel een stukje moeilijker vonden dan de vwo'ers (ik heb zelf vwo gedaan). Mocht je specifieke vragen hebben dan kan je me altijd mailen. Ook al zal jij waarschijnlijk naar een andere hogeschool gaan dan dat ik ben geweest en zal het curriculum ook enigzins veranderd zijn. Succes met je keuze!
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 14 apr 2006 13:19

Quoten: Origineel geplaatst door Jee-eS op 12 April 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 12 April 2006

Wij krijgen wel een zeer hooggeleerd peloton!Dr, Drs, Ir, Ing ?  Zijn er eigenlijk nog gewone FM's bij deze elite van het FIETS Forum peloton? Anders sta je op "hoog" niveau, maar met 2 linker handen en 10 duimen, te discussiëren hoe iets gerepareerd moet worden.  


Dr.? Waar?Een hoge opleiding hoeft niet te betekenen dat je 2 linker handen hebt hoor. Ik heb iig niet bepaald 2 linker handen, me dunkt. Opleiding doet niet veel ter zake. Uiteindelijk gaat het hier slechts om één ding: wielrennen!!


Nee, het hoeft niet te betekenen dat zij met een hogere opleiding allemaal persé 2 linker handen zouden hebben. Het is in de praktijk wel gebleken dat veel "intellectuelen" niet de handigsten zijn met klussen  e.d. Waar ik op doelde is het feit dat er relatief zó veel hoger afgestudeerden zijn op het forum. Misschien heb ik mij ietwat ongelukkig uitgedrukt. Mea culpa!
Maar je hebt wel volkomen gelijk met je slotzin!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 14 apr 2006 13:26

Quote: Origineel geplaatst door Jee-eS op 13 April 2006
Ik weet niet wat voor middelbare school je hebt gedaan (havo of vwo) maar ik heb wel gemerkt dat de havisten het wel een stukje moeilijker vonden dan de vwo'ers (ik heb zelf vwo gedaan).

Mocht je specifieke vragen hebben dan kan je me altijd mailen. Ook al zal jij waarschijnlijk naar een andere hogeschool gaan dan dat ik ben geweest en zal het curriculum ook enigzins veranderd zijn.

Ik zit op het moment in 5VWO (Economie en Maatschappij profiel) en heb dus nog wel even om na te denken, maar ik moet nu wel gaan kijken naar opleidingen die leuk lijken en daar al wat info over zoeken.

Bedankt voor de info en als ik vragen heb mail ik je wel.

Plaats reactie