Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

De machteloze fietser

dinie
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2006 19:10

dinie 13 mei 2006 14:42

Gisteren na een fietstocht kwam ik terug in de stad. Rustig uitrijdend werd ik op een haar na geschept door een trut in een machtsmobiel (pc hoofttractor?) die rechtsaf sloeg. Zij werd nota bene kwaad! Ik reed gewoon rechtdoor, grrr!
Je kunt helemaal niets doen, mijn voeten zitten vast in de trappers, mijn handen krampachtig sturend en uitwijkend om niet op mijn gezicht te gaan.
Gelukkig stond het raampje van haar auto open en kon ik nog hard trut roepen, maar haar woordenschat was groter dan die van mij en haar macht ook.
Hevig gefrustreerd kwam ik thuis. Shit dus!
Dinie

plakker
Forum-lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 09 nov 2005 23:14

plakker 13 mei 2006 15:05

Tja Dinie..... het is gelukkig goed gegaan, dus niet meer aan denken en gauw het voorval vergeten.  Bij flinke frustratie/woede helpt het soms om bv heel hard op een kussen te slaan of iets dergelijks. Pas wel op dat je jezelf hierbij niet blesseert ! 
 

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 13 mei 2006 16:08

Herken dit wel. Ik ben eigenlijk nooit agressief, maar toen ik laatst werd gesneden, heb ik in een blinde waas van woede mijn bidon op de auto gegooid. De bestuurder wist wel dat 'ie fout was, want hij stoof weg. Kon geeneens zijn kenteken meer lezen. Mijn reactie was fout, maar de tegenpartij snapte het wel....

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 14 mei 2006 09:22

Dinie , het is gewoon weer zo'n bestuurder die , sinds men het rijbewijs heeft gehaald , nooit meer op een fiets heeft gezeten en alleen maar oog voor zichzelf heeft.
Ik woon wel niet in een stad , maar kom van die gekken genoeg tegen in het dagelijks verkeer , gekken die alleen oog voor zichzelf hebben om geen seconde te moeten verliezen. Ik roep ook wel eens iets naar zo'n persoon.
Maar fietsers krijgen van mij ook wel eens wat naar hun oren van mij , achteloos rijden ze rotondes op door gewoon voorrang te nemen , zelfs op andere fietsers.

Natuurlijk zijn wij ook niet de liefsten ( racefietsers ) in het verkeer , verkeersregels worden voor het gemiddelde ook wel eens aan het laarsje gelapt.

Maar we blijven toch nog altijd een zwakkere weggebruiker en dat zeker tegenover een auto cq vrachtwagen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Plaats reactie