Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

onderuit gehaald

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 23 jun 2006 21:43

De NTFU komt pas in beeld nadat je van de tegenpartij niks zou ontvangen. Als de verzekering van de automobilist niet uitkeerd, kun je altijd bij de NTFU terecht. Deze handelen schades op een nette manier af (vorig jaar zelf behoorlijke schade gehad).

otto8
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 aug 2004 13:34

otto8 24 jun 2006 15:16

Onzinnige redenering van automobilist. Hij moet het voorval opgeven aan zijn verkering die vervolgens de schade zal afhandelen. Afhankelijk vd hoogte vh bedrag kan de automobilist (lettend op bonus-maluskorting) uitrekenen wat voordeliger is: zelf betalen of de verzekeraar laten betalen. Als 'zelf betalen' voordeliger is, betaalt hij de verzekeraar het uitgekeerde bedrag terug. De verzekeraar handelt vervolgens alsof er geen schadeclaims zijn geweest en de bonus-malus korting verandert niet.
Indien de automobilist hier niet aan mee wil werken zou ik de politie bellen en vragen alsnog een proces-verbaal op te stellen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 jun 2006 15:25

Quoten: Origineel geplaatst door W0uter op 23 Juni 2006

Maar dan krijg je de situatie dat de verzekering van de gedupeerde moet betalen! Laat de verzekering vande automobilist maar lappen! Het is zijn fout geweest.

Maak je maar geen zorgen, als verzekeringen de kosten kunnen verhalen op andere dan laten ze dat echt niet. Door het alleen via de NTFU te spelen heeft de gedupeerde bijna geen gedoe meer en anders moet ie 1e zelf hoop moeite doen voordat ie z'n geld krijgt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

megroot
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jun 2006 15:15

megroot 08 aug 2006 00:22

Vandaag uit Frankrijk terug gekomen en even gekeken op de RABO site of deze jongeman al iets gedaan had.
En ja hoor, het gehele bedrag is keurig overgemaakt. Zijn er toch nog eerlijke mensen op de wereld. Dat is iets wat ik in Frankrijk niet kon zeggen.
Marc
People are strange when you\'r a stranger

megroot
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 jun 2006 15:15

megroot 10 aug 2006 00:06

Ik ben zelf secretaris van een toerclub. Volgens mij is de enige manier om een verzekering via de NTFU af te sluiten lid worden van een toerclub.
Marc
People are strange when you\'r a stranger

Plaats reactie