Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Motivatie...

debolle
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 mar 2006 20:57

debolle 13 aug 2006 11:23

Vanwege het vele werken en de wat slechte weersomstandigheden heb ik de laatste 3 weken gewoon niet gefietst!!!
zelf het onderhoud komt er gewoon niet van, nu merk ik dat het motiveren van mezelf om weer wat te gaan doen niet wil lukken
normaal fiets ik ook heel veel met de vereniging mee, maar de laatste 3maanden zijn ze daar alleen maar bezig om de 200 leden te halen...
iets wat mij ook niet motiveert om net als vandaag met de club op pad te gaan, omdat je elkaar zo niet eens meer bij naam kan noemen....
 
hoe motiveren jullie jezelf als je al een poosje weinig tot niets met het fietsen heb gedaan????
<b>"Io n&#111;n puo vivere senza la mia strada e la mia"<b><br>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 13 aug 2006 13:44

Wat het weer betreft, met dit weer motiveer ik me juist. Veel zuurstof en niet te warm. Regen is niet leuk maar na het trainen denk ik altijd dat de meeste concurrenten thuis zijn gebleven! Wat betreft je fietsclub. Waarom heb je die nodig? Alleen fietsen heeft véél voordelen! Je gaat fietsen als het jou uitkomt. Je kan de route rijden die je wilt en ook de duur van de training is vrij. Als je afspreekt sta je altijd te wachten op de laatkomers. Bij slecht weer haken de meeste, zonder dit te melden, af. Ze willen altijd een andere route rijden en ze moeten altijd ergens naar toe hetgeen betekend dat de training moet worden ingekort. Tevens is het rijden in een grote groep zéér gevaarlijk! Kortom, ga lekker alleen trainen of of met een klein groepje gelijkgezinden. Moet lukken met bijna 200 leden! Dit is beter te regeleren en ook veiliger! Succes!
Gerardo

bazz
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:34

bazz 13 aug 2006 13:49

Quoten: Origineel geplaatst door de bolle op 13 Augustus 2006


Vanwege het vele werken en de wat slechte weersomstandigheden heb ik de laatste 3 weken gewoon niet gefietst!!!
zelf het onderhoud komt er gewoon niet van, nu merk ik dat het motiveren van mezelf om weer wat te gaan doen niet wil lukken
normaal fiets ik ook heel veel met de vereniging mee, maar de laatste 3maanden zijn ze daar alleen maar bezig om de 200 leden te halen...
iets wat mij ook niet motiveert om net als vandaag met de club op pad te gaan, omdat je elkaar zo niet eens meer bij naam kan noemen....
 
hoe motiveren jullie jezelf als je al een poosje weinig tot niets met het fietsen heb gedaan????

indien ik een tijd niet kan fietsen , door een blesure, dan heb ik geen motivatie nodig daar het dan vanzelf begint te kriebelen om weer te gaan fietsen. enne nieuwe mensen bij de club, daar kun je dan toch een praatje mee maken ( zoveel om over te praten, vooral fietsen en materiaal enz ...) zodat het na enkele keren geen vreemden meer zijn.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 13 aug 2006 13:59

Als ik niet fiets voel ik me kut en heb ik ook geen motivatie, als ik me dan toch heb weten te motiveren om te gaan fietsen word ik weer gelukkig en dan ga ik vanzelf de volgende dag weer fietsen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

ronj
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 mar 2005 20:50

ronj 13 aug 2006 14:44

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 13 Augustus 2006

Als ik niet fiets voel ik me kut en heb ik ook geen motivatie, als ik me dan toch heb weten te motiveren om te gaan fietsen word ik weer gelukkig en dan ga ik vanzelf de volgende dag weer fietsen.


Heel herkenbaar. Ik weet inmiddels dat als ik me niet kan motiveren, ik gewoon mijn wielerkleding moet aantrekken en op de fiets moet stappen. Dan is het snel weer genieten. Heb nu al drie weken niet kunnen fietsen na een ongeluk (niks gebroken, wel veel kneuzingen) en kan bijna niet wachten tot het moment dat ik weer kan opstappen. Dan dus weinig motivatie nodig.

ssss
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jun 2006 13:23

ssss 13 aug 2006 19:16

gewoon een doel stellen, schrijf je in in een of andere tocht of wedstrijd en vertel het aan iedereen die het horen wil.  Je zal snel terug aan het trainen slagen !
go for it zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 aug 2006 20:00

Ik heb die fietsdip nu ook, niks bijzonders. Meer mensen klagen rond deze tijd van het jaar. Velen zijn al vanaf december in training voor de zomerdoelen (cyclo's etc) en nu is de druk even van de ketel. Niks mis mee, maar voelt niet altijd even fijn. Zelf ben ik alweer volop bezig met 2007 in mijn hoofd; wat kan er beter, wat ga ik doen, wat ga ik aanpassing in mijn trainingen, etc. Gewoon nu de lol in het fietsen houden, mag best even een tijdje minder intensief en frequent.
Less is bore

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 14 aug 2006 22:14

Tjaaa..lekkere zak chips Lays Basilicome of zoiets. Koude fles Alfa pils en van te voren koffie met een dik stuk abrikozen kruimel vlaai. Dan krijg je vanzelf weer zin om minder te werken en door weer en wind toch te blijven fietsen omdat die vette pens eraf moet!! HHAAAA
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

trickoutxtc3
Forum-lid
Berichten: 432
Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33

trickoutxtc3 16 aug 2006 22:00

tijdgebrek????
fietstijd kent geen tijd, toch.
het eenige wat mij niet motiveert zijn zijn de lekke banden en jackrussels
A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

debolle
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 mar 2006 20:57

debolle 17 aug 2006 18:02

Quoten: Origineel geplaatst door trick out xtc3 op 16 Augustus 2006


tijdgebrek????
fietstijd kent geen tijd, toch.
het eenige wat mij niet motiveert zijn zijn de lekke banden en jackrussels


als je soms 6 dagen in de week werkt, en die ene dag vrij bent zijn er ook andere dingen die ook aandacht moeten hebben en krijgen...
een eigen huis wordt niet zomaar schoon, familie wil je vast ook eens zien, 2 honden die aandacht willen, een vriendin waar je is iets mee wilt gaan doen...
maar ik ga aankomende zondag weer aan de slag, heb gehoord dat ik mee mag doen aan de Rabobank Cauberg clinic, iets wat mij weer motiveert om aan de slag te gaan...(ook al heb ik wat negatieve reacties op dit gebeuren gehoord..mij lijkt het leuk!!!)
 
maar toch bedankt voor de tips
<b>"Io n&#111;n puo vivere senza la mia strada e la mia"<b><br>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>

Plaats reactie