Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Nieuw forum opstarten

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 14 aug 2006 02:21

Ik weet niet of mogelijk is. Misschien kan de Webmaster hier uitsluitsel aangeven, maar ik wil het volgende voorstellen. Ik zou willen dat er een nieuw forum wordt opgestart, namelijk Merken! Indien ik nu iets over een bepaald merk wil zoeken krijg ik veel discussies te zien. Bijvoorbeeld: Colnago 19, Trek 33 enz. En zie Racefietsen en Nieuwe fiets aanschaffen!Indien je de mogelijkheid biedt om per merk te discussiëren lijkt mij dat een goede zaak. Graag lees ik jullie visie, en die van de Webmaster, hierover.
Gerardo

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 aug 2006 21:12

Voor ieder merk iets aparts zie ik niet zitten, er zijn een beetje te veel merken om dat te doen.
Wel moet er wat gedaan worden aan de catagoriën op het forum, het zijn er een beetje veel en er overlappen een aantal catagorien elkaar nog al.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 14 aug 2006 23:00

Allereerst bedankt voor jullie reactie! Het is niet noodzakelijk om voor ieder afzonderlijk merk, een discussie op te starten. Laten we beginnen met de reeds lopende zoals Colnago, Pinarello, Scott, Ridley, Merckx, Trek, De Rosa, Kuota, enz. Want daar is vraag naar. Wanneer iemand een discussie wil opstarten voor een nog niet op dit forum staand merk, kan dat worden opgestart. Waar het mij omgaat is de helderheid en het gemak om discussies over de merken te kunnen vinden. Zie bijvoorbeeld de discussie op Racefietsen: 1xXM Merckx door Peterkarel. Dezelfde discussie staat op pagina 3 maar dan opgestart door Merckx User. In totaal staan er 10 verschillende discussies over het merk Merckx in het forum Racefietsen. Dit is volgens mij onoverzichtelijk. Tevens zouden we voor beginnende wielrenners ook een aparte discussie kunnen opstarten. Nu zie ik overal nu nieuwe forumleden dezelfde vragen stellen. Welke fiets moet ik kopen, waar moet ik op letten. Het lijkt mij goed om dit ook te bundelen zodat er duidelijkheid komt voor deze renners. Verder kunnen ze natuurlijk ook gewoon het blad Fiets lezen!
Gerardo

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 15 aug 2006 12:38

Misschien moet de knop zoeken 10* zo groot gemaakt worden. En als iemand een nieuwe discussie start, eerst 3* de vraag stellen of hij/zij de zoek functie heeft gebruikt.

riherm1
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 29 aug 2005 12:28

riherm1 15 aug 2006 18:45

ik vind de categorieen "pedalen en schoenen" en "kleding en schoeisel" een beetje verwarrend.
Ook voor lezers die nog niet zo zijn ingeburgerd is het verschil tussen forumtopics "racefietsen" en "wielrennen" misschien onduidelijk.
De uitleg: "Voor alle discussies, keuzes en vragen over racefietsen in het algemeen." geeft ook niet echt uitsluitsel.
Ik denk ook dat alle onderwerpen in: "Oproepen (speciale beichten)", kunnen worden ondergebracht in fietscafé en deelnemersforum.
 

eddiebouncer
Forum-lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44

eddiebouncer 15 aug 2006 19:39

Misschien kunnen sommige vragen die heel vaak terugkomen "sticky" gemaakt worden, zodat die altijd bovenaan (blijven) staan. Je kan dan ook een draadje maken met de opmerking dat je eerst 'zoekt', voordat je vraagt. Desnoods een slotje op vragen die toch opnieuw gesteld blijven worden.
En Red Bull hoort natuurlijk ook bij "dé merken"  
Mijn fiets is bezeten!

Plaats reactie