Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Essent: hoogstaand getreiter

jeremia
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 jul 2005 14:54

jeremia 30 aug 2006 20:51

Ik heb in 2005 elektriciteit veranderd van Electrabel naar Essent ("Het doet ons plezier dat u voor Essent hebt gekozen.") Zij zijn mijn leverancier vanaf 1-7-05.
Gas heb ik opgezegd, maar blijkbaar heb ik de kleine lettertjes niet goed gelezen: ik moest ten vroegste 2 maand en ten laatste 1 maand voor het einde van het contract opzeggen, anders kwam er weer een jaar bij. Ik heb te vroeg opgezegd, maar ik begreep het niet en ze wilden mij bij het loket van Electrabel in de post ook geen uitleg geven. Ze hielden mij aan het lijntje.
Omdat ik steeds vreemdere antwoorden kreeg van Electrabel ("Zou u ons eens een goede reden willen geven om het gas af te sluiten.") heb ik gedacht: "Ik verander voor gas naar Essent en dan zeg ik het op."
Ik heb dan een contract voor gas tarief A (koken en/of warm water) naar Essent gestuurd. Daarna zeiden zij dat zij niets hadden gekregen. Ik heb het nog eens opgestuurd. Daarna deden zij weer raar. Dan heb ik het nog eens aangetekend opgestuurd. Dan vroegen zij weer allerlei bijkomstigheden, zoals de volmacht om de einddatum van het vorige contract op te vragen, terwijl alle volmachten op het contract stonden.
Toen ik van Electrabel het bericht kreeg dat zij mij met spijt zagen gaan (ik ben vanaf 1-7-06 voor gas bij Essent), heb ik aan Essent gevraagd om mij een kopie van het gascontract op te sturen, want ik wist niet welke van de drie nu ging beschouwd worden als hét contract. Toen kreeg ik als antwoord: een kopie van het elektriciteitscontract met de vermelding "Het gascontract zal telefonsich bevestigd geweest zijn." Maar ik heb daar nooit naar gebeld en ik heb het ook niet aangevraagd via de website.
Alles wijst er op dat de drie contracten gezamenlijk verloren zijn gegaan, aangetekend of niet.
Daarna kwam de voorschotfactuur toe. Ze hebben mij gefactureerd voor tarief B (verwarmen). De jaarlijkse vergoeding is drie keer zo hoog en ze rekenen een hoog voorschot aan. Er komt ook een vaste distributieterm bij die ik niet had verwacht. Het is drie keer zo duur als Electrabel, want mijn verbruik is nul, ik betaal uitsluitend abonnement en vaste kosten.
Ik heb de volgende dag een aangetekende brief gestuurd om een kopie van het gascontract te vragen, om het gascontract op te zeggen, en om te vragen dat ze de factuur zouden herzien omdat het tarief A moet zijn.
Sindsdien reageren zij op niets meer. Ik heb het nog vijf keer gevraagd via de website en e-mail. Ik heb er nooit naar gebeld want ik heb gelezen van mensen die er slecht zijn mee uitgespeeld (ze nemen de gesprekken op, knippen en plakken de bandjes tot een welluidende compositie en gebruiken dan dit "bewijs" voor het gerecht).
Nu is mijn standpunt veranderd: als de kleine lettertjes voor mij gelden dan gelden ze ook voor Essent. Dus als zij geen contract kunnen tonen, dan wil ik mijn geld terug. Als zij wel een contract kunnen tonen, dan wil ik een kopie, dan wil ik dat ze bevestigen dat mijn opzeg goed is gedaan, en dan wil ik dat het wordt toegepast (dus een herziening van de factuur).
Het probleem is nu: zij reageren op totaal niets. Er zit blijkbaar niets anders op dan naar het vredegerecht te gaan.
Wat zijn mijn kansen als ik met deze eisen naar het vredegerecht trek?
Ik woon in Dendermonde (België). Moet ik dan naar het vredegerecht van Dendermonde of dat van Borgerhout (Essent België is in Borgerhout)?
Vergeld hun toch, Jahwe, wat ze mij hebben misdaan.

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 30 aug 2006 21:15

wat heeft dit met fietsen te maken

ronj
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 mar 2005 20:50

ronj 30 aug 2006 22:44

Quoten: Origineel geplaatst door Jeremia op 30 Augustus 2006


Het probleem is nu: zij reageren op totaal niets. Er zit blijkbaar niets anders op dan naar het vredegerecht te gaan.
Wat zijn mijn kansen als ik met deze eisen naar het vredegerecht trek?
Ik woon in Dendermonde (België). Moet ik dan naar het vredegerecht van Dendermonde of dat van Borgerhout (Essent België is in Borgerhout)?

Misschien dat de Rijdende Rechter bij uitzondering op de fiets wil komen?

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 30 aug 2006 23:29

Hahaha, Jeremia heeft gezien dat er wat mensen op het forum vertoeven die wat van rechten afweten en probeert zo aan een gratis adviesje te komen??? Misschien kan je gelijk proberen wat leuke vliegreisjes te scoren,  misschien via Casran wat aardige onderdelen en ik breng je gratis onder narcose hoor. (Wel bijbetalen om weer wakker te worden)

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 31 aug 2006 02:05

Quote: Origineel geplaatst door BigM op 30 Augustus 2006
wat heeft dit met fietsen te maken
We zitten hier aan de bar van het Fietscafé-forum, met als begeleidende tekst: "Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan". Je mag het dus wel over fietsen hebben, maar de dames achter de bar vinden het leuker als je ergens anders over babbelt.

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 31 aug 2006 11:26

Dat is natuurlijk ook weer waar....alhoewel ik betwijfel of hij de bardames lang kan interesseren met een verhaal over Essent.

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 31 aug 2006 12:06

Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 31 Augustus 2006


Quote: Origineel geplaatst door BigM op 30 Augustus 2006

wat heeft dit met fietsen te maken

We zitten hier aan de bar van het Fietscafé-forum, met als begeleidende tekst: "Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan". Je mag het dus wel over fietsen hebben, maar de dames achter de bar vinden het leuker als je ergens anders over babbelt.

vind je het erg  als ik dit artikel verder oversla dan

plakker
Forum-lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 09 nov 2005 23:14

plakker 31 aug 2006 12:43

Quoten: Origineel geplaatst door BigM op 31 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 31 Augustus 2006


Quote: Origineel geplaatst door BigM op 30 Augustus 2006

wat heeft dit met fietsen te maken

We zitten hier aan de bar van het Fietscafé-forum, met als begeleidende tekst: "Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan". Je mag het dus wel over fietsen hebben, maar de dames achter de bar vinden het leuker als je ergens anders over babbelt.


vind je het erg  als ik dit artikel verder oversla dan


Hé Big M, ik wist nie dat je bardame was!   
 

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 31 aug 2006 19:27

Essent is zo'n mega bureaucratisch bedrijf dat geen meter medewerking verleent als er even iets verkeerd is gegaan.
Jammer is dat....

jeremia
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 jul 2005 14:54

jeremia 01 sep 2006 12:51

Quoten: Origineel geplaatst door BigM op 30 Augustus 2006

wat heeft dit met fietsen te maken

Peut op au bakkes hemmen?
Vergeld hun toch, Jahwe, wat ze mij hebben misdaan.

jeremia
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 jul 2005 14:54

jeremia 01 sep 2006 12:52

Quoten: Origineel geplaatst door RonJ op 30 Augustus 2006

Misschien dat de Rijdende Rechter bij uitzondering op de fiets wil komen?

Peut op au bakkes hemmen?
Vergeld hun toch, Jahwe, wat ze mij hebben misdaan.

jeremia
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 jul 2005 14:54

jeremia 01 sep 2006 12:54

Quoten: Origineel geplaatst door rene1 op 30 Augustus 2006

Misschien kan je gelijk proberen wat leuke vliegreisjes te scoren, misschien via Casran wat aardige onderdelen en  ik breng je gratis onder narcose hoor. (Wel bijbetalen om weer wakker te worden)

Ik stuur je gratis in een doos naar Osama Bin Laden, ik verkoop je aardige onderdelen en ik trek gratis je tanden (wel bijbetalen om ze er terug in te kloppen).
Vergeld hun toch, Jahwe, wat ze mij hebben misdaan.

Plaats reactie