Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Waal strooit spijkers bij fietstocht

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 04 sep 2006 19:42

Waal strooit spijkers bij Vlaamse fietstocht
Uitgegeven: 4 september 2006 15:57 Laatst gewijzigd: 4 september 2006 15:58 BRUSSEL - De taalstrijd in België kent soms vreemde incidenten. Dat was zondag weer het geval bij de jaarlijkse fietstocht van Vlamingen rond Brussel, bedoeld om alle gebieden te markeren die Nederlandstalig zijn.
Een Waalse advocaat uit Waterloo en een handlanger konden dat niet aanzien. In de Brusselse voorstad Sint-Genesius-Rode strooiden zij honderden kopspijkers op de fietsroute, met vele lekke banden tot gevolg.


De mannen werden echter opgemerkt door verdekt opgestelde agenten. De agenten vonden in de auto van de advocaat 4200 pasgekochte kopspijkers, evenals drie wegwijzers die hij had weggehaald. De mannen zijn geboeid afgevoerd. "Ondanks alles bleef de advocaat zijn betrokkenheid ontkennen", aldus een woordvoerder van de politie Sint-Genesius-Rode maandag.
De ruim 70.000 fietsers van de zogeheten Gordeltocht vonden verder ook boomstammen op hun weg.
Bron: nu.nl
en we hebben weer een stel malloten...
Train ze!

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 04 sep 2006 20:55

Wat een s*kkels

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4359
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 04 sep 2006 23:03

Hopelijk zijn ze in belgie iets beter in dit soort zaken, want in nederland zouden ze dezelfde middag nog weer buiten staan na een foei dat moeten jullie niet meer doen hoor

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 05 sep 2006 00:20

Tijdje geleden ook zoiets meegemaakt op rotonde na Amerongse berg, lag vol met punaises.
Gevolg heel veel lekke banden, bij sommige zowel voor als achter, maar gelukkig geen ongelukken.
LBS goede omzet aan bb die week.

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 10 sep 2006 23:21

Een Waalse advocaat? Volgens mij moet hij wel op de hoogte zijn van Wettelijke Aansprakelijkheid nog afgezien van het feit dat volgens mij geestelijk gestoord moet zijn voor dit soort acts! ! Ik hoop dat deze mafkees direct uit zijn ambt worden ontslagen. Dit is moreel gezien niet acceptabel!
Gerardo

tyrion
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:01

tyrion 10 sep 2006 23:37

Het schijnt schering en inslag te zijn in Wallonie. Zo werden wij met onze club eens bekogeld met stenen door een boze waalse automobilist, die dacht dat wij hem gesneden hadden.
voetballen is een spel, wielrennen een sport

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 10 sep 2006 23:47

Quoten: Origineel geplaatst door Tyrion op 10 September 2006

Het schijnt schering en inslag te zijn in Wallonie. Zo werden wij met onze club eens bekogeld met stenen door een boze waalse automobilist, die dacht dat wij hem gesneden hadden.


Wat ik hier weer lees. Stenen? wat een zotten heb toch tegenwoordig. En je hebt toen zijn kenteken genoteerd en aangifte bij de politie gedaan? Zoiets was dacht ik ook eens bij een tour gebeurd, helaas liep het fout af. Poging tot doodslag, wat denk jij?
Ben je advocaat en strooi je spijkers (of waren het kraaienpoten?), is net zo zot als stenen gooien, je zult maar van je fiets vallen en dan in zo'n spijker terechtkomen... als je dan pech hebt, dan... 
Ergens op dit forum las ik iets over man die een draad over een weg had gespannen had, voor zogenaamd lastige wielrenners. De gekste dingen verzinnen zonder na te denken. Je zult maar je nek breken...  

flipper
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jul 2006 23:04

flipper 11 sep 2006 02:12

Quoten: Origineel geplaatst door Tyrion op 10 September 2006

Het schijnt schering en inslag te zijn in Wallonie. Zo werden wij met onze club eens bekogeld met stenen door een boze waalse automobilist, die dacht dat wij hem gesneden hadden.


Ok, wat een deductie. Je bent 1x bekogeld en daaruit besluit je dat het schering en inslag "schijnt" te zijn in Wallonië.
En zoals ik al in een ander topic zei, het betreft hier de Gordel. De Gordel is een statement voor de "Vlaamse rand rond Brussel" en dus een provocatie voor de Walen.
Ik vind ook dat die pesterijen van Franstaligen niet gepast zijn (voor velen is de Gordel een van de weinige fietstochten - gezinnen ed). Maar de acties van Franstaligen bij de Gordel zijn niet met het motief "fietsers" te pesten, maar eerder Vlamingen te pesten.

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 11 sep 2006 14:30

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 10 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Tyrion op 10 September 2006

Het schijnt schering en inslag te zijn in Wallonie. Zo werden wij met onze club eens bekogeld met stenen door een boze waalse automobilist, die dacht dat wij hem gesneden hadden.


Wat ik hier weer lees. Stenen? wat een zotten heb toch tegenwoordig. En je hebt toen zijn kenteken genoteerd en aangifte bij de politie gedaan? Zoiets was dacht ik ook eens bij een tour gebeurd, helaas liep het fout af. Poging tot doodslag, wat denk jij?
Ben je advocaat en strooi je spijkers (of waren het kraaienpoten?), is net zo zot als stenen gooien, je zult maar van je fiets vallen en dan in zo'n spijker terechtkomen... als je dan pech hebt, dan... 
Ergens op dit forum las ik iets over man die een draad over een weg had gespannen had, voor zogenaamd lastige wielrenners. De gekste dingen verzinnen zonder na te denken. Je zult maar je nek breken...  

Jep klopt! Was geloof ik de tour van 99 waarbij de ONCE ploeg auto´s werden bekogeld en er in een afdaling met pepperspray werd gespoten
Train ze!

tyrion
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:01

tyrion 13 sep 2006 00:02

Quoten: Origineel geplaatst door flipper op 11 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Tyrion op 10 September 2006

Het schijnt schering en inslag te zijn in Wallonie. Zo werden wij met onze club eens bekogeld met stenen door een boze waalse automobilist, die dacht dat wij hem gesneden hadden.


Ok, wat een deductie. Je bent 1x bekogeld en daaruit besluit je dat het schering en inslag "schijnt" te zijn in Wallonië.
En zoals ik al in een ander topic zei, het betreft hier de Gordel. De Gordel is een statement voor de "Vlaamse rand rond Brussel" en dus een provocatie voor de Walen.
Ik vind ook dat die pesterijen van Franstaligen niet gepast zijn (voor velen is de Gordel een van de weinige fietstochten - gezinnen ed). Maar de acties van Franstaligen bij de Gordel zijn niet met het motief "fietsers" te pesten, maar eerder Vlamingen te pesten.

ho, ho, mijn deductie is gebaseerd op inderdaad 1 heel vervelende ervaring, maar tevens op wat er hier verteld wordt. En inderdaad worden zaken vaak overdreven om juist te benadrukken wat er mis is. Daar maak ik me ook wel eens schuldig aan.
voetballen is een spel, wielrennen een sport

Plaats reactie