Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Nu weten we het wel

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 28 okt 2006 02:26

Een beetje gefrustreerd mannen!?
kiekeboe

templar
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 aug 2005 16:49

templar 28 okt 2006 11:59

Die schrijver Frank Jacobs was jaren lang de grote animator achter de tuftufclub site.
Daar was hij aan het schoppen tegen politie controles en alles wat daar maar enige relevantie mee had.
Nu rijden wij "hard", zij het op de fiets is het weer niet goed.
 
Vroeger was ik een twijfelaar maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van.

wfvn
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 sep 2006 21:44

wfvn 28 okt 2006 13:03

Quoten: Origineel geplaatst door Templar op 28 Oktober 2006


Nu rijden wij "hard", zij het op de fiets is het weer niet goed.


Volgens mij is het meer het probleem dat fietsers (ook de snelle) nog te langzaam rijden. Al zou meneer Jakobs netjes de toegestane snelheid hanteren, dan heeft hij alsnog een 'traag' stelletje racers voor zich (die op het verplichte fietspad horen als die aanwezig is..... in hoeverre dat verstandig is vraag ik me serieus af maar goed.......)
Dus nóg harder rijden als je op de rijbaan gaat ;)

elmo_
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2006 13:49

elmo_ 31 okt 2006 09:59

Quoten: Origineel geplaatst door wfvn op 26 Oktober 2006


Grappenmakers allemaal..... die automobilisten die zo goed weten wat fietsers verkeerd doen.
Ze vergeten voor het gemak dat ze:
1) Het fietspad blokkeren als ze de rijbaan op willen rijden terwijl dat blokkeren niet toegestaan is (ze flikken het ook gewoon als ze eigenlijk hadden moeten wachten voor de haaietanden)
2) Het fietspad en/of stoep blokkeren als ze hun stuk blik willen parkeren. Want waarom zou je in hemelsnaam een parkeerplek opzoeken en vervolgens een paar meter meer moeten lopen als je gewoon op het fietspad kan parkeren?
3) Fietsers van rechts ook gewoon voorrang moeten verlenen (uitgaande van gelijkwaardige kruising)
4) Op een rotonde fietsers voorrang hebben die op de rotonde blijven waar de auto van de rotonde af wil rijden en daarbij dus de fietsers bijna van de sokken rijden
5) Vaak veel te hard rijden waarbij de snelheidsverschillen tussen auto en fietser groter zijn dan nodig
6) De fiets behalve een recreatief- en sport-attribuut ook een serieus vervoersmiddel is
Als het gaat om die 'pipopakjes'; ik ben er zelf geen drager van maar moet je horen wie het zeggen. Hoeveel pafferige dikzakken zie je niet met hun luie reet in de auto zitten, dikke sigaar in de mond, mobieltje aan het oor en met hun andere worstachtige arm reikend naar het stuur welke ze maar amper kunnen bereiken omdat hun dikke pens in de weg zit; een pens die er niet had hoeven zitten als ze gewoon wat vaker met de fiets waren gegaan in plaats van met de auto.
Zoooooo..... ook even wat (voor)oordelen en stereotypes van automobilisten uit m'n mouw geschud.


Je hebt zeker nog geen rijbewijs en auto???
En je kunt beter voorrang geven dan het te nemen, ÓÓK al zou je het wettelijk gezien hebben.
Beginnende fietsers zijn ook fietsers!! Geen commentaar aub!

wfvn
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 sep 2006 21:44

wfvn 01 nov 2006 20:33

Quoten: Origineel geplaatst door Elmo! op 31 Oktober 2006

Je hebt zeker nog geen rijbewijs en auto???
En je kunt beter voorrang geven dan het te nemen, ÓÓK al zou je het wettelijk gezien hebben.

Ik heb zowel auto als rijbewijs (13 jaar). En ik ben het met je eens. Vertel dat alleen aan die automobilisten die voorrang nemen terwijl ze het niet eens horen te krijgen......

rijden_
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

rijden_ 01 nov 2006 20:47

..toch grappig dat Autoweek van dezelfde uitgever is als FIETS....En 'die mannen' zitten op de 9e etage (meen ik) en de FIETSERS op de 10e...
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 nov 2006 21:16

tja en Playboy zit naast Fiets en toch is de enige overeenkomst dat ze beide een maandblad zijn met mooie foto's.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 01 nov 2006 21:35

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 01 November 2006
tja en Playboy zit naast Fiets en toch is de enige overeenkomst dat ze beide een maandblad zijn met mooie foto's.


Eh, goede interviews bedoel je zeker?

Plaats reactie