Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat mij vandaag onderweg opviel...

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 12 jan 2011 14:29

Vanwege de aangekondigde regen reed ik vanochtend vroeg op de racefiets van huis weg, na eerst even gecontroleerd te hebben of het niet glad was.

Tot mijn stomme verbazing werd ik om 09.30h (dus ruim na de spits en vlak voor de regenzone) ingehaald door een pekelauto die het fietspad tussen Dalfsen en Ommen aan het volstrooien was.

Er is blijkbaar geen strooizout tekort in Dalfsen.
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 12 jan 2011 14:43

hehe iets half vergelijkbaars had ik gisteren ook. Omdat het om 11uur zou gaan regenen iets na 9u op de fiets gestapt. Het was nog -2 maar afgezien van wat stukken ijs nergens glad. Temperatuur liep op naar een graad of 2 en het laatste kwartier wat druppels gehad. Kom je thuis zie je op het nieuws dat er een weeralarm is afgegeven in Overijssel ivm gladheid maar ik heb niets gemerkt :D
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 12 jan 2011 14:52

Ik liep gisteren ochtend nog gewoon in de sneeuwvlokken de honden uit te laten.
Het was lekker slipperig.
Gelukkig was het 's middags weer normaal.
Helaas bij ons geen strooier gezien.:(

frankslack
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:56

frankslack 12 jan 2011 15:09

Van mij mogen die strooiwagens de fietspaden mooi links laten liggen. Afgelopen weekend heb ik binnen 10 kilometer 2x lek gereden omdat de fietspaden hier helemaal vol liggen met zout en, met name, kleine steentjes. Ook mijn gewone fiets heeft inmiddels een lekke band. Ik rij nog liever over ijs :(

eelcoz

eelcoz 12 jan 2011 15:11

[quote="girlinred"]hehe iets half vergelijkbaars had ik gisteren ook. Omdat het om 11uur zou gaan regenen iets na 9u op de fiets gestapt. Het was nog -2 maar afgezien van wat stukken ijs nergens glad. Temperatuur liep op naar een graad of 2 en het laatste kwartier wat druppels gehad. Kom je thuis zie je op het nieuws dat er een weeralarm is afgegeven in Overijssel ivm gladheid maar ik heb niets gemerkt :D[/quote]

Hier hetzelfde. Om half 10 op de fiets gestapt en net voor de regen weer thuis. De temperatuur was op dat moment in Groningen +1 graden, dus ik snap de waarschuwing voor gladheid op zich wel want als de luchttemp. +1 is, vriest het waarschijnlijk aan de grond. Of daar dan gelijk een weeralarm overheen moet is weer wat anders (ik vind weeralarmen in een land waar weersverschijnselen altijd gematigd zijn sowieso een giller).

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 12 jan 2011 15:24

Het was hier vanochtend echt nergens glad en als ze dan zo nodig toch moeten strooien, dan lijkt het mij handig dat te doen voordat mensen naar school/werk fietsen. Na 9 uur rijdt daar namelijk bijna niemand meer, het was er dus niet glad en het ging een uur daarna hard regenen, waardoor het zout wegspoelde.

Voor het eerst ligt er nu ook al wekenlang een hele lading zand i.p.v. zout op het fietspad tussen Dalfsen en Zwolle . Dat is ook heel fijn.
Velgenfluisteraar

Florezido

sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 12 jan 2011 15:27

Ik heb gister in de auto (..sorry) om half twaalf tien kilometer stapvoets achter een verkeersregelaar aangereden vanwege de gladheid (regio arnhem). Het was later op de ochtend ook idd op sommige plekken spekglad.

Gebruikersavatar
ottie
Forum-lid
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:04

Gebruikersavatar ottie 12 jan 2011 15:28

[quote="Diogenes"]Voor het eerst ligt er nu ook al wekenlang een hele lading zand i.p.v. zout op het fietspad tussen Dalfsen en Zwolle . Dat is ook heel fijn.[/quote]

Hier tussen Nijmegen-Arnhem zelfde verhaal. Fiets ziet er na 22 km uit als ik aan de Egmond strandrace heb meegedaan. Zand/zout mengsel elke dag afspoelen om fiets een beetje heel te houden.
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 12 jan 2011 15:45

Van dat hele strooibeleid snap ik trouwens totaal niets: in de weken dat er sneeuw lag werd er op dat fietspad helemaal nooit gestrooid en was het onbegaanbaar en nu het niet glad is opeens wel.
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 12 jan 2011 16:11

Nu kunnen de strooidiensten er zelf weer goed rijden dus halen ze de schade in...... ;-)
Ach, ik zeg ook maar wat

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 12 jan 2011 19:54

Ben met audi experience al een aantal keren onder winterse omstandigheden door zweden/Noorwegen gereden. Onder extreme omstandigheden rijden ze daar met spijkerbanden of echte sneeuwbanden maar ik geloof dat ze zich daar dood zouden lachen om ons gehannes met zout (kennen ze daar niet) en zolang je ingesteld bent op sneeuw op de weg valt er net zo goed mee om te gaan als het gehannes wat we hier kennen.

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 12 jan 2011 20:00

[quote="Sharkman 1"]Ben met audi experience al een aantal keren onder winterse omstandigheden door zweden/Noorwegen gereden. Onder extreme omstandigheden rijden ze daar met spijkerbanden of echte sneeuwbanden maar ik geloof dat ze zich daar dood zouden lachen om ons gehannes met zout (kennen ze daar niet) en zolang je ingesteld bent op sneeuw op de weg valt er net zo goed mee om te gaan als het gehannes wat we hier kennen.[/quote]

Kan ik me aanmelden voor een Leon experience prive les onder 'zware omstandigheden?":D

Ik heb me goed vermaakt op parkeerplaatsen e.d.. Op de snelweg geen een keer problemen gehad. Probleem is wel dat de een er beter mee om kan gaan dan de ander de meesten rijden gewoon wat rustiger op de snelweg, maar sommigen denken dat ze nog steeds 140kunnen rijden en last minute remmen voor hun voorganger de idioten. Maar minstens zo erg zijn de gekken die superlangzaam rijden en continu remmen.

Afijn ik ben blij dat die zooi weg is, niet dat ik nu nog files heb :D maar er is weer te trainen
~live fast, die young ~

Plaats reactie