Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

stage lopen

sivle
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:13

sivle 22 nov 2006 15:22

Quoten: Origineel geplaatst door LVGH op 22 November 2006


Quote: Origineel geplaatst door Sivle op 21 November 2006

Nou, ik zit met hetzelfde. Ik zoek ook een stageplek, ook zou ik graag iets doen wat met fietssport te maken heeft. Misschien dat jullie een fietsfabriek of weet ik veel wat weten in Oost-NL..., het gaat om de opleiding Technische Bedrijfskunde, een productiebedrijf zou dus mooi zijn.

Cannondale in Oldenzaal?

Ja, die had ik nog achter in mn gedachten. Alleen hoe groot is dat daar? Aantal fietsen of werknemers??

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 22 nov 2006 18:42

Ik heb iig al bij Gazelle geprobeerd, is helaas niks geworden, er waren geen mogelijkheden
Dus nu maar proberen bij Batavas/Giant/Koga/Cannondale

Ben Student Technische Bedrijfskunde
3e jaar/Stage 2
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 22 nov 2006 20:17

Quote: Origineel geplaatst door Sivle op 21 November 2006
Nou, ik zit met hetzelfde. Ik zoek ook een stageplek, ook zou ik graag iets doen wat met fietssport te maken heeft. Misschien dat jullie een fietsfabriek of weet ik veel wat weten in Oost-NL..., het gaat om de opleiding Technische Bedrijfskunde, een productiebedrijf zou dus mooi zijn.


mag het niet iets van een importeur zijn. Shimano Benelux ofzo Veltec, zitten ook in het Oosten.... of over de grens zal vast ook wel wat zitten...
Afbeelding

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 23 nov 2006 15:55

Technische Bedrijfskunde heeft niet zoveel te maken met een distributeur natuurlijk.

Voor andere opleidingen zijn importeurs/distributeurs/verkoopnetwerken etc natuurlijk wél interessant.

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 24 nov 2006 13:27

Quoten: Origineel geplaatst door margit op 20 November 2006

haha, lang leve het competentiegericht onderwijs?!? Ik ben er zeer ontevreden over. Ik heb waarschijnlijk een stage plek gevonden, alleen nog even solliciteren.


sorry, even dit topic vergeten!
Ik bedoelde het ook erg sarcastisch. Ik word er ook niet bepaald vrolijk van!!
Train ze!

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 25 nov 2006 17:31

Quote: Origineel geplaatst door Evers op 24 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door margit op 20 November 2006haha, lang leve het competentiegericht onderwijs?!? Ik ben er zeer ontevreden over.
Ik heb waarschijnlijk een stage plek gevonden, alleen nog even solliciteren.sorry, even dit topic vergeten!Ik bedoelde het ook erg sarcastisch. Ik word er ook niet bepaald vrolijk van!!


ik volg het nu ook, maar het is niet het leukste nee!!! maarja dat wordt de toekomst schijnbaar :S
Afbeelding

margit
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 06 feb 2006 12:59

margit 25 nov 2006 19:10

Ja echt beroerd, bij ons op school is de eerste periode van et 2de jaar compleet misgelopen, wij waren de eerste klas, ik ben benieuwd wat we kunnen in de stage, of dit onderwijs dan echt zo beter is... tis beter voor meelifters, omdat je steeds moet samen werken...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 nov 2006 20:10

Dat hele onderwijs is net zo'n flop als de tweede fase. Die Roc's geven nauwlijks les en verwachten dat je bedrijven leerlingen helemaal gaan inwerken voor een stage van een paar weken en dat ze alles tot in de nopjes wordt uitgelegd. Die Roc's nemen gewoon hun verantwoordelijkheid niet en maken zich er makkelijk vanaf. Ik geen nu een meisje bijles in wiskunde en geschiedenis die op een ROC zit en dan 5 en 6 vwo doet, ze hebben wel geteld 2 uur wiskunde in de week, maar dan komt het: Met vmbo, havo en vwo door elkaar heen in een overvolle klas .
ROC's zijn zo extreem commercieel, ze doen er alles aan om maar zo min mogelijk les te hoeven geven en zoveel mogelijk leerlingen binnen te krijgen met opleidingen met hele fancy namen die enkel opleiden tot werkeloosheid.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 28 nov 2006 12:38

Hebben ze op MBO dan ook competentie gericht onderwijs?
Bij mij is nu de eerste periode ook echt helemaal in de soep gelopen. Bijna iedere student heeft daardoor een dikke onvoldoende gehaald. De docenten weten dat het een puinhoop is geworden, maar er iets aan doen???
Train ze!

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 28 nov 2006 15:12

jep MBO geeft ook zo les. volgend jaar wordt het op iedere MBO die lesmethode.... ik doe nu Internationale groothandel, we werken in lessen van 30minuten, dus 14lessen kan je op een dag hebben! waarvan je ongeveer iedere dag gemiddeld 10 lessen heb. van die 10 lessen heb je 3 theorie lessen (1.5klokuur) en 7 lessen achter een pc om je huiswerk en opdrachten te maken (3.5 klokuur achter de pc dus) en dan ben je klaar met die dag, en dat 5 dagen in de week... niet het leukste... en daarnaast zitten wij maar met 15man in de klas, dus er is weinig serieus aan, en snap je iets niet, moet je dat maar in die uren vragen dat je achter de pc zit aan je opdrachten te werken, want leraren hebben daar geen tijd voor in de les... :S ROC west brabant doe ik op het Florijn College in Breda...
Afbeelding

margit
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 06 feb 2006 12:59

margit 28 nov 2006 15:49

bij onze school is het maar bij een paar opleidingen opgestart vorig schooljaar. Je moet gewoon een voldoende eisen omdat alles mis is gelopen.Het is ook zo van zie maar dat je achter de informatie komt die je nodig hebt, weinig boeken en veel samenwerken met opdrachtboekjes die dan aansluiten op de praktijk.De leraren vinden wel dat we mondiger zijn en geinteresseerder, maar dat komt dan weer omdat je graag voldoendes wil halen. Et stomste is nu dat ze in hebben gevoerd dat je geen cijfers meer krijgt maar een behaald of niet behaald. Een 5.5 is behaald... et werkt niet motiverend ook worden we onder tijdsdruk gezet waardoor iedereen zoiets heeft van , niet meer doen dan 5.5....

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 nov 2006 16:23

Ben ik ff blij dat de beta studies van de universiteiten volledig buiten alle onderwijs "vernieuwingen" zijn gebleven de afgelopen 10 jaar. Ik snap niet waarom er maar wordt doorgegaan met het invoeren van al dat zelfstandig leren, het is toch onderhand wel duidelijk dat het totaal niet werkt. De 2e fase is in al z'n gedaantes totaal geflopt, want met iedere verandering leer je nog minder en wordt het nog makkelijker. Op het mbo moet je ook al maar gewoon alles jezelf leren. Ze hebben precies de verkeerde dingen van de uni's gekopieerd, namelijk alle vrijheid, maar voor de rest moeten ze hier maar eens langs komen. Bij ons duurt 1 college 2x 45 minuten met 15 minuten pauze, ik snap echt niet hoe iemand iets in 30 minuten uit moet kunnen leggen. In 30 minuten kan je net alle begrippen heel snel doorlopen en vertellen welke opdrachten dat er gemaakt moeten worden.  Als ik minister van Onderwijs was geweest, had ik alles van de afgelopen jaren meteen weer terug gedraaid. Stelletje eigenwijze harken in Den Haag die niet willen toegeven dat de 2e fase averechts werkt.
Cannondale is wel een redelijk bedrijf, ik denk dat er voor hbo'ers te weinig inhoud is, een mbo'er moet zich er denk ik wel een week of wat zinnig bezig kunnen houden. Beetje leren begrijpen hoe ze de voorraad inschatten en dergelijk lijkt me nuttig en zinvol bovenop de gewone administratie die in ieder bedrijf gevoerd wordt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie