Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

stage lopen

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 29 nov 2006 18:50

Quoten: Origineel geplaatst door margit op 28 November 2006

bij onze school is het maar bij een paar opleidingen opgestart vorig schooljaar. Je moet gewoon een voldoende eisen omdat alles mis is gelopen.Het is ook zo van zie maar dat je achter de informatie komt die je nodig hebt, weinig boeken en veel samenwerken met opdrachtboekjes die dan aansluiten op de praktijk.De leraren vinden wel dat we mondiger zijn en geinteresseerder, maar dat komt dan weer omdat je graag voldoendes wil halen. Et stomste is nu dat ze in hebben gevoerd dat je geen cijfers meer krijgt maar een behaald of niet behaald. Een 5.5 is behaald... et werkt niet motiverend ook worden we onder tijdsdruk gezet waardoor iedereen zoiets heeft van , niet meer doen dan 5.5....


Jep the fucking grades!!
Ik had de primeur op mijn opleiding dat je je p in 1 jaar MOET halen. Filtert echt de helft weg van je studenten. We begonnen met 250 man, nu nog maar 130 over..
Je waarborgt dan natuurlijk wel de kwaliteit mja..
Dit systeem wordt overigens op heel het hbo ingevoerd (P in één jaar is een gedeelte van het competentie gericht onderwijs)
Train ze!

margit
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 06 feb 2006 12:59

margit 29 nov 2006 21:17

 k mag hopen dat ze strax als ik mijn opleiding hopelijk behaald heb en hbo wil gaan doen het alweer afgeschaft hebben, want als ik die verhalen van jullie lees word ik er niet echt vrolijk van...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 nov 2006 22:02

@Evers, maar wanneer heb je bij jullie je P gehaald? Ik moet om m'n P te halen alles voldoende hebben en mag doordat ik nog wat 7'ens heb 1 5 laten staan. Ik ben er wel blij mee dat ik er zolang over mag doen als ik wil, zou een beetje debiel zijn als ik van de studie afgeschopt zou worden omdat ik 1 vak niet snel genoeg heb gehaald wat ik misschien de rest van m'n leven niet meer gebruik.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 30 nov 2006 11:10

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 29 November 2006

@Evers, maar wanneer heb je bij jullie je P gehaald? Ik moet om m'n P te halen alles voldoende hebben en mag doordat ik nog wat 7'ens heb 1 5 laten staan. Ik ben er wel blij mee dat ik er zolang over mag doen als ik wil, zou een beetje debiel zijn als ik van de studie afgeschopt zou worden omdat ik 1 vak niet snel genoeg heb gehaald wat ik misschien de rest van m'n leven niet meer gebruik.


Einde van het schooljaar. Mijn opleiding, SPECO (commerciele sport economie aan de economische hogeschool Tilburg) was de eerste opleiding waar hiermee werd gewerkt.
Wij moeten alles ook voldoende halen, dit gaat alsvolgt:
ToetsNiet gehaald? HerkansingNiet gehaald? Bewijs aanvoeren!Je krijgt dan aan het eind van het jaar een assesment en moet dan alle toetsen verantwoorden. Die je niet hebt gehaald moet je laten zien dat je daar de stof van beheerst d.m.v extra werk. Hierover worden dan ook tijdens je assesment vele vragen gesteld.
Ik had het geluk dat ik alles binnen de herkansing (1 per toets) had gehaald.
Het idee zo lang mogelijk er over doen wordt er bij ons extra uitgegooid omdat men de student wil laten afstuderen in 4 jaar.
Druk wordt hoog in het eerste jaar, daarna kunnen ze je er niet meer afschoppen gelukkig
Train ze!

margit
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 06 feb 2006 12:59

margit 01 dec 2006 10:03

heeft die 4 jaar ook te maken met je studiefinancierig?

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 01 dec 2006 11:10

Quoten: Origineel geplaatst door margit op 01 December 2006

heeft die 4 jaar ook te maken met je studiefinancierig?

Dat denk ik niet, gezien het feit hoe langer je studeert, hoe meer inkomsten in de staaskas (hogere schuld bij de IB, meer rente betalen..)
Train ze!

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 08 dec 2006 17:08

Batavus - Niet
Cannondale - Niet
Koga - Moet ik maandag terug bellen

Er blijft niet veel meer over zo
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Plaats reactie