Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

wat stemt de fietser!

reinvandewou
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 29 mar 2006 01:55

reinvandewou 21 nov 2006 23:04

Waar gaat de fanatieke fietser op stemmen? en welke partij heeft nou eigenlijk het beste fietsbeleid in zijn programma staan? Kortom op welke partij kan ik het beste stemmen zodat ik in de toekomst lekker of nog lekkerder kan fietsen(het aanleggen van fietspaden en eventueel het aanleggen van onze eigen mont ventoux in het zuiden van Brabant)
groetjes rein

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 nov 2006 23:09

Donner noemde het "rijwiel" ooit het "vervoersmiddel van de toekomst" dus als je het zo bekijkt moet je CDA stemmen :P
Waar ga je zelf op stemmen trouwens?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 nov 2006 23:27

discussie verplaatst naar Fietscafé.
Ik stem niet links...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

reinvandewou
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 29 mar 2006 01:55

reinvandewou 22 nov 2006 00:14

ow sorry bedankt voor het verplaatsen.
Ik ga zelf denk ik op sp stemmen. Lekker sociaal, iets wat ik op de fiets ook wel gezellig vind Verder omdat jan marijnissen bij een test onder het nederlandse volk het meest met wielrennen werd geassosieerd.(hoe schrijf je dat?) Rutten trouwens met hockey hahaha....

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 nov 2006 00:25

tja vooroordelen en cliché's zijn voor mij absoluut geen reden om op iemand te gaan stemmen.
Ik stem ook absoluut niet op de persoon, maar op het verkiezingsprogamma. Mensen die nog steeds windmolens willen bouwen en kernenergie uitsluiten, een begrotings tekort geen probleem vinden, uitkeringen gaan verhogen, belastingen voor bedrijven willen verhogen ga ik niet op stemmen. Ik zal als ik klaar ben met studeren en er zou een volledig links kabinet aan de macht zijn (dat zou het kabinet zijn na het kabinet wat we morgen indirect kiezen) zeker overwegen om naar het buitenland te vertrekken. Ik heb zo ie zo al niet zoveel met dit koude kikkerlandje en ik ben nu niet hard aan het leren en later werken om te betalen voor mensen die te lui zijn om wat te doen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 22 nov 2006 00:50

Tja, als je dan je wielerhart wilt laten spreken bij het uitbrengen van je stem, stem dan op Joop Atsma van het CDA.. ;) Voor de mensen die het niet weten, Atsma is voorzitter van de Koninklijke Nederlandse WielrenUnie.

reinvandewou
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 29 mar 2006 01:55

reinvandewou 22 nov 2006 00:55

ik ben het helemaal met je eens. Maar daarbij wil ik zeggen dat ik zeer idealistisch ben en ik geloof in een wereld die voor 90 procent in evenwicht kan zijn als iedereen  maar meewerkt. Ik ben ervan overtuigd dat bijvoorbeeld met het bouwen van kerncentrales en steeds maar willen versterken van de economie het evenwicht op deze aardbol nooit zal worden verwezelijkt.
greetz

bandit
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 14 feb 2005 19:42

bandit 22 nov 2006 08:40

Quoten: Origineel geplaatst door panschpieng op 22 November 2006


ondanks veel onbegrip zeg ik rechtuit ook hier; ik stem nergens op. Dom? ik vind niet. Regeringen worden door het kapitaal gestuurd en niet door het volk! Kiezen zegt niet veel. En die kleine onozele groen partijtjes of wat er niet allemaal bij zit. Die zijn nog te simpel om zich goed in het openbaar te representeren. Dat is wat er altijd was in en is. Maargoed, daar gaat het topic eigenlijk niet over. Dus ik stem nergens meer op, interreseerd me niet meer.

Ik vind, dat als je niet stemt, je je mening over politiek voor je moet houden.
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5956
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 22 nov 2006 09:54

Mijn mening is ...
Of je nu links genaaid wordt , of langs de rechterkant....maakt dus geen reet uit. De afgelopen 4 jaar ben ik er persoonlijk alleen maar op achteruit gegaan , en dat terwijl ik toch een redelijk goede baan heb.........
Nu is het wel zo dat we gelukkig nog wel elk jaar op vakantie kunnen , en nog genoeg andere leuke dingen kunnen doen , waar andere mensen alleen maar van kunnen dromen. Maar om nu te zeggen we gaan er netto op vooruit ...nou dat niet...De loonsverhogingen waren nog niet de inflatie correcties , het eten en andere dingen worden alleen duurder ( kijk naar electra en gas..) dus per saldo wordt het minder.
Gisteren hoorde ik wel een goed standpunt van de SP... die het schandalig vinden dat kinderen die er zelf niets aan kunnen doen, niet kunnen sporten , gewoon geen nieuwe kleding kopen , niet naar een gewoon goede school kunnen gaan. Dit enkel omdat het voor sommige onder aan de samenlevens ladder het steeds moeilijker wordt om de eindjes aan elkaar te knopen. Hier baal ik dus vreselijk van    ...en kan er boos om worden.
Vanuit dit standpunt gezien mag het best wat beter in dit land....
Helaas is het zo dat als we links stemmen de opgebouwde zaken van de afgelopen 4 jaar weer teniet gedaan worden , en de rijke bouwbedrijven zich niet weer met ca 50 MILJARD ( geschatte opbrengst uit de bouwfraude van de afgelopen jaaaarennnn) kunnen verrijken over de rug van de samenleving...........
Dus het wordt of het verrijken van de rijkere mensen , of het verloederen van de onderkant van de samenleving , de ouderen en de gehandicapten.... hmmmm wat een dilemma..........
 
Gelukkig vindt mn dochter NIJNTJE zo lief....denk dat het de partij voor de dieren wordt.. ...
 
Zo en dan is er nu koffie....
Greetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie