Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

wat stemt de fietser!

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 15 feb 2007 20:21

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 15 Februari 2007

Zo, nou, dan drinken we nog wel es een pintje! 1,40 is nog te doen. En Belgisch bier is veel beter dan dat afwaswater in Nederland.

Kijk nu begint het serieus te worden. Ik neem regelmatig een Iers biertje, Irisch Red, die zijn ook niet te versmaden.
kiekeboe

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4517
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 15 feb 2007 21:36

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 15 Februari 2007



Die Routes National zijn natuurlijk niet snel, maar je hebt een alternatief! Met dat vignet in België dus niet! Als de km heffing in Nederland doorgaat dan betaal je PER GEREDEN KM! Dat is natuurlijk echt eerlijk!



Naar mijn mening is de ultieme vorm van kilometerheffing een hogere brandstofprijs. Als je meer KM's maakt betaal je meer. En doe je dat in een zuinige auto, dan betaal je relatief iets minder dan in een onzuinige auto. Daarbij is het niet nodig allerlei electronische tolpoortjes te maken en controles op fraude te houden. Dat is nog kostenbesparend ook.
Wie weet het antwoord op de vraag waarom kilometerheffing wordt ingevoerd en niet de brandstofprijzen worden verhoogd? (afegezien van de problematiek die in de grensstreek zou kunnen ontstaan, maar met wat organisatie in de EU zou dat wellicht nog wel op te lossen zijn)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 feb 2007 21:50

1 groot voordeel van het nieuwe ziektekosten systeem is wel dat nu iedereen eens weet wat die zorg ons kost. Vroeger was dat enkel duidelijk bij diegene die niet in ziekenfonds zaten. Als er mensen maar naar de huisarts blijven gaan met ik heb nu al 2 dagen een verstopte neus, dan is het vrij logisch dat het een vreselijk vermogen kost en dat geld moet gewoon uit de lengte of de breedte komen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 15 feb 2007 22:54

Quoten: Origineel geplaatst door KXlight op 15 Februari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 15 Februari 2007



Die Routes National zijn natuurlijk niet snel, maar je hebt een alternatief! Met dat vignet in België dus niet! Als de km heffing in Nederland doorgaat dan betaal je PER GEREDEN KM! Dat is natuurlijk echt eerlijk!




Naar mijn mening is de ultieme vorm van kilometerheffing een hogere brandstofprijs. Als je meer KM's maakt betaal je meer. En doe je dat in een zuinige auto, dan betaal je relatief iets minder dan in een onzuinige auto. Daarbij is het niet nodig allerlei electronische tolpoortjes te maken en controles op fraude te houden. Dat is nog kostenbesparend ook.
Wie weet het antwoord op de vraag waarom kilometerheffing wordt ingevoerd en niet de brandstofprijzen worden verhoogd? (afegezien van de problematiek die in de grensstreek zou kunnen ontstaan, maar met wat organisatie in de EU zou dat wellicht nog wel op te lossen zijn)



Je hebt hierin volkomen gelijk maar dan moeten wel de prijzen van brandstof in geheel de EU hetzelfde worden ! Zoals je zelf al aangaf wordt dat in grensstreken een probleem. Maar per gereden km kom je er al veel beter bij dan de huidige situatie. Toen ik nog werkte reed ik 50.000/70.000 km per jaar waarvan 80% zakelijk. Nu heb ik in 6 jaar 32.000 km gereden, dus 5300 km/j! Voor de auto wordt echter wel dezelfde motorrijtuigenbelasting geheven !  Een 2de probleem is dat zakenmensen veel km rijden en de zaak zal dat dan moeten betalen bij de voorgenomen km heffing. Wat denk je wie uiteindelijk die lastenverhoging gaan betalen? Eerst de bedrijven natuurlijk maar die verhogen dan de prijzen van de produkten/diensten en de consument is uiteindelijk de grote betaler! Tel uit je winst! Zelfs zij die weinig km rijden en dus minder kosten hebben voor de gereden km betalen mee aan de vele km gereden door bedrijven, vrachtverkeer, vertegenwoordigers enz enz. Zo is het ook met "de vervuiler betaalt" Wat gebeurt er eigenlijk met die opbrengsten? Wordt het milieu nu plots zoveel schoner?  Ja, men betaalt maar gewoon voor Jan met de korte achternaam!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 15 feb 2007 23:10


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 15 Februari 2007

1 groot voordeel van het nieuwe ziektekosten systeem is wel dat nu iedereen eens weet wat die zorg ons kost. Vroeger was dat enkel duidelijk bij diegene die niet in ziekenfonds zaten. Als er mensen maar naar de huisarts blijven gaan met ik heb nu al 2 dagen een verstopte neus, dan is het vrij logisch dat het een vreselijk vermogen kost en dat geld moet gewoon uit de lengte of de breedte komen.


Naar de huisarts gaan zal niet verminderd zijn, Amclassic-fan! Hier zit n.l. geen beperkende maatregel op. Of je nu nooit of 24x p/j bij de huisarts zit dat heeft geen enkele invloed op de No Claim! Verder betaalt ook niet iedereen hetzelfde!
Werkenden betalen alleen IB over de 6,5% inkomensafhankelijke bijdrage voor de "Zorg"die hun werkgever betaalt. Velen krijgen zelfs nog een bijdrage voor de kosten. Neem ik mijzelf: Gepensioneerd met AOW+aanvullend pensioen. Ik betaal het volle pond aan inkomensafhankelijke bijdrage zelf omdat noch de uitkeringsinstanties van de AOW noch voor mijn aanvullend pensioen dit voor mij betalen zoals werkgevers dat wel doen voor hun personeel. Mijn netto inkomensafhankelijke bijdrage is hoger dan van hen die in de 52% IB schijf zitten!Verder betaal ik dezelfde basis zorgpremie  als iedereen maar zonder enige bijdrage of tegemoetkoming van wie dan ook. Volgens mij zijn gepensioneerden zoals ik de grote pineuten van dat "zorg stelsel". Everybody is equal, but some are more equal than others.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 26 feb 2007 00:02

Deze topic kan weer nieuw leven worden ingeblazen want er komen weer verkiezingen voor de provinciale staten. Nu hoor ik dat de SP waarschijnlijk groter gaat worden dan de PvdA.
kiekeboe

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 feb 2007 10:12

De SP verdient een enorme schop onder de kont wegens kiezersbedrog!! Zo´n enorme verkiezingswinst en niet eens serieus gepraat over regeringsdeelname. Als mensen daar nu weer in trappen zijn de te stom voor woorden.
Less is bore

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 feb 2007 19:36

Nou, Daniel...het was toch duidelijk dat de SP  totaal niet paste bij  het CDA en hun plannen. Dan zouden of het CDA of de SP zoveel water bij de wijn hebben moeten doen dat beide absoluut ongeloofwaardig waren geworden. De PvdA, die véél gematigder is, moest al enorm veel toegeven. Daarom zal die tijdens de a.s. verkiezingen de rekening hiervoor gepresenteerd krijgen en de SP zal de vruchten plukken. Let maar op bij de prov. staten verkiezingen. Het zou mij niets verbazen als de huidige regerings partijen zwaar op hun kloten krijgen. Wilders doet niet mee, dus zal de VVD hiervan profiteren.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 feb 2007 10:08

Waarom zouden de huidige partijen op hun kloten krijgen? Zoals ik het zie ligt er een aardig neutraal sociaal beleid. En er zitten altijd wel stommiteiten in, die blijf je houden. De SP is daar ook bij lange niet vrij van.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 feb 2007 14:30

In de categorie stommiteiten viel wel de opmerking van de minister van Milieu om te roepen dat alle diesel auto's wegmoeten en de dag erna er toch maar weer op terug te komen omdat ze het zo niet bedoeld had.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie