Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

wat stemt de fietser!

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 14 feb 2007 11:36

Quoten: Origineel geplaatst door KXlight op 14 Februari 2007


Valt me op hoe negatief men hier is over de EU, maar ondertussen is iedereen maar wat blij dat ie zonder invoerrechten te betalen z'n fietsspulletjes goedkoop in Duitsland of Italie kan bestellen. Nogal dubbel?!
(Overigens ben ik zelf niet onverdeeld positief over Europa hoor, maar zo'n aaneenschakeling van negatieve postings daar wordt ik wel wat ongelukkig van).


Er zijn uiteraard voordelen met de EU maar de nadelen zijn voor mij veel groter. Dat ik b.v. fietsspulletjes  "goedkoop" in Duitsland of Italië kan kopen weegt niet op tegen de enorme verliezen die de omwisselingskoers van de gulden t.o.v. de euro heeft teweeggebracht. Enorme prijsstijgingen zodat veel artikelen bijna evenveel euro kosten als destijds in Gulden! Kijk maar eens naar groenten en kleding en veel andere produkten. Een merkoverhemd zoals Melka kostte zo'n 80-90 gulden. Nu kosten die 80 euro!Mijn vrouw heeft altijd een misprijzend commentaar op de veel te dure dameskleding en de kwaliteit die er geboden wordt. Idd, gewoon bespottelijk die kledingprijzen.  Schoenen idem dito. Goede v Bommel schoenen kostten 250-300 gulden. Ga NU eens kijken! 180-250 euro. Magazins: Kocht je een mooi blad voor rond de 5 a 6 gulden, NU is 5 euro het minimum! Zo kan ik de zegeningen van de euro en EU nog wel veel langer maken. Wat die "goedkope" fietsspullen betreft; wat is er nu zo goedkoop in Duitsland en Italië?  Kijk eens rond bij Hopmans e.d. zaken. Die zijn vaak "goeiekoper" dan zaken in Duitsland.
De EU is heel goed geweest voor landen zoals Spanje en Ierland. Die hebben miljarden ontvangen uit de EU pot en hebben daar idd goede dingen mee gedaan. In Spanje mooie nieuwe wegen maar had Spanje daar zelf niets aan kunnen doen? De benzineprijs is daar een van laagste in de EU. Met wat meer accijns zoals hier had men ZELF nieuwe wegen kunnen financieren. Nu betalen wij met onze torenhoge benzineprijzen( accijns + BTW) in feite de wegen in Spanje. Nederland heeft de hoogste NETTO EU bijdrage van ALLE lidstaten! Hier staan we dan heerlijk in de file en mogen een vracht euro betalen voor een paar weken zon in Spanje. Tel uit je winst! En als je dan door brave buur België moet om even van een vakantie te genieten in zuid Europa dan staan ze daar weer klaar met een vignet! Heerlijk toch die EU!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 14 feb 2007 14:30


Er zijn uiteraard voordelen met de EU maar de nadelen zijn voor mij veel groter. Dat ik b.v. fietsspulletjes  "goedkoop" in Duitsland of Italië kan kopen weegt niet op tegen de enorme verliezen die de omwisselingskoers van de gulden t.o.v. de euro heeft teweeggebracht. Enorme prijsstijgingen zodat veel artikelen bijna evenveel euro kosten als destijds in Gulden! Kijk maar eens naar groenten en kleding en veel andere produkten. Een merkoverhemd zoals Melka kostte zo'n 80-90 gulden. Nu kosten die 80 euro!Mijn vrouw heeft altijd een misprijzend commentaar op de veel te dure dameskleding en de kwaliteit die er geboden wordt. Idd, gewoon bespottelijk die kledingprijzen.  Schoenen idem dito. Goede v Bommel schoenen kostten 250-300 gulden. Ga NU eens kijken! 180-250 euro. Magazins: Kocht je een mooi blad voor rond de 5 a 6 gulden, NU is 5 euro het minimum! Zo kan ik de zegeningen van de euro en EU nog wel veel langer maken. Wat die "goedkope" fietsspullen betreft; wat is er nu zo goedkoop in Duitsland en Italië?  Kijk eens rond bij Hopmans e.d. zaken. Die zijn vaak "goeiekoper" dan zaken in Duitsland.

De EU is heel goed geweest voor landen zoals Spanje en Ierland. Die hebben miljarden ontvangen uit de EU pot en hebben daar idd goede dingen mee gedaan. In Spanje mooie nieuwe wegen maar had Spanje daar zelf niets aan kunnen doen? De benzineprijs is daar een van laagste in de EU. Met wat meer accijns zoals hier had men ZELF nieuwe wegen kunnen financieren. Nu betalen wij met onze torenhoge benzineprijzen( accijns + BTW) in feite de wegen in Spanje. Nederland heeft de hoogste NETTO EU bijdrage van ALLE lidstaten! Hier staan we dan heerlijk in de file en mogen een vracht euro betalen voor een paar weken zon in Spanje. Tel uit je winst! En als je dan door brave buur België moet om even van een vakantie te genieten in zuid Europa dan staan ze daar weer klaar met een vignet! Heerlijk toch die EU!


onze marconi is daar weer met zijn vignet. Ik ben met de auto van nederland naar tignes gereden, franse alpen dus.
peage lille-reims: 13.6 euro, peage reims-lyon: 35.1 euro peage lyon-chambery: 9.7 en peage chambery-albertville: 4.7 wat samen ENKELE reis 63.1 euro bedraagt. Hiervoor heb je één keer gereden over Franse autosnelwegen! En als het belgisch vignet er niet komt, dank dan aan europa die het als enige kan tegenhouden!!!
Wat nederland aan accijnzen heft op brandstof, gaat naar de Nederlandse schatkist. Er gaat daarom niet meer geld van hogere accijnzen naar europa. die redenering slaat dus op niks.
Over de kosten van de euro niet zeveren aub, de prijzen gingen omhoog door inflatie, en de euro is al 7 jaar ingevoerd. Er is volgens verschillende studies haast niets bijgekomen door de euro, voeding is iets duurder, elektronica iets goedkoper, maar door de inflatie en de prijs van de ruwe olie zijn de kosten gestegen. De euro is bovendien ingevoerd op een moment dat het economisch heel goed ging (lage olieprijzen, hoge dollar) met europa, we zaten midden in de internetboem. Geef dus niet de euro de schuld hiervan, want dat is o zo populistisch en verkeerd gesproken. Doe je opzoekingswerk vooraleer je op alles gaat afgeven, want zo voed je de apolitiek, en door zulke scheve redeneringen zijn partijen zoals wilders/pim fortuyn en het vlaams belang groot geworden.
En waar denk je dat hopmans al zijn goedkope italiaanse en duitse spullen aan te danken heeft? aan een eengemaakt europa, ja.
en dat je vrouw misprijzende commentaar heeft voor dure snobkleding, interesseert me eigenlijk niet.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4502
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 14 feb 2007 22:39

hahaha

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 15 feb 2007 00:44

Marconi, citaat:
"De EU is heel goed geweest voor landen zoals Spanje en Ierland. Die hebben miljarden ontvangen uit de EU pot en hebben daar idd goede dingen mee gedaan. In Spanje mooie nieuwe wegen maar had Spanje daar zelf niets aan kunnen doen? De benzineprijs is daar een van ..."
Dit is wat ik ook al eerder melde, en is uitgebreid in een goede docu geweest.
Big Rosa, gelijk heb je kerel. Dat men niet LULT over dat euro meevalt, want het is gelogen! Het is bekend dat vlak na intrede van de euro de horeca daar gretig gebruik van maakte. Dat is maar een voorbeeld van vele. Mijns inziens heeft de euro voor ons "kleine man" een beperkt voordeel, maar meer voor de handel / grote zakenleven. Ik snap niet dat de meesten het gewoon niet willen zien dat het daarom draait. Olie, goud ect, oorlogen. Miljarden bedragen, waar bv firma's als bv Boeing, shell en noem maar op onze wereld economie het grootste deel bepaald. Het gaat nogmaals om zeggenschap en macht (lees $$$ ) dacht je nu werkelijk dat het iemand boeit (rijke industrielanden ) dat er in Afrika de de bevolking door crepeert? lazer op man! Ik kan daar wel een paar kantjes van vol schrijven, maar denk dat het geen zin heeft.
 

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 15 feb 2007 01:11

@Big Rosa: Dat komt er van als je op die rechtse rakkers stemt, die naaien je waar je bij staat. Ik zie laaielichter van die Zalm nog zo op m'n netvlies staan met z'n geleuter, van het is echt niet allemaal duurder geworden door de euro. Dat hadden ze zogenaamd doorgerekend bij het CPB, die jongens daar mogen alleen maar dingen publiceren die de regering hun voorschrijft, anders worden ze opgeheven. Jij lult links en stemt rechts BR , eigen schuld dikke bult, alleen jammer dat ook mensen daar de dupe van zijn die dat nooit gewild hebben, zoals ik.
ps. over een paar maanden zal ik je ff eruit fietsen tijdens de TKC.
kiekeboe

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 15 feb 2007 10:14

euro 4 jaar oud big rosa??? lullen mag, maar scheef lullen ...
Kan die euro er wat aan doen dat de ziektekostverzekering omhoog gaat??? Jullie hebben zelf gekozen voor een amerikaans ziekteverzekeringssysteem, dat alleen maar erger wordt tot het er helemaal mee gedaan is. Ondanks de euro en europa is dat nederlandse brood en al de rest nog altijd niet te vreten...
en marconi mag zeggen wat ie wil, maar als hij voor zijn vrouw ook begint te posten, dan wordt de site te klein
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 15 feb 2007 14:24

Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 14 Februari 2007

1)onze marconi is daar weer met zijn vignet. Ik ben met de auto van nederland naar tignes gereden, franse alpen dus.
peage lille-reims: 13.6 euro, peage reims-lyon: 35.1 euro peage lyon-chambery: 9.7 en peage chambery-albertville: 4.7 wat samen ENKELE reis 63.1 euro bedraagt. Hiervoor heb je één keer gereden over Franse autosnelwegen! En als het belgisch vignet er niet komt, dank dan aan europa die het als enige kan tegenhouden!!!
2)Wat nederland aan accijnzen heft op brandstof, gaat naar de Nederlandse schatkist. Er gaat daarom niet meer geld van hogere accijnzen naar europa. die redenering slaat dus op niks.
3)Over de kosten van de euro niet zeveren aub, de prijzen gingen omhoog door inflatie, en de euro is al 7 jaar ingevoerd. Er is volgens verschillende studies haast niets bijgekomen door de euro, voeding is iets duurder, elektronica iets goedkoper, maar door de inflatie en de prijs van de ruwe olie zijn de kosten gestegen. De euro is bovendien ingevoerd op een moment dat het economisch heel goed ging (lage olieprijzen, hoge dollar) met europa, we zaten midden in de internetboem. Geef dus niet de euro de schuld hiervan, want dat is o zo populistisch en verkeerd gesproken. Doe je opzoekingswerk vooraleer je op alles gaat afgeven, want zo voed je de apolitiek, en door zulke scheve redeneringen zijn partijen zoals wilders/pim fortuyn en het vlaams belang groot geworden.
4)En waar denk je dat hopmans al zijn goedkope italiaanse en duitse spullen aan te danken heeft? aan een eengemaakt europa, ja.
5)en dat je vrouw misprijzende commentaar heeft voor dure snobkleding, interesseert me eigenlijk niet.



1) Die péage wegen in Frankrijk zijn  Particuliere wegen die gebouwd zijn door private ondernemingen. Je hebt in Frankrijk gewoon de keus: Of op de Franse staatswegen Route Nationale of op de private  Péage wegen. In Belgie word je die keuze niet gegeven. Dat vignet geldt dan voor ALLE wegen!
2) Die benzine accijns gaat inderdaad naar de Nederlandse schatkist en uit die diezelfde schatkist wordt de Nederlandse bijdrage aan de EU grabbelpot betaald!  Zoals gezegd is de Nederlandse NETTO bijdrage de hoogste van alle EU landen. Je mag deze redenering dus een redenering van niks noemen, ik zie het anders!
3)Direkt na invoering van de euro is door het bedrijfsleven enorm misbruik van gemaakt. Ik had direkt al bij enkele aankopen gemerkt dat de oude guldenprijs niet door 2,2371 was gedeeld maar lekker gemakkelijk door 2.Ik kocht o.a. een artikel dat ik een maand eerder had gekocht  en de guldenprijs was f 38,00.( Kraanafsluiter merk Grohe) Er was een europrijssticker overheen geplakt van 19 euro! = f 42,50 !!!( +12% ???) Ik heb de winkelier hierop gewezen en het antwoord was dat dit de jaarlijkse prijsverhoging betrof! Jaja! Zo werden wij besodemieterd. Zo is dat met de meeste artikelen gebeurd. Zelfs een krenterig NL pilsje dat f 1,50-1,75 kostte werd plots 1,50 euro! En hoger zelfs! Nu drink ik nooit pils in een café of uitgaansgelegenheid maar ik kan wel lezen en luisteren!
Ik geef jou de kans om dit te weerlegen! Dus doe je eigen opzoekwerk eens! Ik kom met voorbeelden, doe jij dat nu ook eens ipv  proberen mij de mond te snoeren. Ik heb vele voorbeelden gegeven van bekende (merk)artikelen die je zo kan verifiëren en kom dan eens met bewijs of ik onwaarheden verkondig.
4)Ik heb eens hierover met Hopmans zelf gesproken, nog vóór de euro! Hij onthulde dat hij met harde guldens(nu euro) naar Campa  en andere leveranciers gaat, zijn bestellingen daar cash voldoet en de importeurs dus omzeilt. Zijn lage prijzen hebben totaal niet te doen met de EU! Hopmans had altijd al sterk concurrerende prijzen!
5) Wat bedoel je met "dure snobkleding"? Wat noem jij dure snobkleding? Ik haalde enkele merken aan omdat de prijzen daarvan controleerbaar zijn. Van Bommel schoenen heb ik vaak gekocht omdat mijn voeten om goede ondersteuning vragen. Katoenen Melka overhemden zaten mij altijd heerlijk, dus kocht ik die vaak. Nu ik gepensioneerd ben is dat anders omdat ik veel casual kleding koop. Nogmaals: Ik gaf dit alleen maar aan om te bewijzen dat alles enorm veel duurder is geworden vanwege de euro.Je kan nu wel lekker denigrerend afgeven op Fortuyn, Wilders en het populistisch noemen, maar feit blijft dat de Gulden te laag is omgewisseld tegen de euro en dat de meeste prijzen direkt na invoering van de euro zeker met 10-15% zijn gestegen.
 
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 15 feb 2007 14:50

Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 15 Februari 2007


euro 4 jaar oud big rosa??? lullen mag, maar scheef lullen ...
Kan die euro er wat aan doen dat de ziektekostverzekering omhoog gaat??? Jullie hebben zelf gekozen voor een amerikaans ziekteverzekeringssysteem, dat alleen maar erger wordt tot het er helemaal mee gedaan is. Ondanks de euro en europa is dat nederlandse brood en al de rest nog altijd niet te vreten...
en marconi mag zeggen wat ie wil, maar als hij voor zijn vrouw ook begint te posten, dan wordt de site te klein



En wat schreef Marconi nou allemaal?................................
Mijn vrouw heeft altijd een misprijzend commentaar op de veel te dure dameskleding en de kwaliteit die er geboden wordt. Idd, gewoon bespottelijk die kledingprijzen. 
Is dát nu zo verschrikkelijk, de Zwarte?  Die kleding is gewoon van miserabele kwaliteit en is veel te duur! Ik wilde alleen maar aanhalen dat mijn vrouw, die zelf kleding maakt en hierin ook les heeft gegeven, heel goed weet hoe iets in elkaar zit, wat de gebruikte kwaliteit stof is en hoe het kledingstuk afgewerkt is. Maar als jij je daaraan zo verschrikkelijk stoort dan zal ik dat niet meer doen hoor! Probeer wel eens inhoudelijk te antwoorden en met bewijzen te komen dat mijn verhaal niet klopt.
En wat weet jij nu van dat Amerikaanse ziektekosten verzekerings systeem?  Laat eens horen! Weet je misschien ook dat de meeste grote Amerikaanse bedrijven een eigen ziektekostensysteem hebben? Het zijn juist de mensen die werkloos zijn of bij kleine bedrijfjes werken en ouderen die dat niet hebben. Ongeveer 5 miljoen Amerikanen zijn onverzekerd wegens te hoge premiekosten! Ons zorgstelsel is totaal anders!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 15 feb 2007 16:56

in nederland zijn velen ook niet verzekerd omdat het te duur is. punt. Over je vrouw niets dan goed ;-) je moet het met een kwinkslag lezen hee, tis gewoon dat als je niet alleen je eigen mening, maar ook nog die van je vrouw er even bijzet, dan kan ik ook hier op dit forum beginnen wat mijn lief en moeder ervan denkt . Eén van mijn dichtste vrienden werkt in LA, die heeft het ook allemaal via zijn werk, en in nederland gaat het dezelfde weg op (mijn premie via het werk is ook al iets lager dan moest ik het rechtstreeks doen, en zo is het ook in de VS, al heb je hier nog meer compensatie voor werkelozen, éénoudergezinnen, studenten etc.)
en veel succes met de franse Routes nationales, alsof je enkel die gaat gebruiken om in zuid frankrijk te rijden...
Dat al die nederlanders huizen zo duur zijn, daar hebben ze zelf om gevraagd, in belgie kan je niet een huis kopen en direct doorverhuren, in nederland is het veel voordeliger om te kopen ipv te huren en eventueel door te verhuren.
tot slot, over die prijsstijgingen: je mag altijd in zottegem een echte pint komen drinken aan 1.4 euro, die was bij de invoering een euro waard (7 jaar geleden). Maar je hebt wel gelijk hoor, alles is inderdaad niet-in-verhouding veel te duur geworden:
http://www.sdnl.nl/hp-prijzen.htm
groeten
 
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 feb 2007 17:24

Dat in Nederland huizen zo duur zijn heeft een hele andere reden en die zit hem voor een grote gedeelte in de hypotheek rente aftrek. In 1 van de Scandinavische landen hadden ze een zelfde probleem, op het moment dat ze het rigoreus veranderde storten de huizen markt volledig in. Een erg lastige situatie dus, maar ooit moet er wat gebeuren omdat de prijzen anders alleen maar verder oplopen.
Door de hoge prijs voor huizen en het te kort aan huurwoningen zorgt ervoor dat bijv studenten niet doorstromen vanuit hun kamers in grote steden. Met als gevolg dat er een enorm te kort is aan kamers in de meeste steden. Wat de prijs weer opdrijft, €750 per maand voor een beetje fatsoenlijke kamer is in een aantal steden echt geen uitzondering.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 15 feb 2007 19:17

Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 15 Februari 2007


in nederland zijn velen ook niet verzekerd omdat het te duur is. punt. Over je vrouw niets dan goed ;-) je moet het met een kwinkslag lezen hee, tis gewoon dat als je niet alleen je eigen mening, maar ook nog die van je vrouw er even bijzet, dan kan ik ook hier op dit forum beginnen wat mijn lief en moeder ervan denkt . Eén van mijn dichtste vrienden werkt in LA, die heeft het ook allemaal via zijn werk, en in nederland gaat het dezelfde weg op (mijn premie via het werk is ook al iets lager dan moest ik het rechtstreeks doen, en zo is het ook in de VS, al heb je hier nog meer compensatie voor werkelozen, éénoudergezinnen, studenten etc.)
en veel succes met de franse Routes nationales, alsof je enkel die gaat gebruiken om in zuid frankrijk te rijden...
Dat al die nederlanders huizen zo duur zijn, daar hebben ze zelf om gevraagd, in belgie kan je niet een huis kopen en direct doorverhuren, in nederland is het veel voordeliger om te kopen ipv te huren en eventueel door te verhuren.
tot slot, over die prijsstijgingen: je mag altijd in zottegem een echte pint komen drinken aan 1.4 euro, die was bij de invoering een euro waard (7 jaar geleden). Maar je hebt wel gelijk hoor, alles is inderdaad niet-in-verhouding veel te duur geworden:
http://www.sdnl.nl/hp-prijzen.htm
groeten
 



In Nederland is iedereen VERPLICHT verzekerd te zijn voor de Zorg.(= ziektekostenverzekering) Alleen illegalen vallen natuurlijk buiten deze verplichting omdat men niet eens weet hoeveel er rond zwerven, wie het zijn , waar ze uithangen.
Ik had alleen mijn vrouw's mening geplaatst omdat die goed ingevoerd is in de kleding/stoffen/afwerking etc. Van fietsen weet ze helemaal niets.
In Nederland zijn werkenden ook via de werkgever verzekerd, maar wel bij de bekende Zorg verzekeraars die hun verzekering aanbieden volgens het model van de regering. In de USA is dat anders.De grote companies hebben overeenkomsten met particuliere verzekeringsmaatschappijen en verstrekken hun medewerkers allerlei fringe benefits, zoals ziektekostenverzekering of hulp bij het verkrijgen van studiebeurzen voor kinderen van de employees. Niet te vergelijken met de situatie in Nederland! Misschien wel met België.
Die Routes National zijn natuurlijk niet snel, maar je hebt een alternatief! Met dat vignet in België dus niet! Als de km heffing in Nederland doorgaat dan betaal je PER GEREDEN KM! Dat is natuurlijk echt eerlijk!
Nederland is wat kopen en huren van huizen een wespennest. Dat is een onderwerp apart.
Zo, nou, dan drinken we nog wel es een pintje! 1,40 is nog te doen. En Belgisch bier is veel beter dan dat afwaswater in Nederland.
GR,
 
 
 
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie