Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

wat stemt de fietser!

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 27 feb 2007 23:52


Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 27 Februari 2007

Waarom zouden de huidige partijen op hun kloten krijgen? Zoals ik het zie ligt er een aardig neutraal sociaal beleid. En er zitten altijd wel stommiteiten in, die blijf je houden. De SP is daar ook bij lange niet vrij van.


Wij zullen zien! Dubbele paspoort affaire, gepensioneerden belasting zijn b.v. zaken die veel Nederlanders hoog zitten. Uiteindelijk worden de leden van de 1ste kamer gekozen en die kunnen een besluit of wet van de regering blokkeren voor zover ik weet. Maar nogmaals, we shall see !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37659
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 feb 2007 22:48

Blijft het toch nog steeds kiezersbedrog? Ik heb geen moment het idee gekregen dat Jan echt serieus de onderhandeling is in gegaan.
Less is bore

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 01 mar 2007 13:52

Jan zag de bui al hangen en wist dat onderhandelen gewoon nutteloos was. Ik ben geen Jan aanhanger, maar met de behoorlijk extreem linkse plannen van de SP vind je hier geen partners. Zelfs de PvdA zou moeilijk tot een compromis zijn gekomen met de SP. Jan is té links- Wilders té rechts. Beide zullen nooit in een regering komen tenzij die partijen tegen de 30 zetels behalen.
 
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4506
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 07 mar 2007 21:18

En iedere post-er van dit topic gestemd?
 

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 mar 2007 21:35

Ik wel, nu maar VVD gestemd. Ik wilde niet dat m'n stem bij het CDA of erger terecht zou komen doordat ik op iets stem wat de kiesdrempel niet haalt. Hele studentenhuis heeft hier VVD gestemd, vorige keer waren we nog wat meer verdeeld met wat D66 enzo.
Nu niet gaan stemmen is gewoon niet tactisch ivm de 1e kamer.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 09 mar 2007 13:11

Ook ik heb mijn burgerrecht en ook wel plicht vervuld. Niet stemmen betekent dat je een kans laat lopen om een beetje bij te sturen al maakt het idd niet veel uit door wie je uiteindelijk gebeten wordt.Om de PvdA met zijn a-sociale plannetje om AOWers met pensioen even te "pakken " zo min mogelijk kans te geven heb ik maar op de VVD gestemd. Die is tegen dit waardeloze voorstel. Helaas heeft het niets geholpen omdat de oppositie in de 1ste kamer te klein is om dit boze Bos plan te verhinderen. Ergens ben ik het ook wel met Big Rosa eens . Het is alle jaren zo geweest dat alle regeringen geld over de balk hebben gesmeten met idiote plannen en zaken (Betuwe lijn- binnenhalen van z.g. asielzoekers die geen asielzoeker zijn, absurd hoge ontwikkelingsbijdrage- te hoge netto bijdrage aan de EU enz enz)  en dit maar weer verhalen op vnl de middeninkomens. Dit zal NU niet anders zijn, m.u.v. de ouderen die hun gehele werkende leven AOW premie hebben betaald en nu wéér mogen gaan meebetalen omdat zij zo "dom"zijn geweest om hard voor een eigen aanvullend pensioen te zorgen of hebben gezorgd. Bij de PvdA moet je vooral niet voor je oude dag sparen want dat wordt afgestraft!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4506
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 09 mar 2007 13:46

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 09 Maart 2007

Ook ik heb mijn burgerrecht en ook wel plicht vervuld. Niet stemmen betekent dat je een kans laat lopen om een beetje bij te sturen al maakt het idd niet veel uit door wie je uiteindelijk gebeten wordt. 

En zo is het maar net!

IBAN
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 09 mar 2007 15:41

nou plicht.....dat is nu net het probleem. Provinciale staten!!! Kan het vager. Indirect stemmen op de 1e kamer. Als we die nu gewoon afschaffen, dan hoeven we die zelfingenomen kwakbollen van senatoren ook niet meer te betalen. Beetje wetsvoorstellen behandelen die al (democratisch goedgekeurd) zijn!!! het moet niet gekker worden.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 mar 2007 00:00

1e kamer is er niets voor niets. Op deze manier is het het gewoon een stuk moeilijker dat 1 persoon aan de macht kan komen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie