Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat doe jij ernaast?

laulau
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:04

laulau 13 jan 2011 12:59

Er is meer in het leven naast het wielrennen/mountainbiken, maar wat? Met andere woorden, wat is jouw hobby en/of sport naast het fietsen en waarom?

Ik zal het draadje afschoppen door mijn tijdsbestedingen naast het fietsen op te sommen met een korte toelichting.

-Oosterse vechtsporten, te weten Wushu (Kungfu) en Tai Chi. Waarom? Naast de lichamelijke voordelen van het verhaal spelen deze 2 vechtsporten diep in op het mentale stuk, juist daar waar anderen (imo) te oppervlakkig blijven. En juist dat mentale stukje is in onze gehaaste turbomaatschappij een heerlijk stukje ontspanning, plus dat het je leert omgaan met allerhande dagelijkse zaken.

-Synthesizers. Sinds mijn 6e ben ik al gek van Jarre en consorten. Ik moet nog echt leren spelen, het is nu maar "freaken" met de knopjes, wat ook erg leuk kan zijn! Ik doe er zelf ook onderhoud en reparaties aan, met name de analoge bakken.

En jij, wat doe jij naast het fietsen?

groeten,

Lawrence.
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

nica
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 nov 2010 15:07

nica 13 jan 2011 13:22

Leuk naast fietsen doe ik van alles natuurlijk.

- Ik heb een hele leuke baan in de psychiatrie
- Ik probeer aan het werk te komen als fotograaf, op dit moment hoofdzakelijk hobbymatig maar hoop dit naar meer professioneel te kunnen omzetten.
- Vogelspotten/wandelen
- Genieten van een bourgondisch leven.
- omdat bourgondische leven vol te houden, veel naar de sportschool.

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 13 jan 2011 13:25

Er is ook al een soortegelijk topic in het fietscafé, namelijk: vandaag nog andere sporten gedaan. Al gaat dat niet over de andere hobby's.

Om eerlijk te zijn heb ik niet echt andere hobby's dan racefietsen. Al knutsel ik er graag aan, maar dan wel op een originele manier(over twee maand hier te bewonderen)
Qua sporten doe ik nog wel aan karate, dit doe ik al langer dan fietsen. Heerlijk om even met het hele lichaam bezig te zijn i.t.t. bij het fietsen. En ook nog aan fitness wat langzamerhand meer in het teken van het fietsen komt te staan.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

laulau
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:04

laulau 13 jan 2011 13:34

[quote="Nica"]Leuk naast fietsen doe ik van alles natuurlijk.

- Ik heb een hele leuke baan in de psychiatrie
- Ik probeer aan het werk te komen als fotograaf, op dit moment hoofdzakelijk hobbymatig maar hoop dit naar meer professioneel te kunnen omzetten.
- Vogelspotten/wandelen
- Genieten van een bourgondisch leven.
- omdat bourgondische leven vol te houden, veel naar de sportschool.[/quote]

Om die laatste moest ik lachen, dat klinkt nl. bekend :-D Ik houd nogal van een Duveltje (of 2).

Misschien niet helemaal passend in het rijtje, maar toch aardig om te noemen, ik werk fulltime als Röntgen technicus in medische toepassingen (ziekenhuizen, klinieken, (mobiele) bevolkingsonderzoek).

Heb je jouw foto's ook ergens online staan?

groeten,

Lawrence.
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

nica
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 16 nov 2010 15:07

nica 13 jan 2011 13:36

Jah maar loop hopeloos achter, ik studeer op dit moment ook nog dus te weinig tijd en te veel foto's.

Maar op www.nagtfotografie.nl kun je wel wat van mijn foto's vinden.

ramniv
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 dec 2010 00:42

ramniv 13 jan 2011 13:36

Leuk om te weten wat anderen ernaast doen. Wat ik zoal doe:

Ben leerkracht op een basisschool (groep 8, voor de ouderen de 6de klas haha)
Geef 2 keer per week volleybaltraining en op zaterdag een wedstrijd.
Voor de rest sportschool en zo af en toe heerlijk een paar films kijken.

Marvin

laulau
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:04

laulau 13 jan 2011 13:43

[quote="H&H"]Er is ook al een soortegelijk topic in het fietscafé, namelijk: vandaag nog andere sporten gedaan. Al gaat dat niet over de andere hobby's....

Qua sporten doe ik nog wel aan karate, dit doe ik al langer dan fietsen. Heerlijk om even met het hele lichaam bezig te zijn i.t.t. bij het fietsen. En ook nog aan fitness wat langzamerhand meer in het teken van het fietsen komt te staan.[/quote]

Ik had al even een zoektocht gedaan, maar kreeg niets terug. We trekken het draadje gewoon wat breder :-)
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

eelcoz

eelcoz 13 jan 2011 13:52

Wat ik doe naast het fietsen: Op de bank liggen om de benen te sparen.;)

Nee, ik werk voornamelijk. Ik ben promovendus bij de vakgroep Economie, Econometrie en Finance aan de Rijksuniversiteit Groningen, wat betekent dat ik meestal behoorlijk wat uren per week maak. Gelukkig ben ik volkomen vrij in wanneer en waar ik werk, zodat ik het fietsen er altijd vrij gemakkeljik tussendoor kan plannen. Dat betekent wel dat ik veel 's avonds en in het weekend werk.

Daarnaast ben ik afgelopen jaar getrouwd en hebben we sinds september een kleine asociale Jack Russell in huis rondlopen. Die laatste kost ook de nodige tijd.

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 13 jan 2011 14:00

De jack russel en fietsen is toch goed te combineren:p

@Laulau; dit is inderdaad een wat breder getrokken topic. Niks mis mee!
Maar dat andere topic is er wel:p zoekt en gij zult vinden
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

laulau
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 20 jul 2005 15:04

laulau 13 jan 2011 14:09

Sowieso ben ik een echte mooi weer fietser, wat betekent dat ik 's winters wat meer tijd heb voor de zaken naast het fietsen, maar ik ben per definitie niet zo'n fanatiekeling als velen hier, dus zit niet iedere dag op de fiets.

Neemt niet weg dat ons leventje erg hektisch is met een kleine, 2 fulltimers waarbij mijn vrouw de carriëremaker is (vertrekt zaterdag a.s. voor 2 weken naar China).

Ik heb overwogen om naast de vechtsport en het fietsen wat fitness te pakken voor algemene ondersteuning van beiden, maar zie er simpelweg de tijd niet voor, ook al omdat mijn werk nogal eens overuren kent en ik niet weer een abonnement ga afsluiten op iets dat straks zeer waarschijnlijk ligt te verstoffen.
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 13 jan 2011 14:46

Ik mag graag op een elektrieke gitaar janken en bouw ze ook zelf vanaf ruw hout tot instrument. Verder ben ik bovengemiddeld geïnteresseerd in wijn en bier. Als ik ergens in Frankrijk, Italie of waar dan ook aan het fietsen ben staat er ook wel iets wijn-achtigs op het programma...
En meer fietsgerelateerd, ik ben juniorentrainer bij mijn wielervereniging.

Gebruikersavatar
davide
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 mei 2007 00:49

Gebruikersavatar davide 13 jan 2011 15:21

Naast dat ik mijn nodige km's op mijn fietsje maal en mijn koersen rij, nemen mijn 3 meiden de nodige tijd in beslag.
Als werk ben ik werkzaam op de afdeling huuradministratie van een grote woningcorporatie in het Zuiden van het land.
Daarnaast ben ik nog penningmeester en plv.voorzitter van onze wielerclub.
Van jongs af aan ben ik ook zeer geboeid door Stock-car F1, hierover volg ik alles via het internet, helaas heb ik geen tijd meer om me actief hiermee bezig te houden (wedstrijden kijken), want als ik tijdens het seizoen geen koers heb in 't weekend wordt het me thuis niet in dank afgenomen als ik ook nog eens ergens anders een hele dag aan besteed! (en terecht)

Plaats reactie