Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

red honden van de RAD wet!!!!!!!

trickoutxtc3
Forum-lid
Berichten: 432
Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33

trickoutxtc3 07 dec 2006 20:36

hey hey mede bikers !!!!!!!!!
ik heb dringend jullie hulp nodig!!!!!!!!!!
het zit zo: ik heb een week of 10 geleden een doggy aangeschaft het is een kruising usa bulldag/eng bulldog, erg vrolijk en lief .nu heb ik tot mijn verbazing te 5 dagen geleden te horen gekregen dat mijn doggy misschien weleens onder de RAD ''regeling agressieve dieren'' wetgeving kon vallen volgens een bevriende agent, ik gelijk gegoogled en ja hoor mijn hond valt onder de rad wedgeving.
de rad wedgeving houdt kortweg gezegd in dat als een agent of andere ambtenaar (justisieel) vind dat een willekeurige hond op straat mischien wel een rad hond kan zijn dan wordt ie zonder pardon in beslag genomen en door een (onafhankelijk schouwer) geschouwd op 39ptn, mocht de hond op 51% van die punten overeenkomen met een pittbull achtigen dan wordt ie ingeslapen !!!!!!!!!
ik vind dit pure moord!!!!!!!!!
steun ons bull eigennaren dus ook de mensen met bordeauxdoggen en bullmastiffs enz. op www.ikteken.nl ga dan naar het kopje akties en steun ons in de strijdt op een betere afwikkeling van deze regeling.
een hond is van nature ondergeranschikt aan de mens en zal dus daarom nooit een mens zomaar aanvallen, echter als de hond (kan ook een labrador of golden retriever zijn) geen goed en conseqente opvoeding heeft gehad in zijn 1e levensjaar is idd de kans zeer groot dat de hond agressief wordt en mensen/kindern kan bijten okey okey een bull ras heeft hier ook wel wat meer kans op maar toch, ze zijn na een goed training zeer trouw en aanhankelijk!!!!!!!!!
tekenen zou ik zegguh!!!! thnx alvast
A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 07 dec 2006 21:00

Hmm zo'n hond wordt toch niet voor niets verboden?
Zijn er mogelijk meer dodellijke/verminkte slachtoffers van deze honden dan bij andere rassen? Zo ja; dan geld voor mij; liever de hond dan een mens. Maar misschien dat jij hier met de juiste documentatie kan komen dat dat niet zo is.....
Helaas is het zo dat niet iedereen in staat is om een fatsoenlijke opvoeding te geven (volgens de in ons land geldende normen....)
Hoe is het overigens mogelijk dat zo'n hond hier gekocht kan worden? Incl. stamboom??

davey
Forum-lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:36

davey 07 dec 2006 22:09

getekend

gast
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 23 mei 2006 11:15

gast 07 dec 2006 23:16

De combi van je avatar, je handtekening en de onzin die je schrijft over dat een hond van nature niemand aanvalt is voor mij alleen maar een bevestiging dat deze regeling nodig is. Liever 10 honden dood dan 1 kindje. Klinkt hard, maar ik meen het wel.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 07 dec 2006 23:18

Kan dit topic op slot, heeft niets maar dan ook niets met fietsen te maken.
What makes the boat go faster?

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 07 dec 2006 23:24

Quoten: Origineel geplaatst door gast op 07 December 2006


De combi van je avatar, je handtekening en de onzin die je schrijft over dat een hond van nature niemand aanvalt is voor mij alleen maar een bevestiging dat deze regeling nodig is. Liever 10 honden dood dan 1 kindje. Klinkt hard, maar ik meen het wel.


100% mee eens, dood moet ie!
En nu maggie op slot.

herbawife
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 apr 2006 23:57

herbawife 07 dec 2006 23:25

Getekend.
Het zijn niet de honden die link zijn... maar de illegale fokkers en de baasje die de honden een agressieve opvoeding geven.
Ik hou soms liever een pitbull in bedwang voor zijn prik, dan een labrador, hangt gewoon van de eigenaars af.
Dierenartsassistente

herbawife
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 apr 2006 23:57

herbawife 07 dec 2006 23:26

@Livio Livius
Is fietscafé toch?

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 07 dec 2006 23:36

Volledig mee eens! Goede actie. Getekend. Maar echte vechtehonden steraliseren omdat ik al verschrikkelijke dingen van deze monster gezien heb. Er bestaat helaa een groep mensen die het leuk vinden deze honden te laten vechten met elkaar. En daarvoor deze monsters trainenen met gewone straathonden! Afschuwelijk!
Gerardo

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 08 dec 2006 01:39

Quote: Origineel geplaatst door gast op 07 December 2006
De combi van je avatar, je handtekening en de onzin die je schrijft over dat een hond van nature niemand aanvalt is voor mij alleen maar een bevestiging dat deze regeling nodig is. Liever 10 honden dood dan 1 kindje. Klinkt hard, maar ik meen het wel.




@gast, ik ben het helemaal met je eens, en nu snel dicht gooien dit onzinnige topic.


Plaats reactie