Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Tolheffing Belgie

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 29 jan 2007 21:01

Waarom Thomskie? Het begint net leuk te worden!  OK Wij zullen stoppen als dat domme on Europese Belgische Vignet van de baan is. OK ?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 29 jan 2007 21:10

Quote: Origineel geplaatst door big rosa op 28 Januari 2007
Kan ie beter niet met z,n fiets richting de noorderzon vertrekken! dat geleuter over die kut heffing in belgie komt mij ook de strot uit. Ik zeg net tegen m,n vrouw: ik vind het allemaal gescheten wat ze Belgie doen ik merk het wel en als het mij niet bevalt dan rij ik gewoon om via duitsland , klaar verder geen geleuter er meer erover lijkt mij. En dan alleen maar dat geleuter over nederlanders die wel of niet er mee eens zijn hou daar ff lekker mee op! ik krijg weer eens een spontane kakaanval van sommige. laten we het vooral gewoon leuk houden. Buitendat als belgie het gewoon invoert dan doe daar niemand wat aan , laten we deze discussie dus maar lekker rusten want je komt er toch niet uit!. ja toch! zo en nu weer allemaal lekker die speen in jullie waffel douwen. truste allemaal!!!


Wijze woorden...

thomskie
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:23

thomskie 29 jan 2007 22:23

Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 29 Januari 2007
Waarom Thomskie? Het begint net leuk te worden! OK Wij zullen stoppen als dat domme on Europese Belgische Vignet van de baan is. OK ?



OK, als het tof is doe je maar verder
Ik ga me er niet meer mee bemoeien.

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 30 jan 2007 10:46

Er blijft maar één oplossing over, de vervuiler betaalt.
Dus, iederéén, ook vrachtvervoer, betaalt per kilometer, en dit in heel de EU. Daardoorgaat de consument veel meer moeten betalen voor al die onnutig ingevoerde spulletjes, gaan ze die bijgevolg niet meer kopen, en zijn we van een boel onnuttige prullen vanaf. Iemand schreef op vorige berichtjes iets over dat de computer waar ik aan zit ook met vrachtvervoer hier geraakt is. Heel waar, dus flikkeren we de helft van de computers in de (wester)schelde. Bij wijze van spreke dan. Wat ik wil zeggen;
We moeten al onze overbodige luxe achterwege laten, en terug een beetje gezonder gaan leven en denken. De rijkdom is niet eerlijk verdeeld, en die situatie gaat ooit toch keren. Beter dat we het zelf doen als dat we wachten tot anderen hun deel van de koek hier komen halen.
Natuurlijk, wie is er de laatste tijd nog content met maar één fiets... En eventueel geen auto. En geen computer en teevee.... we zijn het allemaal zo gewoon, en denken er niet meer aan dat we ook zonder kunnen. Sterkte dus, maar het gaat niet blijven duren.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 30 jan 2007 12:33

Quoten: Origineel geplaatst door delirium op 30 Januari 2007


Er blijft maar één oplossing over, de vervuiler betaalt.
Dus, iederéén, ook vrachtvervoer, betaalt per kilometer, en dit in heel de EU. Daardoorgaat de consument veel meer moeten betalen voor al die onnutig ingevoerde spulletjes, gaan ze die bijgevolg niet meer kopen, en zijn we van een boel onnuttige prullen vanaf. Iemand schreef op vorige berichtjes iets over dat de computer waar ik aan zit ook met vrachtvervoer hier geraakt is. Heel waar, dus flikkeren we de helft van de computers in de (wester)schelde. Bij wijze van spreke dan. Wat ik wil zeggen;
We moeten al onze overbodige luxe achterwege laten, en terug een beetje gezonder gaan leven en denken. De rijkdom is niet eerlijk verdeeld, en die situatie gaat ooit toch keren. Beter dat we het zelf doen als dat we wachten tot anderen hun deel van de koek hier komen halen.
Natuurlijk, wie is er de laatste tijd nog content met maar één fiets... En eventueel geen auto. En geen computer en teevee.... we zijn het allemaal zo gewoon, en denken er niet meer aan dat we ook zonder kunnen. Sterkte dus, maar het gaat niet blijven duren.



De vervuiler betaalt. OK , Maar heb jij OOIT gehoord wat er met al die euros is gebeurd? Er wordt betaald, betaald, betaald en wat zijn wij er nu mee opgeschoten?  Je kan als overheid wel die mooie woorden gebruiken  alsdat de vervuiler betaalt, maar als al dat geld in een zwart gat verdwijnt dan heb je daar wat de bestrijding van de vervuiling betreft helemaal niets aan. Wij betalen al decennia dat Kwartje van Kok dat gepresenteerd werd als zijnde "voor het millieu " Er zouden dan minder kilometers met de vervuilende auto worden gereden! Iets van gemerkt? Wat heeft men met al die "kwartjes van Kok" gedaan? Zijn die vervuilende files verdwenen? In files staan auto's nog steeds totaal nodeloos vieze uitlaatgassen uit te braken. Er is een schreeuwend gebrek aan bredere wegen en grote parkeerterreinen bij de grote steden met aansluiting op het OV.Later hoorde ik dat het "Kwartje van Kok"helemaal niets van doen had met het milieu maar was ingevoerd om een chronisch tekort op de begroting te helpen verkleinen. Zó worden wij voorgelogen!Zeg maar belazerd!
Luxe. Ja, dat wordt heel handig door de fabrikanten aan ons verkocht. Nog mooiere fietsen, nog betere groepen,nog lichtere frames, nog zuiniger auto's, mooie keukens, verre vakanties, wintersport, zomervakanties het kan niet op. Wel moeten al die mensen vervoerd worden! Milieutoeslag hier, toeristentoeslag daar, luchthavenbelasting zus en brandstoftoeslag zo. Ga maar door jongens. En wat gebeurt er met al die toeslagen en belastingen? Is het milieu er ook maar iets beter van geworden?
Terug naar het onderwerp: Denken Belgen nu werkelijk dat die tolheffing zal worden aangewend om hun wegen te verbeteren?  Hoeveel betalen Belgen  aan wegenbelasting, brandstofaccijnzen en BTW? Hoeveel hiervan wordt er nu gebruikt voor het onderhoud van de Belgische wegen? Laat eens horen Belgen! In Nederland wordt ook maar een fractie van die (wegen en/of motorrijtuigen)belastingen en accijnzen gebruikt voor het uitbreiden van het wegennet en onderhoud. De leugen regeert, zowel in Nederland als in Belgie!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 30 jan 2007 14:10

Wel, daar heb je natuurlijk meer dan een punt Marconi! Dat kwartje van de kok ken ik helemaal niet, maar dat doet er niet toe.
politiek gaat alleen nog over de volgende verkiezingen. Idealen en standpunten worden aangepast aan de resultaten van marktonderzoeken en dergerlijke....
En wat er op langere termijn gebeurt begint stillekesaan duidelijk te worden. Maar dat is nog steeds het probleem niet hoor, zolang er maar minderheden (belgen,hollanders, marokanen, groene jongens,....)zijn om de schuld te geven komen we er wel!
 

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 30 jan 2007 17:07

@ marconi: die eu bijdrage wordt bepaald adhv het bruto nationaal inkomen. Jullie betalen meer omdat jullie zo stinkend rijk zijn. Dus kunnen wij jullie maar een beetje geld uit de zakken schudden als je ooit nog van plan bent in belgie te passeren...

ps: nederlanders moeten niet teveel klagen over die belgische wegen... tzijn tenslotte de belgen die er het hele jaar door onze mooie lichte koerswieltjes op kromrijden...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 30 jan 2007 18:16

Quoten: Origineel geplaatst door delirium op 30 Januari 2007


Wel, daar heb je natuurlijk meer dan een punt Marconi! Dat kwartje van de kok ken ik helemaal niet, maar dat doet er niet toe.
politiek gaat alleen nog over de volgende verkiezingen. Idealen en standpunten worden aangepast aan de resultaten van marktonderzoeken en dergerlijke....
En wat er op langere termijn gebeurt begint stillekesaan duidelijk te worden. Maar dat is nog steeds het probleem niet hoor, zolang er maar minderheden (belgen,hollanders, marokanen, groene jongens,....)zijn om de schuld te geven komen we er wel!
 



MP Kok introduceerde jaren geleden een extra heffing op de benzineprijs van f 0,25 p/ltr. Dit zou voor zover ik weet "tijdelijk"zijn maar voor dit soort heffingen is tijdelijk heel rekbaar!
Politici moet je NOOIT geloven! Dat zijn gewoon verkopers van een partijprogramma waarvan zij weten dit dit nooit uitgevoerd zal kunnen worden. Je mag nooit zeggen dat zij liegen. Daar heet dat  de waarheid niet spreken!
Zondebokken moeten er natuurlijk altijd zijn. Een beetje zelfonderzoek schijnt bij politici een onbekend begrip te zijn. Hier beloofde de regering om de bureaucratie met 20 of 25 % terug te dringen. Het eindresultaat was echter dat er 10% is bijgekomen! Nu schijnen er weer veel ambtenaren te worden geloosd (ontslagen dus) maar de werkzaamheden , dus die bureaucratische papieren rompslomp en stupide regeltjes blijven bestaan. Als je 2 linkerhanden hebt en 10 duimen en niet geschikt voor het bedrijfsleven bent omdat het tempo daar te hoog ligt dan kan je altijd nog in de politiek gaan!
 
 
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 30 jan 2007 18:49


Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 30 Januari 2007

@ marconi: die eu bijdrage wordt bepaald adhv het bruto nationaal inkomen. Jullie betalen meer omdat jullie zo stinkend rijk zijn. Dus kunnen wij jullie maar een beetje geld uit de zakken schudden als je ooit nog van plan bent in belgie te passeren...ps: nederlanders moeten niet teveel klagen over die belgische wegen... tzijn tenslotte de belgen die er het hele jaar door onze mooie lichte koerswieltjes op kromrijden...


Oh, ...zijn wij stinkend rijk? Toen ik nog jong was  had ik een doelstelling "Stinkend Rijk worden" Tot nu toe ben ik niet verder gekomen dan het eerste deel van die doelstelling! Met dank aan de euro en de EU!Verder las ik onlangs dat het inkomen per hoofd van de bevolking in Belgie zelfs nog iets hoger ligt dan in Nederland. Ook verblijven de rijken  van Nederland heel graag in Belgie vanwege de lagere belastingen. Zo te zien hebben jullie het netto veel beter dan wij! Het is niet voor niets dat een Nederlands gezin (Ouders met 2 kinderen) in Belgie 1flesje limonade besteld met 4 rietjes! Nederland is "groot"geworden door gedwongen gierigheid voor zichzelf. Zodra het bijdragen aan ontwikkelingshulp of die aan de EU betreft staan wij eenzaam aan de top!Ik heb nooit geklaagd over de Belgische wegen hoewel jaren geleden toen ik de  260 km toertocht Zwijndrecht-Zwijndrecht reed over de kasseien in "den Anvers"de pompjes van de fietsen rammelden. Een kerel verloor zijn kunst(boven) gebit! Krak !Onder de wielen!  Hij was gelijk tandeloos! Hij kreeg als commentaar: Mot je die tanduh maar vastplakkuh met tuubkit de volgende keer!  
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

shimano-marc
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:15

shimano-marc 05 mar 2007 13:05

Schitterend jongens, komaan, verderdoen, niet versagen !!
Ik denk hè, Belg zijnde, dat onze belgische ministers dit hebben ingevoerd na weer eens te zijn beboet wegens een parkeerovertreding of 1 km/uur te snel ergens in NL >>> dus is dit PAY BACK TIME
Betalen maar, komaan haal boven die portemonees...
 
 
Doorbijten, de voldoening is eens zo groot achteraf.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 11 mar 2007 08:33

Quoten: Origineel geplaatst door Shimano-Marc op 05 Maart 2007


Schitterend jongens, komaan, verderdoen, niet versagen !!
Ik denk hè, Belg zijnde, dat onze belgische ministers dit hebben ingevoerd na weer eens te zijn beboet wegens een parkeerovertreding of 1 km/uur te snel ergens in NL >>> dus is dit PAY BACK TIME
Betalen maar, komaan haal boven die portemonees...


Ach, Belgie draait heus wel weer bij..... Verkeer van rechts heeft daar immers ook nog maar net voorrang gekregen . Ze hebben even tijd nodig om aan de EU te wennen, maar dat komt wel. !

Plaats reactie