Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

PHOTOSHOP

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 13 jan 2007 23:49

Fietsen photoshoppen voor dummies tutorial 1
 Het is niet de beste tutorial maar het belangrijkste staat er in dus het begin is er
Stap 1: je zoekt een plaatje van een fiets. Om het makkelijk te maken kiezen we nu een fiets van de zijkant afgebeeld zoals deze:
 

Nu ga je plaatjes verzamelen van de onderdelen die je erop wil zetten. Deze plaatjes kun je gewoon bij bv google zoeken. Heb je een plaatje gevonden dan kopieer je hem en plak je hem in je bestand.
Zodra je hem in het bestand plakt maakt photoshop automatisch een nieuwe laag aan. Gebeurt dit niet maak dan voor het plakken eerst een nieuwe laag aan (ctrl+shift N). Nu ga je het plaatje (in dit geval de crank) selecteren. Doormiddel van een vrije transformatie (selecteer, rechter muisknop, vrije transformatie) in de goede vorm gieten.
 
beweeg je plaatje in de perfecte vorm. Zodra dit gebeurt is bevestig je de transformatie.
 
 
 
Dit kun je met alle onderdelen van de fiets doen en zo de hele fiets ombouwen.
Hoe het frame een andere kleur geven ? Je selecteert het deel dat je wilt kleuren. Je klikt op het knopje kleur vervangen, selecteert de gewenste kleur en kleurt het geselecteerde vlak in. Je hebt nu een wat wazige kleur in je geselecteerde gebied. Ga nu naar afbeelding > aanpassing > variaties. Hiermee kun je de kleur zo veranderen dat het net echt lijkt, door een beetje te spelen met de kleuren en het contrast / helderheid kom je vanzelf op de goede kleur.door deze twee handelingen te combineren kun je een hele fiets ombouwen, zoals ik bij deze bmc heb gedaan:Met deze basisbeginsellen kun je een heel eind komen. Vragen kun je natuurlijk altijd stellenIk doe het nog niet heel lang maar het lukt tegenwoordig al aardig.Hier nog enkele plaatjes :

 
Toon hier ook je kunsten,
Groeten Rob,

 

vigoroso
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 13 dec 2005 00:20

vigoroso 14 jan 2007 12:20

Ziet er goed uit TiesT. Zou u voor mij misschien op deze manier mijn fiets willen aanpassen. Wil graag weten hoe een setje Zonda wielen in mijn fiets staan. Hoor het graag van u.
groet
René

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 14 jan 2007 13:35

Stuur maar een foto van je fiets naar mijn mail , rob_meeuwessen@hotmail.com
 

does
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 mar 2005 19:29
Locatie: Amsterdam

does 14 jan 2007 14:22

TiesT,Het valt mij op de het crankstel in je voorbeeld in de voorgaande post geen achtergrond bevat. Ik wil een foto van mijn fiets photshoppen met een egale achtergrond. Heb je een tip om de achtergrond te verwijderen in een foto? Het resultaat moet vergelijkbaar worden met de foto van de Isaac op je website.
gr does

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27562
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jan 2007 14:40

Magic Wand (toverstafje) is the magic tool in deze...

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 14 jan 2007 15:11

Bedoel je onderstaande foto? Dat is niet moeilijk. Je opent een nieuwe laag achter de laag met de fiets erop, dan delete je alle witte vlakken in de laag met de fiets erop. met b.v het toverstafje  Pakt hij daarmee niet alle gewenste stukjes dan kan je met de machnetische lasso of veelhoeklasso zelf de juiste selectie maken. Daarna selecteer je de laag onder de fiets, je maakt met het knopje verloop zo'n achtergrond als op de foto hieronder (en dat kan licht donker maakt niet uit wat je mooi vind) als je dat gedaan hebt dan ben je klaar als het goed is

does
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 mar 2005 19:29
Locatie: Amsterdam

does 14 jan 2007 17:19

jep, dit is wat ik bedoelde. Het toverstafje ben ik bekend mee, vaak krijg ik dan de randen niet mooi vloeiend, maar ik ga er toch maar weer mee aan de slag.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 14 jan 2007 20:46

Het antwoord op de vraag van Vicoroso:

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 14 jan 2007 21:46

Madone met Lw's bij Tiest
"Try not. Do or do not......there is no try"

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 14 jan 2007 22:12

ik vind de fiets mooier dan de wielen

davey
Forum-lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:36

davey 14 jan 2007 23:38

welk programma gebruik je eigelijk? is dit te downloaden...of stel ik nu een hele domme vraag?  

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 15 jan 2007 00:53

Quoten: Origineel geplaatst door davey op 14 Januari 2007

welk programma gebruik je eigelijk? is dit te downloaden...of stel ik nu een hele domme vraag?  


Adobe Photoshop; misschien is op hun site een trial-versie te downloaden; vervolgens een crack googlen
Before:

After:

Plaats reactie