Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

welke auto’s hebben jullie?

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 22 jan 2007 23:34

Quoten: Origineel geplaatst door Herera op 22 Januari 2007



Sorry..maar ik heb geen andere foto van m'n Smart.


Je adres in je profiel gevaarlijk i.v.m. fietsdieven? Welnee joh, doen!
 
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 22 jan 2007 23:46


Je adres in je profiel gevaarlijk i.v.m. fietsdieven? Welnee joh, doen!

Welk adres??
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 22 jan 2007 23:51

Als je nu zijn onderschrift eens zou lezen .
"WARNING! Post may contain irony."

sevenhills
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 okt 2006 02:24

sevenhills 23 jan 2007 14:50

Hierbij foto's van mijn auto's (die ik uiteraard niet gebruik om mijn fiets mee te vervoeren):


neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 24 jan 2007 12:59

Wow die hobby van jou is net zo duur als wielrennen.Ik had gewild dat ik die dingen bewaard had vroeger
cornelli racing cycles Uden

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 26 jan 2007 00:17

@Seven Hills. Dat is inderdaad een leuke (verzamel)hobby, prachtig! Dinky Toys, onderdeel van Meccano, zegt mij wel wat. Ben ik echter niet zo'n fan van, maar vind het wel mooi.
http://www.wilesco.de/wilesco/index.html,  is wat ik zoal verzamel, miniatuur stoommachines, stoomwalsen etc. Zegt je dat iets?
Mijn vader was er een beetje fan van (zijn aandacht ging overigens meer naar modeltreinen uit). Hetgeen hij in bezit had heb ik van hem overgenomen, en door de jaren heen er wat bijverzameld. 2 jaar geleden heb ik deze stoombrandweerauto gekocht:

Zo'n beetje alles uit de collectie bezit ik. Alles behalve de stoomlocomotief. Die is me wat te duur, zou je een degelijke racefiets van kunnen kopen. Deze dus:

De aandacht voor dit soort verzamelhobby's neemt wel af, slechts een aantal hobby-winkels verkopen dit soort miniatuurspeelgoed nog. En het is door de jaren heen peperduur geworden. Neos heeft idd. gelijk, zulke hobby's zijn net zo duur als wielrennen. 

sevenhills
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 okt 2006 02:24

sevenhills 26 jan 2007 14:18

Nou Jan W.F., da's ook mooi spul. Ik ken het wel, want mijn broer had vroeger ook een paar stoommachines van. Maar ik wist niet dat het nog steeds gemaakt wordt. Maar dat is inderdaad ook behoorlijk aan de prijs. Ik koop de laatste jaren bijna geen Dinky's meer, is mij toch wat te duur geworden. Ik heb er een paar die ik vroeger zelf heb gekregen, maar de meeste heb ik later gekocht voor de verzameling.  En inderdaad NEOS, deze verzamelhobby kost evenveel/meer dan mijn fietshobby. Maar als ik moest kiezen tussen beide dan verkocht ik de dinky's en kocht ik een superfiets en ging ik vaak op fietsvakantie.Idd jammer dat je jouw dinky's niet hebt bewaard, had ik ze wel willen overnemen
 

dual
Forum-lid
Berichten: 419
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:59

dual 26 jan 2007 14:46

@Jan W.F. (of andere geinteresseerden)
Ik heb nog een kapiteinssloep (ong. een meter) met een 3 cylinder stoommachine er in. Hij is waterdicht en kan echt varen. Als je interesse heb mag je hem komen halen, want nu staat hij in de kelder niets te doen.
nulla tenaci invia est via

peteri200
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 27 jan 2007 16:13

hierbij mijn auto,

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 27 jan 2007 16:37

Quoten: Origineel geplaatst door Peter i200 op 27 Januari 2007


hierbij mijn auto,


Mooi ding, ook al is het een Opel. Niet zo over the top, precies goed!

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 27 jan 2007 20:49

Quoten: Origineel geplaatst door raphaël op 21 Januari 2007

@davey:leuk zo'n bullbar, maar je bereikt dan 2 dingen die je hopelijk niet wil:- een auto heeft een kreukelzône om de energie van een botsing op te vangen, die maak je met zo'n ding compleet ineffectief- als je een andere weggebruiker (bijv een fietser!) raakt, dan is het de bedoeling dat 'ie over de motorkap rolt om zo de impact te reduceren. Nu is dat met die MPV's toch al een probleem (een reden om ze te verbieden) en met zo'n bull-bar weet je zeker dat je je medeweggebruikers maximaal letsel berokkent bij een ongeval. Kortom: een pleidooi om 'm eraf te halen.ps: geblindeerde ramen? nog even los van het feit waarom je dat zou willen: voor zover ik weet is dat, zeker bij de voor en zijruiten van de voorstoelen, niet toegstaan.

Is wel toegestaan, als het maar origineel van de fabrikant geleverd is en de voorruit moet normaal zijn. Je mag niet later nog eens je ramen blinderen. Blijkt een hele vage wet te zijn..kan dus ook zijn dat ik het niet helemaal fijntjes uitleg
Train ze!

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 27 jan 2007 20:52

Quoten: Origineel geplaatst door Knots op 22 Januari 2007


Volvo 460 2.0i
Volvo S40 2.0T


Cool! Nog iemand die van volvo´s houdt! Mijn pa heeft er jaaaaaren voor gewerkt en heeft nog mee geholpen aan de ontwikkeling van de 440!
Heb nog geen eigen auto (ben nog student) maar mijn eerste wordt, jawel een volvo!
Train ze!

Plaats reactie