Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

fietsen en woonruimte amsterdam

erikg
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2005 16:41

erikg 22 mei 2007 20:01

Ga zeer binnenkort aan het werkende leven beginnen in amsterdam. Aangezien ik op het ogenblik woonachtig ben in tilburg heb ik twee vragen:
- Wat is een beetje een relaxte (jonge) wielervereniging in Amsterdam?
- Heeft iemand toevallig concrete tips voor woonruimte in Amsterdam?
Zou erg mooi zijn!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 mei 2007 20:13

De mannen van Skits zijn jong, misschien wel iets té jong (is eigenlijk een studentenclub). Wordt wel leuk gefietst, zitten ook een aantal gasten hier op 't forum.
Verder heb je nog Olympia, tjsa wat moet ik hier zou over zeggen... Ik zal mijn fietsmaatje (die er vorig jaar lid was) even op dit topic wijzen, misschien kan hij het treffend uitleggen....
Qua woonruimte: huren is een drama tenzij je een flink budget hebt. Kopen is het slimst, al is de huizenmarkt momenteel aan het ontploffen. In de leuke wijken is 10 à 20.000 boven de vraagprijs bieden geen uitzondering. Wat je zou kunnen proberen is iets te kopen of huren in een 'up and coming' buurt zoals Westerpark of de Baarsjes. Dat is nu nog wel een beetje schotelcity (als je begrijpt wat ik bedoel) maar dat is wel in opkomst. Beetje zoals De Pijp 5 jaar geleden zeg maar...
Ga je trouwens in je eentje wonen of met meerdere mensen? Iets huren voor zeg 1500 met 3 man is nog wel te doen (met een beetje geluk).
Als je meer tips wil hoor ik het wel!

erikg
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2005 16:41

erikg 22 mei 2007 20:20

Bedankt voor de tips.
Qua woonruimte: heb vandaag te horen gekregen dat ik een baan heb, maar het komt i.v.m. inwerken en vakanties het beste uit als ik 1 juni begin. Nu heb ik niet de illusie op die termijn iets goeds en permanents te vinden, dus ik denk dat het tijdelijk een studio of kamer huren wordt. Daar zijn tips natuurlijk altijd welkom voor!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 mei 2007 20:44

De beste manier is je netwerk aanspreken..... ALs iemand uit mijn omgeving woonruimte vindt is het altijd via-via...
Toen ik zelf 2 jaar geleden hier kwam heb ik een advertentie gezet in de Telegaaf. Dat kostte me € 50.- en ik hield er uiteindelijk een prima kamer aan over aan de Overtoom voor € 450.- inclusief. Heb daar uiteindelijk 6 maanden gewoond en toen weer vertrokken.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 27 mei 2007 12:06

Quote: Origineel geplaatst door havana op 22 Mei 2007
De mannen van Skits zijn jong, misschien wel iets té jong (is eigenlijk een studentenclub).


Voor een studentenclub is Skits juist een enorme ouwelullenclub!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

erikg
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2005 16:41

erikg 31 mei 2007 01:53

Hey Havana,
heb nu iemand gevonden om samen een appartementje in amsterdam te huren. Heb jij behalve Rots-Vast en Direkt Wonen nog andere tips voor makelaars/bemiddelaars die 3-kamer-appartementen verhuren ergens tussen de 800 en 1100 euro? Tips van anderen zijn natuurlijk ook altijd welkom. En als ik dan eindelijk iets gevonden heb, ga ik maar eens kijken of en bij welke vereniging ik ga fietsen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 mei 2007 13:10

Direkt Wonen is héél prijzig, maar dat wist je w.s. zelf al...
Ik zou gewoon lukraak wat makelaars gaan bellen, dat is een bekende methode. Of anders een advertentie zetten, dat werkte bij mij perfect.

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 01 jun 2007 02:52

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 27 Mei 2007


Quote: Origineel geplaatst door havana op 22 Mei 2007


De mannen van Skits zijn jong, misschien wel iets té jong (is eigenlijk een studentenclub).

Voor een studentenclub is Skits juist een enorme ouwelullenclub!

Haha, en bedankt ;). Als je er vaker zou zijn zou het al minder zijn, zou je weten dat sommige soms hun uiterste best doen om zich studentikoos te gedragen (), EN als je op de afgelopen ALV's  was geweest had je ook geweten dat er "maatregelen" zijn genomen om het ledenbestand te proberen te verjongen.Naast dat alles mag je alleen lid worden als je student bent. Als je al klaar bent is het helaas te laat.Veel plezier in Amsterdam e.o.Een oud-bestuurslid der a.s.s.w.v. SKITS
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 01 jun 2007 03:10

ps. @Havana: we hebben ook vrouwen ;) Meer dan mannen zelfs geloof ik.Verder heb je in Amsterdam e.o. natuurlijk:-ASC Olympia-WV Amsterdam-ARC Ulysses-WTC de Amstel (Ouderkerk a/d Amstel)-UWTC Uithoorn-FC Trappist
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 02 jun 2007 14:30

Erik G, bij welke categorie fiets je?
Anti-Spacers!

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 02 jun 2007 14:31

Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 01 Juni 2007

ps. @Havana: we hebben ook vrouwen ;) Meer dan mannen zelfs geloof ik.

Misschien ga ik toch maar lid worden;)
Anti-Spacers!

erikg
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2005 16:41

erikg 10 jun 2007 16:22

@Pjotr: ben geen wedstrijdrijder, gewoon toerder. Maar aangezien ik nog maar erg weinig mensen ken in Amsterdam leek het me wel verstandig om lid te worden van een gezellige wielervereniging. Combinatie van lekker trainen en wat mensen leren kennen!

Plaats reactie