Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Boek Landis

woutre
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 30 aug 2006 18:01

woutre 02 jul 2007 16:22

Hoi,
Heeft iemand al het boek "Mijn verhaal" van Landis gelezen? Heb net de eerste 37 pagina's gelezen die je gratis op deze site kon downloaden. En ik moet zeggen dat Floyd best aantrekkelijk schrijft.

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 02 jul 2007 19:52

[quote="Woutre"]Hoi,
Heeft iemand al het boek "Mijn verhaal" van Landis gelezen? Heb net de eerste 37 pagina's gelezen die je gratis op deze site kon downloaden. En ik moet zeggen dat Floyd best aantrekkelijk schrijft. [/quote]

Ik ben ernaar op zoek, maar hij is nog nergens te krijgen terwijl hij 15 juni al uit moest zijn... raar.

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 02 jul 2007 20:24

[quote="mensma"]Ik ben ernaar op zoek, maar hij is nog nergens te krijgen terwijl hij 15 juni al uit moest zijn... raar.[/quote]

Ik heb dat boek al op diverse sites gezien, zoals hier en hier.

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 03 jul 2007 17:15

[quote="bianco"]

Ik heb dat boek al op diverse sites gezien, zoals hier en hier.[/quote]

Verrek ja, eersgister stond ie er nog niet op. Nou ja, bedankt, ik heb hem meteen maar besteld, ben wel benieuwd.

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 04 jul 2007 20:30

Wat ik fascinerend vind over de betreffende etappe van vorig jaar is dat hij zelf schrijft dat hij veel moest koelen bij de hoge temperaturen. Hetzelfde schrijft Adrie van Diemen in Fiets in een artikel over presteren in de hitte. Het opvallende is als je Lance Armstrongs oorlog leest, je ook leest dat Landis zijn w/kg erg goed was (zo'n 6,7 w/kg). Een waarde die tegen de waarde van Armstrong zat. Hij wist dat hij het sterkste was, alleen zijn motor moest koelen. Als je jezelf dopeert, zou ik niet zoiets kunnen schrijven. Dan zou ik eerlijk naar mezelf moeten zijn!

fausto
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jun 2004 14:20

fausto 09 jul 2007 14:30

[quote="Woutre"]... En ik moet zeggen dat Floyd best aantrekkelijk schrijft. [/quote]

Ik denk dat Floyd iemand in de arm heeft genomen, die goed kan schrijven. Hij zal niet zelf de pen ter hand hebben genomen.
Evenwicht is het antwoord op alle vragen.

vip32
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 jan 2007 10:30

vip32 12 jul 2007 13:52

maar.... goed boek?

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 13 jul 2007 00:23

Heb hem net uit en vind het het beste wielrenboek dat ik heb gelezen tot nog toe. Erg vlot geschreven, grappig, heel interessant en ook aangrijpend. Geeft een goed beeld van z'n loopbaan en hij is heel open over allerlei zaken. Natuurlijk is het laatste gedeelte over de hele dopingzaak ook zeer interessant. Ik geloofde al in z'n onschuld en ik ben nu overtuigd!

Een echte aanrader!

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 31 okt 2007 15:07

Ja ik heb hem net uit en wou een nieuw topic starten. Toch maar even de zoekoptie gebruikt.
Ik deel de mening van Mensma. Van te voren had ik toch het idee van een hele amerikaans geschreven boek.. (zoals de Armstrong boeken) of een heel op doping wetenschappelijk boek (zoals de biografie van Pantani), maar het boek is erg luchtig te lezen. Met veel details over zijn training etc.

Als de laatste bladzijden leest, snap ik niet hoe hij veroordeeld kan worden. Hij beschrijft heel duidelijk dat de WADA en alle andere instanties corrupt zijn, en niet achter de waarheid aangaan, maar puur in het pakken van de sporter i.p.v hem te bescheremen.

Een fan heeft hij er zeker bij, en ik hoop op een comeback!
Anti-Spacers!

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 31 okt 2007 15:19

Ik kan niet begrijpen dat er, na alles wat er de laaste paar jaar gebeurd is, toch maar mensen blijven geloven in de onschuld van veel wielrenners?!? In dit geval Floyd.

Wat er tijdens de tour van 2006 in die betreffende twee etappes is gebeurd kan gewoonweg niet! Sterker nog; een tour winnen zonder doping kan niet! Het is alleen jammer dat de officiele instanties niet in staat (willen) zijn om het werkelijke misbruik(bloeddoping, groeihormonen, epo) aan te tonen!
Daarom begrijp ik de rancune van Floyd wel jegens de instanties. Waarom wordt hij gepakt, terwijl iedereen uit hetzelfde vaatje tapt? Dat zal een onbeantwoorde vraag blijven.......
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 31 okt 2007 15:28

Heb je het gelezen of niet? Want zeggen dat je niet kunt winnen zonder doping is een non-argument. Als je puur naar de feiten kijkt zijn er veel fouten gemaakt, en zou hij in andere landen gewoon negatief zijn getest (bijvoorbeeld in Australië). Nummers die verwisselt zijn, etc..

Anti-Spacers!

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 31 okt 2007 15:41

Ik heb het boek niet gelezen, maar ben volledig met je eens dat de testoterone zaak aan alle kanten rammelt en stinkt. Ik kan mij heel goed voorstellen dat Landis zich genaaid voelt en misschien ook wel genaaid is.

Dit laat echter onverlet dat een tour winnen niet kan op een propere manier. Als je daar dan nog bijneemt dat hij de dag ervoor geheel door het ijs zakte, dezelfde avond een halve fles whiskey leeg zoop(wat niet bevordelijk is voor je herstel) en de dag erna het hele peloton op een hoopje reed? Wees nou eerlijk? Dan klopt er iets niet! Ik vond en vind Floyd een zeer joviale kerel, maar hij is geen haar beter dan de rest van zijn collega's! Als je zijn watt/kg gegevens vergelijkt met de gegevens van renners uit jaren negentig, kun je niet anders concluderen dat men nog harder is gaan rijden dan toen. Hoe verklaar je dat dan??
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie