Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Boek Landis

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 31 okt 2007 17:40

Dit laat echter onverlet dat een tour winnen niet kan op een propere manier.
Kom eerst is met bewijzen? Ik weet dat misschien naief is om te denken dat het niet zonder kan. Maar je bent pas schuldig als dat bewezen is.
Als je zijn watt/kg gegevens vergelijkt met de gegevens van renners uit jaren negentig, kun je niet anders concluderen dat men nog harder is gaan rijden dan toen. Hoe verklaar je dat dan?
Hoe kan het dat Sven Kramer de 10km in 12:41,69 reed en Gianni Romme niet verder kwam dan 13;03,65. Ik kwam me voorstellen dat door middel van ontwikkeling in materiaal trainingen etc, harder gereden wordt. Ik heb hier niet de kennis om dat hard te maken.

Als je daar dan nog bijneemt dat hij de dag ervoor geheel door het ijs zakte, dezelfde avond een halve fles whiskey leeg zoop(wat niet bevordelijk is voor je herstel) en de dag erna het hele peloton op een hoopje reed?
Ze hebben in eerste instantie laten rijden, en gedacht die rijden we wel terug. Ze hebben nog 3 minuten eraf gereden van zijn maximale voorsprong.

Het klinkt allemaal erg logisch om hem te beschuldigen en ook om hem te veroordelen. Ik denk dat we nooit achter de waarheid zullen komen.
Anti-Spacers!

beukje
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:16

beukje 27 nov 2007 23:07

Schuldig of niet. Ik vind het gewoon beschamend dat het zo lang moet duren om de zaak uit te zoeken. Als hij onschuldig verklaard zou worden dan heeft hij inmiddels al wel twee jaar op non actief gestaan. Dat is erg lang in een toch al korte wielercarriere.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

kim
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 nov 2007 20:20

kim 27 nov 2007 23:09

als iemand zo hard knokt en blijft knokken en hele bezit inzet
kan ie in mijn ogen alleen maar onschuldig zijn
Jan Ullrich !

joostboudewijns
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 nov 2007 15:04

joostboudewijns 30 nov 2007 19:48

ik heb het boek enige tijd gelezen en ben er nu heilig van overtuigd dat hij niks gebruikt heeft doel bereikt??...
groeten joost boudewijns

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 01 dec 2007 00:12

[quote="joostboudewijns"]ik heb het boek enige tijd gelezen en ben er nu heilig van overtuigd dat hij niks gebruikt heeft doel bereikt??...[/quote]

In mijn ogen wel. Hij haalt zoveel aan waardoor het niet aantoonbaar is dat hij gebruikt heeft dat ik het knap vind dat ze hem toch positief testen . Althans volgens de normen in dat stukje frankrijk.

Maar ach, dit is zijn versie. Hij wint toch nooit! (al mag het van mij wel hoor)

galibier
Forum-lid
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:09

galibier 01 dec 2007 00:38

Fraaie boekjes kan iedereen door hoogopgeleide advocaten tegen betaling laten schrijven. Maar als jullie de versie(vorige zaterdag in Het Laatste Nieuws, zeer leerrijk interview!) lezen van G. Lemond zullen jullie het beeld over Landis wel eventjes bijstellen. Lemond trachtte Landis te overtuigen om de waarheid te vertellen en verklapte hem in alle vertrouwen een groot en erg pijnlijk persoonlijk geheim. Namelijk dat van zijn aanranding door een vriend van zijn vader. Landis hing dit verhaal aan de grote klok en vertelde het aan zijn manager die er op zijn beurt Lemond mee afdreigde. Wie zoiets doet is in mijn ogen niet te vertrouwen. Ik zie geen enkele reden waarom Lemond zulk een verhaaltje zou verzinnen. Maar voor Landis was het wel een strohalm en die heeft hij gretig geplukt. Ik vond zijn rit naar Morzine het strafste wat ik ooit zag op fietsgebied, maar als mens heeft hij voor mij afgedaan.

joostboudewijns
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 nov 2007 15:04

joostboudewijns 01 dec 2007 23:37

bij mij is het doel van het boek van landis bereikt ik begon er echt over na te denken dat hij mischien wel onschuldig is maar gelukkig dacht ik op tijd''nee dat kan niet''.
en ik ben er ook nog steeds niet achter welke doping armstrong heeft gebruikt.

groeten joost boudewijns

beukje
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:16

beukje 02 dec 2007 01:27

Ik kan me ook niet voorstellen dat je door het gebruik van testosteron van de ene dag op de andere gaat vliegen. Testosteron bevordert de spiergroei. Maar hiervoor is tijd en training nodig. Ik ben echter geen expert op dit gebied.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

joostboudewijns
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 nov 2007 15:04

joostboudewijns 04 dec 2007 00:18

maar ik geloof ook niet dat het door een glaasje wiskey en een paar biertjes komt hoor.
groeten joost boudewijns

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 04 dec 2007 18:20

kwam gewoon omdat ie onder de adrenaline van zijn ontsnappingspoging zat... plus dat ie zo gefocussed was om zijn gelijk te halen door te laten zien dat ze nog niet van hem af waren... In my humble opinion ook een van de meest mooie Touretappes ooit..... Maar dat vond ik ook van de tijdrit van Rasmussen afgelopen Tour.... Jammer hoor dat zulke fietshelden zo door het slijk worden gehaald....

En die dopingcontroles zijn net zo ongeloofwaardig als de renners zelf...... It only matters if you think it is true...

galibier
Forum-lid
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:09

galibier 05 dec 2007 00:22

Ok, dan zullen we die dopingcontroles maar afschaffen en de maffia vrij spel geven. Van deze vergoelijkende opmerkingen keert mijn maag om.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 05 dec 2007 12:24

Het is inderdaad behoorlijk kort door de bocht, haha. Maar in geval van Landis snap ik het nog steeds niet. Hoe stom kun je zijn en hoe lang kun je een leugen volhouden? Daarom weet ik in dit geval echt niet wat te geloven.... er kunnen gewoon zoveel variabelen meespelen dat ik me echt afvraag hoe geloofwaardig deze dopingcontrole was..... Wat bijvoorbeeld helemaal niet bij die controles meespeelt is hoe iemand het gehele jaar door reageert op bloedcontroles, wat is de invloed van extreme hitte op je hormoonhuishouding, wat als je onder de adrenaline zit, wat als je medicijnen gebruikt, wat als je de dag ervoor een enorme hongerklop of vochttekort hebt gehad. Naar al die mogelijke externe factoren (voor zover die factoren extern kunnen zijn, want ik heb er ook geen echt verstand van) is nog nooit eens goed onderzoek gedaan.

Waarom laat je profwielrenners niet elke dag naar een onafhankelijke apotheek toe gaan om daar gedurende hun hele profleven elke dag een klein bloedmonster af te geven. De kosten daarvan moeten door de commercie en de tv-sponsoren wel te betalen zijn. Zodra dan iemand betrapt wordt zou je met terugwerkende kracht al die bloedmonsters kunnen onderzoeken en zo een veel beter beeld kunnen krijgen van iemands hormoonhuishouding gedurende het hele jaar.... En als ie dan positief blijkt, huppekee, ondervragen middels een leugendetector en vervolgens schorsen niet meer terugkomen....

Persoonlijk denk ik dat er veel consequenter en systematischer gecontroleerd moet worden, en er moet veeel meer wetenschappelijk onderzoek worden gedaan. En dan zijn er vast nog veel meer dingen die verbeterd kunnen worden.

Mijn pointe is eigenlijk dat zelfs dopingcontroles nog wel eens aan ongeloofwaardigheid onderhevig zijn, net zoals de renners (terwijl ondertussen alles afgewenteld word op de renners en niet op de wijze van controleren)....., en dat we en vooral de media tegenwoordig nogal hysterisch reageert als iemand "gebruikt" heeft.... Dat zie je wel met Rasmussen; niet schuldig bewezen, toch schuldig bevonden..... het is gewoon zonde want zowel hij als Landis hebben toch prachtige sport laten zien....

Plaats reactie