Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote ergernissen toppic.

koekiesbakker
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 nov 2014 12:04

koekiesbakker 01 okt 2015 14:03

NicoNB schreef: Op de site van Ad6 kan ik slechts vinden dat het geld rechtstreeks doorgesluisd word naar KWF.
Op de site van KWF is er ook weinig te vinden.
In ieder geval nul verantwoording over de bestede fondsen, naar welk onderzoek gaat welk geld.
Nergens lees ik welke onderzoekers welk onderzoek doen met welke onderzoeksopzet enz.
Nergens lees ik hoe zij dat geld vervolgens besteden.
Kan ik nog wel even over doorgaan maar dat hoort meer thuis op een forum voor medisch wetenschappelijk onderzoek.

Kortom, lekker transparant allemaal, not.

Niemand die op deze manier kan valideren of onderzoeken wel of niet relevant zijn.

Kortom bronnen, ja die mis ik ook, ik kan geen bronnen cq bronmateriaal vinden.
Je verandert ineens onderzoekers naar liefdadigheidsinstellingen. Geen bewijs kunnen vinden van iets wat jouw stelling onderuithaalt, is geen bewijs voor je stelling. Het feit dat jij zulk bewijs niet kan vinden is bovendien niet hetzelfde als dat niemand het kan vinden. Kun je bronnen vinden die jouw stelling (namelijk dat ze géén verantwoording af hoeven leggen) ondersteunen?
NicoNB schreef: Omdat jij het niet weet bestaat het niet?
Met jezelf als bron ga je natuurlijk niet ver komen helemaal niet als je in de predispositie verkeerd dat jouw waarheid de enige is.
Ik zeg niet dat het niet bestaat. Ik zeg dat jouw claim dat iedereen weet dat het bestaat niet juist is, omdat ik niet weet dat het bestaat. Geen idee waar jij uithaalt dat ik denk dat mijn waarheid de enige is, of dat ik zelf maar denk dat er iets bestaat als “mijn” waarheid. Dus nogmaals, heb je bewijs voor jouw claim dat er iets dergelijks bestaat?
NicoNB schreef: Back to the dark ages.
Zoek even op dualisme en Descartes met die zoekresultaten vind je een mooi begin voor verdieping.
Apart dat je twee dingen noemt, waarvan de een zijn beginselen kent ver voor de middeleeuwen en de andere pas na de middeleeuwen leefde. Verder claim jij dat modern onderzoek beïnvloed wordt door de loskoppeling van een spirituele geest (wat dat ook moge zijn) en lichaam die zijn ontstaan kent in de middeleeuwen als voortvloeisel uit een pakt (sic) met de kerk? Jouw claim. Interessante theorie. Heb je hier enig bewijs voor?
NicoNB schreef: Zie ook je vorige vraag,

Ten opzichte van de middeleeuwen weten inmiddels allemaal dat in onze huidige perceptie
* de aarde rond is en niet plat
* je niet van de aarde af kan vallen door naar de rand te varen (sorry kerk)
* de zon het middelpunt is van ons zonnestelsel en niet de aarde (sorry kerk)
* je geen heks bent als je kunt zwemmen (sorry kerk)
* veel dodelijke ziektes worden overgedragen door ongedierte en geen straf zijn van een hogere macht (sorry kerk)
* enz.

Waarom houden we dan wel vast aan de middeleeuwse scheiding tussen lichaam en geest?

Mijn motto in dit soort zaken
Question everything, assume nothing
Nogmaals, scheiding tussen lichaam en geest is iets dat zijn begin kent ver voor de middeleeuwen en is dus bepaald niet een middeleeuws standpunt. Het feit dat mensen in de middeleeuwen het bij het verkeerde eind hadden wat sommige dingen betreft, betekent niet dat alle standpunten dus verkeerd zijn. Daarom maakt het weinig uit of je een lijst van fouten geeft, maar zul je het punt waar het om draait afzonderlijk moeten beargumenteren: een punt voor het bestaan waarvan je nog niet eens geargumenteerd hebt.

Wat je motto betreft; pas dat vooral ook in de eerste plaats op jezelf toe.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 01 okt 2015 19:22

Afbeelding
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 01 okt 2015 19:41

popcorn !

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 02 okt 2015 08:38

Erger je jezelf ergens aan Herman?

Dan zit je in ieder geval op het goede topic! :D :D
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 15 okt 2016 19:40

voetgangers die niet uitkijken als ze oversteken. Gebeurt me dagelijks op de stadsfiets. Zo moeilijk is het toch niet....kijk links, rechts, nog een keer links en steek als het veilig is over

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 16 okt 2016 14:09

Dame (met kind op de achterbank die niet stopt bij rotonde terwijl ik voorrang heb (is een enge rotonde voor fietsers dus de vaart had ik er al uit en ik kon nog net stoppen(piepende remmen en achterwiel in de lucht). Ik zeg "schrok me een hoedje" (was een nette mevrouw) zegt ze "ik stop anders altijd" :-D

Gelukkig maar! Of zo iets.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 17 okt 2016 20:29

Mijn grote ergernis voor de komende weken.

In het noorden van de provincie moeten automobilisten deze dagen rekening houden met slipgevaar. Niet omdat het gaat vriezen, maar omdat er mogelijk een laag modder op het wegdek ligt.
Die modder is in veel gevallen afkomstig van tractoren die kort daarvoor op de akker hebben gereden. Boeren hebben de plicht de wielen van hun voertuigen te reinigen voordat ze de openbare weg oprijden, maar de ervaring leert dat ze daar niet altijd netjes aan houden.

Lees bij niet altijd: nooit


Wie modder op de weg aantreft, wordt gevraagd dit bij Regio Control te melden. Als de gemeente of Regio Control modder vindt, wordt de veroorzaker opgespoord en gesommeerd de weg schoon te maken. Gebeurt dit niet, dan worden de kosten verhaald op de betreffende boer.

Mijns inziens wordt hier al helemaal niet op gehandhaafd
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 17 okt 2016 20:40

Wat is je ergernis: modder op de weg? Geen handhaving? Dat automobilisten er rekening mee moeten houden?
Dat de kosten op de boer worden verhaald? Dat het alleen 'in het noorden van de provincie' een probleem is?

Vragen, vragen, vragen....

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 17 okt 2016 21:03

rhino7 schreef:Mijn grote ergernis voor de komende weken.

In het noorden van de provincie moeten automobilisten deze dagen rekening houden met slipgevaar. Niet omdat het gaat vriezen, maar omdat er mogelijk een laag modder op het wegdek ligt.
Die modder is in veel gevallen afkomstig van tractoren die kort daarvoor op de akker hebben gereden. Boeren hebben de plicht de wielen van hun voertuigen te reinigen voordat ze de openbare weg oprijden, maar de ervaring leert dat ze daar niet altijd netjes aan houden.

Lees bij niet altijd: nooit


Wie modder op de weg aantreft, wordt gevraagd dit bij Regio Control te melden. Als de gemeente of Regio Control modder vindt, wordt de veroorzaker opgespoord en gesommeerd de weg schoon te maken. Gebeurt dit niet, dan worden de kosten verhaald op de betreffende boer.

Mijns inziens wordt hier al helemaal niet op gehandhaafd
0251 (woonplaat Rhino7) is:
Akersloot
Beverwijk
Heemskerk
Uitgeest
Velsen-noord
Wijk aan zee
Castricum
rhino7 schreef:Mijn grote ergernis voor de komende weken.
Dus gaat al op voorhand klagen :roll:

Hier in de Flevopolder heb je ook die modder op de weg van tractoren. Laat het zo zijn.
Die mensen werken een jaar hard om een oogst binnen te halen en dan komt zo'n zeikerd racertje om dat aan te melden bij Regio Control. :twisted:

Wil je nu echt dat die boeren met een tandenborstel hun banden schoonmaken omdat jij als onbenullig racertje daarover loopt te zeuren en zeiken?
Ga je schamen en gun hardwerkende boeren hun tijd van het jaar.

Dan rijdt je toch over andere wegen. Ik weet hier in de polder notoire wegen met tot voor kort opgedroogde modder die nu door de regen weer zacht is en mijd die of zeik niet.

p.s. Ga NOOIT op de kasseien van Roubaix rijden want dat overleef je niet.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 17 okt 2016 21:31

Nou, de dagen zijn weer zo kort dat ik 's morgens mijn fietsverlichting weer aan moet hebben.
Helaas denken sommigen dat zij geen verlichting nodig hebben. Vanmorgen rijd ik bijna (ik kan nog net op tijd wegsturen) frontaal in op een fietser zonder verlichting. En dat op een landweg, in het donker, en met regenachtige omstandigheden. :o :? :x

Daar snap ik dus helemaal niets van. Wat voor een mafketel ben je dan?

Ik was flink pissig. Niet geërgerd, eerder woest. :evil: :x

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37372
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 okt 2016 21:43

@rhino: serieuze vraag, hoe zie je dat reinigen precies voor je?
Less is bore

wdfl
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 17 okt 2016 21:56

ziek zijn in een weekend met super mooi fietsweer
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Plaats reactie