Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Grammatica en spelling

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 17 dec 2007 17:45

[quote="Mercier"]@ Speclifeddes: "schrove schendingen" ?

Overigens: er bestaat ook nog zoiets als spreektaal. Er bestaan dus wel degelijk "scherpe heren".

P.S. Ik vind je gedichten leuker.[/quote]

Huh,
wat is dit nu weer,
welke botte heer,
heeft nu weer
commentaar, op een scherpe heer?

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 17 dec 2007 19:57

haha, big one weer als vanouds, luid en duidelijk

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 dec 2007 23:04

Crosspost uit een ander topic:

Verbaas me ook vaak hoeveel academici niet eens zo iets simpels als "ik word" of "ik vind" kunnen spellen, maar wel precies het gewicht van een Campa achternaaf uit 1903 kunnen onthouden (dit is niks persoonlijks hoor CUBEmeister, meer een algemene constatering).

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 18 dec 2007 00:36

Ik dacht bij BR eerst ook "wat is dat voor idioot? en waarom moet ik die onzin lezen?" maar hij bleek de knuffelbrulaap van het forum te zijn en na verloop van tijd ga je 'm nog missen ook..! ;)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 dec 2007 10:42

De kennis betreffende de achternaaf is ook iets relevanter dan binnen een forum als dit dan het laatste Tje of het laatste Dtje.
Daar heb je gelijk in maar het ging me om het feit dat ik me verbaas om het feit dat veel academici tegenwoordig niet meer kunnen spellen. Het gaat me niet specifiek om het fietsforum, maar het is een algemene constatering. Zelfs hier op kantoor, waar geld verdiend wordt met taal en schrijven, moet ik nog wel eens collega's wijzen op een "ik vindt" fout. Dat vind ik zeer jammer.

BTW: leuk verhaal over de Campa naaf :)

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 18 dec 2007 11:03

Zelfs hier op kantoor, waar geld verdiend wordt met taal en schrijven, moet ik nog wel eens collega's wijzen een "ik vindt" fout. Dat vind ik zeer jammer.
:)
Gang is alles...

maartentjes
Forum-lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 27 mar 2007 14:15

maartentjes 18 dec 2007 11:23

Daar heb je gelijk in maar het ging me om het feit dat ik me verbaas om het feit dat veel academici tegenwoordig niet meer kunnen spellen.
Ha! Het is: Ik verbaas me over het feit dat... Nee, maar ik geef je wel gelijk hoor. Ik studeer zelf Letteren aan de universiteit en ben eigenlijk altijd wel met taal bezig. Toch zijn er nog heel veel mensen die domme spelfouten maken. Ik betrap mezelf er ook wel eens op, maar probeer toch zo min mogelijk fouten te maken, zeker als het publiceerbaar moet zijn.

Plaats reactie