Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

tallguy
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 aug 2012 09:38

tallguy 11 aug 2016 22:14

De verleiding was groot, maar soms is iets te mooi om waar te zijn :http://link.marktplaats.nl/m1077706661

Mooie Mavic's met slechts 100km. Foto's afkomstig van een review road.cc en na verzoek foto's te sturen van de daadwerkelijke wielen worden er afbeeldingen van een ander type Carbone pro gemaild afkomstig van een Spaanse wielersite.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 12 aug 2016 09:24

adv is al verwijderd.

tallguy
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 aug 2012 09:38

tallguy 12 aug 2016 09:56

Ja ik zag het vanochtend. Had ook een melding doorgegeven aan MP over deze verkoper.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 12 aug 2016 12:00

marsel schreef:http://link.marktplaats.nl/m1071766434
maar 2jaar oud...
Die inlognaam ook van die gast. :lol:
Veni. Vidi. Fietsie.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 12 aug 2016 12:05

tallguy schreef:Ja ik zag het vanochtend. Had ook een melding doorgegeven aan MP over deze verkoper.
Gelukkig grijpt MP in. Het zal mr. Epo er niet van weerhouden het nog een keer te proberen, maar hij is in elk geval wel even zoet met het verzinnen van een nieuwe truc.

Sensa-tion
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2016 21:18

Sensa-tion 13 aug 2016 22:57

Voor mijn dochter ben ik op zoek naar een fiets. De huidige is veel te groot. Dus ik zag vanmorgen op MP een leuke fiets staan met een vraagprijs van 125,-. Een 9 speed 'Escape'. Nooit van het merk gehoord maar de fiets zag er verder goed uit en was voorzien van Fulcrum Racing 7 velgen. De afmontage kon ik op de foto niet zien. Ik bood 80,- en verkoper schreef direct terug dat 100,- akkoord was.

Omdat ik toevallig in de buurt van verkopers woonplaats moest zijn mailde ik met de vraag of ik hem gelijk even kon bekijken maar het antwoord bleef uit. Inmiddels had ik mijn afspraak gehad, was weer thuis en toen kreeg ik antwoord dat ze met 80,- niet akkoord gingen maar wel 125,-. Ik mailde weer en zei dat we toch een akkoord hadden voor 100,-? O ja, was het antwoord en men vroeg of ik rond 17.00 uur kon komen. Ik mailde weer dat dat prima was.

Om 16.00 uur stuurde ik nog even een mail met de vraag waar ik wat meer info over het merk kon vinden en wat de afmontage was. Geen antwoord. Om 17.00 uur kreeg ik een mail van verkoer met de vraag of ik nog kwam. Ik vroeg toen of ik eerst antwoord kon krijgen op mijn eerdere mail over het merk en afmontage. Het was tenslotte toch weer een stukje rijden. Toen ontving ik een mail met de boodschap dat ze hem toch niet voor 100,- wegdeden, veel te goedkoop hadden aangeboden en de prijs gingen aanpassen. Daar kon ik het mee doen. Maar ondertussen is de vraagprijs gewoon nog hetzelfde.

Dus eerst akkoord gaan, daarna geen antwoord willen geven op wat simpele vragen om vervolgens afgepoeierd te worden. Sommige verkopers...

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... e=lr&pos=1

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 13 aug 2016 23:22

Tip: eerst zelf research doen en info vragen bij de verkoper en daarna pas bieden.

Ik heb echt een bloedhekel aan mensen op MP die dit precies andersom doen. Lekker een bod uitbrengen zodat IK gebakken zit (jij akkoord gaan), dan een hele vragenlijst mailen en uiteindelijk met een klein kansloos mailtje alsnog de hele boel afblazen.

Maar succes met de zoektocht!

Sensa-tion
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2016 21:18

Sensa-tion 13 aug 2016 23:32

Ik was al akkoord, wilde alleen nog een klein beetje aanvullende info. Ik snap wel wat jij bedoelt maar dat was hier van mijn kant niet aan de orde.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 13 aug 2016 23:35

Als een verkoper het bod van iemand accepteert is er volgens Nederlands recht sprake van een overeenkomst!

Even toelichten,
Dan bedoel ik niet het bod wat uitgebracht wordt via het bieden maar meer als er enige mails heen en waar gaan en je een prijs overeenkomt. Dat bedoel ik met bod.

Stel, verkoper wil 200, de koper bied 175, als de verkoper akkoord gaat kom je dus met elkaar overeen het artikel voor de overeengekomen prijs te verhandelen.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 14 aug 2016 07:00

NicoNB schreef:Als een verkoper het bod van iemand accepteert is er volgens Nederlands recht sprake van een overeenkomst!

Even toelichten,
Dan bedoel ik niet het bod wat uitgebracht wordt via het bieden maar meer als er enige mails heen en waar gaan en je een prijs overeenkomt. Dat bedoel ik met bod.

Stel, verkoper wil 200, de koper bied 175, als de verkoper akkoord gaat kom je dus met elkaar overeen het artikel voor de overeengekomen prijs te verhandelen.
Klopt wat NiciNB stelt maar voor MP moet je dit wel nuanceren. Een bieding van de vraagprijs via MP is nog geen overeenkomst. Ook als iemand een bieding doet en de adverteerde accepteert dit is er nog geen overeenkomst. Dit is zo opgenomen in de algemene voorwaarden van Marktplaats.
Als je langs gaat bij de verkoper en je komt dan een prijs overeen is er wel degelijk sprake van koop en kan de verkoper niet meer terug.
o'7o

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 14 aug 2016 07:08

Douglas schreef:Klopt wat NiciNB stelt maar voor MP moet je dit wel nuanceren. Een bieding van de vraagprijs via MP is nog geen overeenkomst. Ook als iemand een bieding doet en de adverteerde accepteert dit is er nog geen overeenkomst. Dit is zo opgenomen in de algemene voorwaarden van Marktplaats.
Marktplaats staat een beetje boven de wet, er wordt immers allerlei louche handel gefaciliteerd.
Gewoon wat bieden is inderdaad niet bindend volgens de MP regels.
Echter, als jij via mail tot een prijs komt dan is dat gewoon bindend.


De vraag is natuurlijk, hoe ver wil je gaan.
De eerste horde die je moet nemen is Marktplaats die alleen meewerkt als je met een verzoek komt via Politie/Justitie.

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 14 aug 2016 07:14

Daarbij, als je de prijs overeenkomt en vervolgens met vragen komt is het wat mij betreft geen onvoorwaardelijke overeenkomst, wat doe je als de antwoorden je niet aanstaan? Dan wil je ook niet gedwongen zijn om aan je aankoop gehouden te worden.

Plaats reactie