Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 20 jun 2021 13:29

Ik denk, dat is een typfout. Maar nee, hij is nog serieus ook met zijn vraagprijs…

https://link.marktplaats.nl/m1718925482 ... nt=app_ios
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 20 jun 2021 15:00

Haha, je moet maar denken hij komt net z'n bed uit, typefout zelfs voor € 150,00 is het m.i. een miskoop.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 20 jun 2021 16:59

Fantastisch frame met prima onderdelen.....
Het is dat ik er al een heb :)

Spotprijsje.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6083
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 jun 2021 19:29

Bieden kan, vanaf 1000 euro...
Maar goed fietsen merk hoor, dat shimano.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 20 jun 2021 19:49

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

Ooops, ik had het dus over deze fiets....

Alleen beetje jammer van het crankstel, is geen Record maar eerder Xenon of Mirage.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 20 jun 2021 20:50

Onzin biedingen mag niet maar onzin prijzen dan weer wel.
o'7o

Winne2
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2021 22:29

Winne2 22 jun 2021 22:33

Hoe moet hij zich gevoeld hebben :( :( ....

https://link.marktplaats.nl/m1718271310

plopmobiel
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 apr 2010 13:20

plopmobiel 23 jun 2021 09:13

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

na 100km al een shifter niet meer compleet :lol:

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 23 jun 2021 10:50

plopmobiel schreef: 23 jun 2021 09:13 https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

na 100km al een shifter niet meer compleet :lol:
Nu ken ik iemand (hoi pa!) die binnen 1 km al een koplamp en bumper van een splinter nieuwe auto kwijt was. Dus dat vind ik totaal geloofwaardig :D

Maar die fiets oogt alleen verder niet bepaald nieuw

roelw
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 23 jun 2021 15:06

Voor slechts 900€ is dit wrak het jouwe ....
https://www.2dehands.be/a/fietsen-en-br ... sPage=home

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 23 jun 2021 15:14

:winkthumb: Vermoedelijk nulletje te veel getypt of komma op de verkeerde plaats.

Gebruikersavatar
fietser1972
Forum-lid
Berichten: 551
Lid geworden op: 25 sep 2009 15:50

Gebruikersavatar fietser1972 23 jun 2021 15:18

LOOK KG 171 (Early 1990's - Late 1990's)

Wat een lap tekst erbij: https://link.marktplaats.nl/m1719786087

Dit frame kwam uit na de originele carbon frames van LOOK. De originele lijsten kwamen eind jaren 80 uit. Het waren de KG56,KG76,KG86 en de KG96. De KG171 is de opvolger van de KG96. Het was destijds het topframe van LOOK. Het werd geproduceerd van de vroege jaren 90 tot 1997-98. Het werd vervangen door de KG271, dan KG281 en in 2002 de KG381i. De KG171 was een pro-level frame toen het werd geproduceerd. EENS gebruikt om op de KG171 te rijden totdat ze overstapten naar Giant. De huidige generatie LOOK frames zijn niet veel lichter maar wel stijver. De 171 gebruikte ronde buizen, terwijl de 271 en 281 buizen met een variabele vorm gebruiken.
Met de meeste high-performance voertuigen is racen de ultieme proeftuin. Of het nu auto's, motorfietsen, boten of fietsen zijn, de kans is zeer groot dat als u er een gebruikt, u profiteert van technologie die door racen is verfijnd. De lessen die deze bedrijven leren door hun producten aan de zwaarste omstandigheden bloot te stellen, komen ons normale consumenten in het dagelijks leven ten goede. Natuurlijk zal een snelle blik je vertellen met welke auto je elke ochtend van je oprit rolt en de auto's die in de Indianapolis 500 racen, vertonen weinig gelijkenissen buiten hun vier wielen. En je zou het moeilijk vinden om Jimmy Vasser's Team Target/Honda Indy te nemen
auto naar de winkel om boodschappen te doen en hem op weg naar huis met loodvrije benzine te vullen - als je hem al in handen zou kunnen krijgen. U kunt echter een fiets kopen die identiek is aan degene die racet en de grootste races ter wereld wint, een fiets die is verfijnd in de grootste races door de beste professionals: de Look KG 171.
Look heeft een sterke geschiedenis van zichzelf bewijzen in competitie. In 1986, toen de legendarische Franse racer Bernard Hinault en Greg LeMond hun epische strijd vochten in de Tour de France, waren ze allebei aan boord van Look KG 96 carbonframes in de bergen. Hinault was de eerste racer die Look-klikpedalen gebruikte voor zijn recordbrekende vijfde Tour-overwinning in 1985 - de eerste in zijn soort - en de starter van de klikloze pedaalrevolutie. Snel vooruit naar 1997 en het lijkt erop dat er weinig is veranderd. De nummer één racer ter wereld, de Fransman Laurent Jalabert, veroorzaakt samen met de rest van zijn ONCE-teamgenoten grote schade aan zijn concurrentie aan boord van een carbon Look KG 171 racefiets. In tegenstelling tot sommige profs die fietsen laten bouwen door een op maat gemaakte bouwer en vervolgens verf en emblemen hebben die op hun teamfietsen zijn afgestemd, zijn de KG 171's die in de VS worden gedistribueerd door Veltec Sports precies waar Alex Zülle, Jalabert en het bedrijf op racen. 'Van een afstand lijkt de KG 171 niet veel anders dan een conventioneel wegframe. Er wordt een buisvormig ontwerp met dubbele driehoek gebruikt in tegenstelling tot de monocoque-ontwerpen waar bedrijven als Trek (OCLV) en Kestrel de voorkeur aan geven. Toen ik met Jason Meyerson bij Veltec Sports sprak, gaf hij een verklaring waarom Look voor dit ontwerp koos. "Monocoque-frames zijn naar mijn mening de verkeerde manier om koolstofvezelfietsen voor de massa te bouwen. Die ontwerpen zijn voor een specifiek type rijtijdritten - waarvoor een fiets erg stijf en aerodynamisch moet zijn. De KG 171 is een buisvormige fiets, dus alleen al door het ontwerp zal de fiets comfortabeler zijn. Een consument kan uiteindelijk een monocoque kopen omdat hij er cool uitziet, maar hij zal niet eindigen met een fiets die zijn algemeen belang dient, "meyerson uitgelegd.
De KG 171 onderscheidt zich ook van andere koolstofvezelframes door het type koolstofvezel dat wordt gebruikt. Look heeft zowel Kevlar als keramisch materiaal verweven in de koolstof om de rit te verbeteren. De Kevlar werkt als een demper om de angel uit de wegschok te halen en het keramiek voegt stijfheid toe aan de buizenset. "Als ik twee bijvoeglijke naamwoorden zou moeten noemen om de KG 171 te beschrijven in vergelijking met andere carbonfietsen, zouden ze comfortabel en levendig zijn", vervolgde Meyerson. "Een van de meest onderschatte eigenschappen van high-end fietsen is dat veel van hen oncomfortabel zijn. Met de KG 171 kun je eropuit gaan en een high-end racefiets kopen en toch
erg comfortabel. We beschouwen het als een echte racefiets, waar de eigenaar 100 mijl op kan rijden en geen pijn heeft. Het is ook veerkrachtig en zeer levendig. Buizensets van koolstofvezel willen niet buigen. Als je ze buigt, willen ze meteen terugspringen, zodat je dat echte levendige gevoel krijgt. "De buizenset heeft ook interessantere eigenschappen. Terwijl andere bedrijven alleen unidirectionele koolstof gebruiken (waarbij de koolstof allemaal in één richting is georiënteerd) voor hun frames , de Look maakt gebruik van een multidirectionele koolstofvezel. Het heeft unidirectionele koolstofvezels aan de basis van de buizen, maar er is een multidirectioneel koolstofweefsel omheen. Dit geeft de buizen de mogelijkheid om in meerdere richtingen stijf te zijn. "Er zijn veel verschillende soorten koolstofvezel, en Look gebruikt een van de beste, meest geavanceerde koolstoffen die er is, "zei Meyerson. De laaiend felgele lak van de KG 171 kwam in Team ONCE geel, dat normaal alle sporen van koolstofvezel zou verbergen, maar dat doe je niet' Denk je niet dat de mensen van Look zo dwaas zouden zijn? Er zijn twee ovale gebieden - een op de bovenbuis en een op de vork - die geen verf hebben en een boot met glazen bodem bieden in het netwerk van prachtig gelegde koolstofvezel. Dat manier je kunt nog steeds een coole verfbeurt en opscheppen hebben. Aluminium nokken worden gebruikt om de buizen met elkaar te verbinden (via thermische binding), wat voor deze tester niets minder dan bombestendig leek. De KG 171 heeft een full carbon Look voorvork, die gebruik maakt van normale koolstofvezel zonder Kevlar of keramiek erin. Het frame heeft een vervangbare derailleurhanger, dus als je ooit in de spaken schakelt, is het
maakt een potentieel dure reparatie eenvoudig. Je kunt de KG 171 alleen als frameset kopen of met verschillende componentensets. De onze was uitgerust met een Shimano Dura-Ace-groep, Look 286-pedalen en 32-spaaks Mavic Reflex SUP-velgen met Continental 700x23 Grand Prix-banden. Alleen al vanwege zijn racerecord zou je moeilijk kunnen ontkennen dat de KG 171 tot bijna alles in staat is. Terwijl andere teams verschillende frames gebruiken voor verschillende evenementen (staal voor vlakke races, aluminium, carbon of titanium voor de bergen), gebruikt het hele ONCE-team deze frames voor elk type racesituatie (met uitzondering van bepaalde tijdritten, waar een Look tijdritframe wordt gebruikt.) Laurent Jalabert rookt zijn concurrenten in de felste veldsprints, en Alex Zülle schiet de steile beklimmingen van de Tour op, allemaal aan hetzelfde frame. Look is er trots op dat de KG 171 het enige non-ferro frame was dat werd gebruikt in de Europese pro
peleton in '96. behalve de heuvelachtige speciale evenementen, raceten alle andere teams voornamelijk op staal. Vanaf het moment dat ik een been over de felgele fiets gooide en naar de carbon "patrijspoort" tuurde, zag ik het. Er is een bepaald algemeen gevoel dat ik krijg van een fiets die is getest en verfijnd onder de zwaarste
raceomstandigheden in de wereld, en de Look heeft dat gevoel. Het klom, daalde, sprintte en sloeg gewoon keihard zonder echte gebreken. Het frame voldeed aan Jason's facturering als een "echte racefiets", omdat het extreem comfortabel is na een lange rit en geen verrassingen biedt op de behandelingsafdeling. De balhoofdhoek van 74 graden, in combinatie met de Look carbon vork met 4 centimeter rake, zorgt voor een perfecte handling. Het paste bij mijn smaak voor een snel hanteerbare fiets die agressief door de bochten kan duiken, maar toch niet te snel was om soepele overgangen tussen bochten op snelle afdalingen een inspanning te maken. Ik ben het met Jason eens dat het niet het gebruikelijke "houten plank" -gevoel had dat sommige carbon monocoques kunnen hebben - het reed meer als een normaal frame. Ik geef nog steeds de voorkeur aan staal voor mijn 6-voet 2-inch, 190-pond motor en zal dat waarschijnlijk altijd doen, maar de Look reed net zo goed als elke niet-stalen fiets die ik ooit heb gereden. Er waren bepaalde situaties, zoals agressief klimmen uit het zadel of hard sprinten in een grote versnelling, waar ik de beperkingen van de stijfheid van de KG 171 voelde. Ik denk dat grotere rijders stijfheidsproblemen krijgen met non-ferro frames die normale en kleinere rijders niet hebben, meestal in zittende situaties zoals ik eerder heb vermeld. De zithoek van 73,5 graden is neutraal genoeg zodat ik geen problemen had om de juiste voor-achterpositie van mijn zadel te krijgen, en jij ook niet - met de enorme verstelbaarheid van de Look Ergo carbon zadelpen, denk ik dat iedereen het goed zou kunnen doen. Het Avocet O2 Air-zadel was het niet eens met mijn achterkant - te smal op de neus en niet genoeg vulling - dus ik verruilde het voor een Selle San Marco Rolls tijdens mijn testen. De routing van de achterrembehuizing in de bovenbuis en een vastgesoldeerde voorderailleurbevestiging hielpen de lijnen van de Look erg schoon te houden. Natuurlijk, zoals elk goed raceframe, wordt het geleverd met dubbele bidonhouders om te zorgen voor een goede hydratatie tijdens die lange zomerritten. De Dura-Ace 8-speed STI-groep werkte zonder een fout. Met 39/53 kettingbladen en een 12-23 cluster had ik een breed scala aan versnellingen,
maar in sommige situaties nog steeds ongerd voor een tandwiel met 16 tanden. Nadat ik tijd in het zadel op deze machine heb doorgebracht, begrijp ik waarom het de keuze is van een van de topteams in
de wereld. En als je denkt dat ze ze alleen voor het geld berijden, raad het nog maar eens. ONCE ontvangt geen geld van Look voor het gebruik van zijn fietsen, wat zeer zeldzaam is in de grote business van het professionele wielrennen. Volgens Meyerson sponsorde Look EENMAAL toen ze een kleinere formatie waren - voordat ze al hun grote namen hadden ingehuurd - en door dik en dun bij hen bleef. Nadat ONCE meer sponsoring had gekregen en betere racers had ingehuurd, kozen ze er toch voor om bij Look te blijven omdat de ravers de producten erg leuk vinden. ONCE heeft zelfs net voor nog eens vier jaar getekend bij Look. Als dat geen sterke goedkeuring is, dan weet ik het ook niet meer.
Prijs op het KG 171-frame en de vork is $ 1650 retail. De fiets die we hebben getest, is te koop voor $ 3605, inclusief een Look Wrgo-stuurpen (als je de Ergo-stuurpen niet nodig hebt en standaard wilt gaan, sla dan $ 150 af). Frames zijn er in geel en zwart. In de zomer ontving Veltec Sports 25 limited edition roze Tour de France-replica KG 171's. De Tour laat geen teams toe in gele truien omdat dat de kleur is van de leiderstrui van de Tour. Elk jaar in de Tour, en alleen de Tour, racet ONCE met roze truien in plaats van hun gewone gele, en Veltec heeft nog steeds framematen om te verkopen in ONCE Tour roze.
Ik weet dat ik het vermogen van deze motor heb gepusht om de beste races ter wereld te rijden, maar denk niet dat je een racer hoeft te zijn om te profiteren van zijn technologie. Als u geïnteresseerd bent in een high-end fiets om te racen of te rijden, kunt u er zeker van zijn dat de KG 171 is getest en verfijnd onder de zwaarste omstandigheden. Ik race misschien niet in Milaan-San Remo of de Ronde van Spanje, maar het was leuk om te weten dat de fiets waarop ik reed beide heeft gewonnen. Het grootste probleem dat ik zie met de Look KG 171 is dat als je tijdens je lokale trainingsrit wordt gedropt, je de fiets niet als excuus kunt gebruiken!
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral

Plaats reactie