Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 jun 2021 16:47

Nee_Nee schreef: 14 jun 2021 16:15 En dan de hele triatlon ermee gaan doen
In mijn tijd.....deden er mensen een hele triatlon op dit soort fiets. Met zo'n fiets was je helemaal de bink hoor :-)

En dan plakte Axel Koenders ook nog zijn frame dicht :-) Beetje dit werk zeg maar: https://www.triathlon226.nl/2011/07/gad ... e-fietsen/

Afbeelding
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 14 jun 2021 17:23

…..
Laatst gewijzigd door Nee_Nee op 14 jun 2021 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Neruub
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jun 2020 20:24

Neruub 14 jun 2021 17:46

Marcopfiets schreef: 14 jun 2021 16:20 Hij heeft er vast veel werk van gehad :p Ik wacht wel tot het najaar als al die impulsief gekochte coronafietsen weer op marktplaats komen te staan.
Je bedoelt die fietsen waarvan we een jaar geleden zeiden dat die in het voorjaar 2021 voor een prikkie op te halen zouden zijn?

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 14 jun 2021 18:10

Neruub schreef: 14 jun 2021 17:46
Marcopfiets schreef: 14 jun 2021 16:20 Hij heeft er vast veel werk van gehad :p Ik wacht wel tot het najaar als al die impulsief gekochte coronafietsen weer op marktplaats komen te staan.
Je bedoelt die fietsen waarvan we een jaar geleden zeiden dat die in het voorjaar 2021 voor een prikkie op te halen zouden zijn?
Dat duurt dus ff wat langer. Ook even afwachten wanneer de bevoorrading weer op stoom komt :p

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 14 jun 2021 18:46

Over twee jaar staat Marktplaats vol met "weinig op gereden, gekocht in een opwelling tijdens corona maar ik zit toch liever aan het bier."

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 jun 2021 18:55

rikkert schreef: 14 jun 2021 12:12 Fiets met shimano demontage: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ntage.html
Overigens best wel een gave fiets, alleen niet voor 1250 euri.
Het is een wat vreemde wirwar van onderdelen uit verschillende perioden maar er zitten, inclusief het Astore frame in Amerikaanse kleuren, nog aardig wat spulletjes aan waar verzamelaars dol op zijn. Die Aerospoke zou ik bijvoorbeeld wel zien zitten (maar ga er de hele fiets niet voor kopen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 jun 2021 19:05

rikkert schreef: 14 jun 2021 16:47
Nee_Nee schreef: 14 jun 2021 16:15 En dan de hele triatlon ermee gaan doen
In mijn tijd.....deden er mensen een hele triatlon op dit soort fiets. Met zo'n fiets was je helemaal de bink hoor :-)

En dan plakte Axel Koenders ook nog zijn frame dicht :-) Beetje dit werk zeg maar: https://www.triathlon226.nl/2011/07/gad ... e-fietsen/

Afbeelding
Precies die Concorde van Koenders heb ik al een tijdje op m'n verlanglijstje staan om ooit een replica van te bouwen. In mijn jeugd was het de norm voor tijdrijden en triatlon, vlak voordat Scott met z'n "spaghettistuur" kwam. Mijn vader was als IT'er nog eens betrokken bij de organisatie van de triatlons van "De Meerkoeten" in Abcoude (zootje IBM computers en printers met kettingpapier in een bouwkeet maar voor z'n tijd erg geavanceerd :mrgreen: )

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 jun 2021 21:37

Daarom rijd ik nu mijn jaarlijkse triathlonnetje op een look kg196. Dat was toen voor mij de ultieme harde plasser fiets maar niet te betalen. Nu voor 500 euro gekocht een paar jaar terug. Loodzwaar maar zo leuk om nu mee te kunnen rijden.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 14 jun 2021 22:58

Marcopfiets schreef: 14 jun 2021 16:20 Hij heeft er vast veel werk van gehad :p Ik wacht wel tot het najaar als al die impulsief gekochte coronafietsen weer op marktplaats komen te staan.
Wat verwachten wij van de nabije toekomst in fietsen? Er is weinig aanbod momenteel, zouden de corona fietsers er vlot tabak van krijgen nu de sportscholen weer open zijn? Kunt de fiets nu nog voor redelijk bedrag verkopen immers, dus de tweedehands markt zou wel eens kunnen instorten. Of zou het grootste deel in de schuur blijven staan totdat het niks meer waard is? Nauwelijks op gereden, 15 jaar oud. Nauwelijks slijtage aan de Dura Ace groep, maar toch stokouderwets.....
Dogma F

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 15 jun 2021 07:26

Ramon73 schreef: 14 jun 2021 22:58
Marcopfiets schreef: 14 jun 2021 16:20 Hij heeft er vast veel werk van gehad :p Ik wacht wel tot het najaar als al die impulsief gekochte coronafietsen weer op marktplaats komen te staan.
Wat verwachten wij van de nabije toekomst in fietsen? Er is weinig aanbod momenteel, zouden de corona fietsers er vlot tabak van krijgen nu de sportscholen weer open zijn? Kunt de fiets nu nog voor redelijk bedrag verkopen immers, dus de tweedehands markt zou wel eens kunnen instorten. Of zou het grootste deel in de schuur blijven staan totdat het niks meer waard is? Nauwelijks op gereden, 15 jaar oud. Nauwelijks slijtage aan de Dura Ace groep, maar toch stokouderwets.....
Deze vraag is een eigen topic waard denk ik. Iedereen zal zijn eigen mening hebben op dit onderwerp.

Hier is mijn variant. Iedereen is nu lekker aan het fietsen. Ook mensen die normaliter bij een club binnen of buiten sporten, dus niet alleen sportschool mensen. De mensen die in team verband sporten missen ook vooral het sociale aspect. Als alle team sporten weer opstarten per september, zullen de meesten daar weer op aanhaken. Tijd voor de fiets zal er niet meer zijn. En het wordt slechter weer. De fiets zal in de schuur belanden. Volgend jaar mei-juni als de team sporten weer aflopen zal een deel weer opstappen en een deel niet. Dat laatste deel zal beseffen, zo rond september, dat de fiets een jaar onaangeroerd in de schuur heeft gestaan. En dan zal er een bulk, eigenlijk in een slechte periode qua verkoop op MP belanden.

Mijn glazen bol en natte vinger zeggen herfst volgend jaar. Aankomend herfst zullen er nog teveel voornemens zijn nog om het fietsen na de winter weer op te pakken.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 jun 2021 09:17

Ik denk dat jullie (de meeste) het falikant mis hebben!!

Ik denk juist dat mensen zien dat buiten sporten veel leuker is dan in een stinkende sportschool, zeker met het vaker thuiswerken en de flexibiliteit. En een hele nieuwe wereld ontdekken.

Ja er zullen fietsen op de markt komen, maar door de schaarste verwacht ik geen koopjes voor eind 2023 a 2024 en zelfs daar twijfel ik over.

Dat onze hoop is dat er een grote groep weer verdwijnt en het ons ook nog een koopjes oplevert dat snap ik. Maar dat gaat niet gebeuren. Het gaat niet rustiger worden op de fiets(paden) al is het maar door de elektrificatie. Zoals mijn zoon zegt "nooit niet meer"

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 15 jun 2021 10:29

wasbeer2006 schreef: 15 jun 2021 09:17 Ik denk dat jullie (de meeste) het falikant mis hebben!!

Ik denk juist dat mensen zien dat buiten sporten veel leuker is dan in een stinkende sportschool, zeker met het vaker thuiswerken en de flexibiliteit. En een hele nieuwe wereld ontdekken.

Ja er zullen fietsen op de markt komen, maar door de schaarste verwacht ik geen koopjes voor eind 2023 a 2024 en zelfs daar twijfel ik over.

Dat onze hoop is dat er een grote groep weer verdwijnt en het ons ook nog een koopjes oplevert dat snap ik. Maar dat gaat niet gebeuren. Het gaat niet rustiger worden op de fiets(paden) al is het maar door de elektrificatie. Zoals mijn zoon zegt "nooit niet meer"
Ja en na de kredietcrisis zou de huizenmarkt nooit meer herstellen en na Corona zouden we altijd afstand blijven houden en nooit meer handen schudden.

Plaats reactie