Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 09 sep 2019 14:26

Nou ik heb onlangs succesvol een Tacx Flux kunnen kopen via MP. Maar daarvoor zeker 3x akkoord gekregen, waarbij ophalen ineens niet meer mogelijk was. Tot tweemaal toe was de verkopende partij naar De Waal op Texel verhuisd, toevallig.... Een ander vertelde mij dat hij al zijn hele leven in een rolstoel zat (nu oordeel ik niet maar, is verzenden dan niet veel moeilijker?, en hoe gebruik je een indoor trainer als rolstoeler???)

Er is bij de indoortrainers zoveel nep advertenties dat je eigenlijk elke bieding tegen beter weten in doet.

Overigens een kleine tip: Klik op de foto van de advertentie > Rechtermuisknop > Afbeelding zoeken op Google. In de meeste gevallen pikken de neppe adverteerders gewoon de foto's van eBay...

Ik heb intussen een eerlijke deal kunnen sluiten, met telefonisch contact en gewoon ophalen.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 09 sep 2019 21:11

Ik heb vorig jaar mijn Wahoo Kickr via marktplaats gekocht. Dit ging wel soepel (mazzel!)

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 10 sep 2019 21:45

Onlangs geboden op een Garmin (helaas te ver weg om op te halen, wat ik normaal altijd doe).
Toen ik begon over de "gelijk oversteken - optie" schreef hij dat dat bij zijn account of zo niet kon. Hij zou hem wel gelijk opsturen als ik het geld had overgemaakt …… Daar trappen wij dus niet in ….
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 11 sep 2019 11:19

LongTallErne schreef: 10 sep 2019 21:45 Onlangs geboden op een Garmin (helaas te ver weg om op te halen, wat ik normaal altijd doe).
Toen ik begon over de "gelijk oversteken - optie" schreef hij dat dat bij zijn account of zo niet kon. Hij zou hem wel gelijk opsturen als ik het geld had overgemaakt …… Daar trappen wij dus niet in ….
Ik heb dat Ideal betalen en gelijk oversteken ook niet aan staan bij marktplaats. En ben toch geen boef :lol:
Gr Roos

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 sep 2019 11:46

LongTallErne schreef: 10 sep 2019 21:45 Onlangs geboden op een Garmin (helaas te ver weg om op te halen, wat ik normaal altijd doe).
......
Als het te ver weg is om af te halen vraag ik eerst of een vriend uit de buurt van de verkoper, je kiest gewoon een gemeente/straat in de buurt, er kan omkomen.
Als dat voor de verkoper moeilijk of zelfs onmogelijk blijkt dan laat ik de deal, hoe mooi ook, aan mij voorbijgaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 11 sep 2019 12:07

roos1 schreef: 11 sep 2019 11:19
LongTallErne schreef: 10 sep 2019 21:45 Onlangs geboden op een Garmin (helaas te ver weg om op te halen, wat ik normaal altijd doe).
Toen ik begon over de "gelijk oversteken - optie" schreef hij dat dat bij zijn account of zo niet kon. Hij zou hem wel gelijk opsturen als ik het geld had overgemaakt …… Daar trappen wij dus niet in ….
Ik heb dat Ideal betalen en gelijk oversteken ook niet aan staan bij marktplaats. En ben toch geen boef :lol:
Hier idem.
Het is bij mij ophalen en betalen (is toch het ultieme gelijk oversteken...).
Als men het opgestuurd wil hebben dan moet er vooruitbetaald worden.
Heeft nog nooit problemen gegeven.
Als ik iets koop geldt hetzelfde.
Courir c'est mourir un peu

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 11 sep 2019 12:19

Bij mij zijn er wel wat verkopen niet door gegaan omdat ik het niet aan heb staan. Maar ach dan maar niet.
Gr Roos

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12633
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 sep 2019 14:47

Nou ik ben gestopt met MP nu er betaald moet worden en niet voor die 50 cent, maar wel op de manier hoe onder andere de verlenging gaat 24 uur van te voren een mail we gaan verlengen als je niets doet.
Daarnaast is het systeem veel te gevoelig voor fraude.

Het worden een beetje ANWB en postcode loterij praktijken. Agressieve verkoop partijen en daar houd ik niet van onder het mom van hoe goed het wel niet is.

Ik verkoop ook veel liever hier of op het MTB forum, vaak veel fijnere personen ook dat het algemene MP publiek, al heb ik daar ook hele goede ervaringen mee.

Bert Kremer
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jun 2018 14:26
Locatie: Gulpen

Bert Kremer 11 sep 2019 17:23

Helaas is mijn ervaring met Marktplaats ook niet erg positief als het fietsen betreft. Voorig jaar een fiets gekocht waarvan de derailleur niet goed combineerde met de geplaatste schakelaars en vorige maand een oude "geheel gerestaureerde" Gazelle waarvan het derailleuroog helemaal scheef zat en de banden uitelkaar vallen van rottigheid. In beide gevallen zijn de verkopers zich van kwaad bewust en ben ik degene die zo dom is geweest op op de mooie uitstraling van de fietsen af te gaan en gekocht heb.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 12 sep 2019 22:14

Tja , dat was dan IMO toch een kwestie van niet goed uit je doppen kijken....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

erwin20vt
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 aug 2019 21:36

erwin20vt 13 sep 2019 21:18

Garmin edge 830 wordt nu ook wekelijks aangeboden voor spotprijzen door oplichters......

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 13 sep 2019 22:54

Ik zie er een stuk of 10 en niks voor spotprijzen.
Dus., explain...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie