Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 24 mar 2015 20:19

Daarom was het ook een vraag en ben ik blij met het antwoord en is mn vertrouwen in marktplaats nog intact. Bovendien vind ik het terecht dat als hij een betere deal kon krijgen met een andere koper hij het aan hem verkoopt, daar is het een marktplaats systeem voor.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

Gebruikersavatar
jupu1973
Forum-lid
Berichten: 304
Lid geworden op: 02 aug 2013 15:10

Gebruikersavatar jupu1973 24 mar 2015 20:48

Hij had je wel de mogelijkheid kunnen geven om in ieder geval het bod te evenaren.

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 24 mar 2015 21:00

Het was mijn inziens een te snel akkoord op mijn bod, waarna je voelsprieten gaan werken en als je dan door gaat vragen stelt de verkoper terugtrekt. Dat kan inderdaad normaal zijn maar wilde dat graag verifiëren via dit forum.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

fe
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 feb 2011 14:09

fe 24 mar 2015 21:17

@ben reactie 1: thx en graag gedaan (jouw vraag beantwoorden)
@ben reactie 2: no problem, het is nu oké dat je het hier gevraagd hebt, gezien je aanvulling in deze en de eerste reactie.
Laatst gewijzigd door fe op 24 mar 2015 22:14, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 24 mar 2015 21:34

Als je overeenstemming met iemand hebt bereikt is er juridisch sprake van een koopovereenkomst!

Je kunt de verkoper dwingen de koopovereenkomst na te komen en het artikel of artikelen alsnog te leveren tegen de afgesproken prijs.

Het zou goed zijn als een site als Marktplaats verkopers hierover voorlicht.
Maar ja, Marktplaats is van een Amerikaanse partij, winst is belangrijker. Totdat er een wijsneus met een paar anderen een class-action lawsuit tegen eBay (eigenaar van MP) begint, dan zijn de rapen gaar natuurlijk.

Zelf trouwens een keer mazzel gehad met de aanschaf van een vrijwel nieuwe CAAD10. De verkoper trok ondanks de overeenkomst ineens de keutel in. Ik heb hem toen gewezen op de overeenkomst die wij inmiddels hadden. Ik heb het laten lopen.
Paar weken later kocht ik voor minder geld een splinternieuwe SuperSix. :D

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 25 mar 2015 08:53

Je hebt natuurlijk een punt Nico echter moet het dan ook van 2 kanten werken
ik heb altijd alles netjes vast gehouden maar daar ben ik helemaal klaar mee
wat dagen een Tiagra groep vast gehouden en zelfs iemand gemaild dat de groep zo goed als verkocht was en uiteindelijk wordt afgezegd
En dan kan je dreigen met overeenkomst en bla bla bla maar daar vegen de kopers hun achterste mee af
ik hou dus ook niks meer vast m wie het eerst komt wie het eerst maalt of aanbetalen
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 25 mar 2015 09:11

Niet negatief bedoeld maar hoe zuidelijker je (zelfs in Nederland) komt hoe meer dat kennelijk het gebruik wordt. Persoonlijk haal ik enkel nog op en gaat dat niet dan doe ik gewoon geen bod. De perceptie van mensen (wat is nog in topstaat / bruikbaar) en de eerlijkheid (melden gebreken) laat veel te wensen over. Je advertentie beter formuleren voorkomt veel en gewoon helder communiceren wat een koper mag verwachten doet ook veel. Ik behandel anderen zoals ik zelf behandeld zou willen worden maar kennelijk ziet niet iedereen dat zo.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 25 mar 2015 12:58

sharkman113 schreef:Niet negatief bedoeld maar hoe zuidelijker je (zelfs in Nederland) komt hoe meer dat kennelijk het gebruik wordt. Persoonlijk haal ik enkel nog op en gaat dat niet dan doe ik gewoon geen bod. De perceptie van mensen (wat is nog in topstaat / bruikbaar) en de eerlijkheid (melden gebreken) laat veel te wensen over. Je advertentie beter formuleren voorkomt veel en gewoon helder communiceren wat een koper mag verwachten doet ook veel. Ik behandel anderen zoals ik zelf behandeld zou willen worden maar kennelijk ziet niet iedereen dat zo.
En dat zou iedereen moeten doen!

Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat wanneer je een prijs met de één overeengekomen bent, je het uiteindelijk toch nog verkoopt aan een ander die hoger biedt. Dat heeft te maken met fatsoen en de regels van het spel: je onderhandelt beide, en komt een prijs overeen die beide tevreden stemt. Is dat niet het geval, dan had je beter moeten onderhandelen, of nee zeggen. Wat is anders nog een overeenkomst waard?
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1799
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 25 mar 2015 13:17

+1

Wat sharkman hierboven ook zegt: behandel een ander als jezelf. Ik heb toevallig vanochtend een stuurpen via MP gekocht van iemand die aangaf na overeenstemming nog hogere biedingen te hebben ontvangen en vorige week hetzelfde met een setje wielen, terwijl er na overeenkomst iemand een tientje meer bood. Ik was heel blij dat beide verkopers zich aan de gemaakte afspraak hielden. Zo doe ik het dus ook, het begint immers bij jezelf. Ik rijd ook door naar een andere glasbak wanneer deze vol is ipv mijn afval er naast te dumpen en ik rijd ook mijn karretje bij de AH naar binnen wanneer de rij karren op de parkeerplaats al weer tot halverwege de straat reikt. Nu ben ik ook wel een brave burger :| .

Overigens krijg ik ook jeuk wanneer iemand € 501 biedt wanneer een ander € 500 heeft geboden...
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

fe
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 feb 2011 14:09

fe 25 mar 2015 13:35

En ik ben het nog volledig met jullie eens ook!

Dat is namelijk ook mijn gebruikelijke manier van (ver)kopen op Marktplaats. Zelf als iemand iets hoger biedt, ga ik daar niet op in als ik al een overeenkomst heb.

Maar (en dat heeft zeker niet de schoonheidsprijs, geef ik toe) heel af en toe gebeurt dit. Achteraf niet goed, maar misschien wordt je wel beïnvloed door de handelswijze van veel kopers, want:
- Minimaal 1 op de 2 kopers (!) waarmee ik als verkoper een overeenstemming heb bereikt, reageert niet/nooit meer. Het zal wel aan mijn locatie liggen, maar dat gebeurt vooral bij mensen uit de Randstad ;-)
- Meerdere keren zitten wachten op een afspraak, ze komen gewoon niet opdagen.

Dus samengevat:
Marktplaats is leuk, maar zowel verkoper als koper vertonen weleens een handelswijze die niet wenselijk is. Niet goed en niet fatsoenlijk, maar dat is fietsen zonder bel ook niet.

[moraalridder] Wie zonder zonde is.... [moraalridder/]

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 25 mar 2015 13:39

[quote]-Meerdere keren zitten wachten op een afspraak, ze komen gewoon niet opdagen./quote]

Dat is tegenwoordig gebruikelijk. Wat ik tegenwoordig doe: bijvoorbeeld tussen 13:00 en 14:00uur ophalen. Anders helaas pindakaas.
Previous name Jansen01

klassiekeracefiets
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 sep 2014 11:26

klassiekeracefiets 25 mar 2015 14:41

Niet op Marktplaats, maar bij Domeinen via BVA. Kunnen ze er ook wat van...

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/15415/5447186

Plaats reactie