Fanclub Liz Hatch

Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.
Sulla
Forum-lid

Sulla 20 jun 2019 11:53

japiecarbon schreef:
18 jun 2019 18:28
Volgens mij gebeurt dit wel vaker hoor. Bij ons op de club reden ook regelmatig buitenlandse renners, voor zover ik weet sliepen die ook bij de ploegleider.

Bij veel ploegen is er inderdaad geen geld om salaris en dus onderdak te betalen.

Edit: ik heb het dan over het wonen, het misbruiken bedoel ik uiteraard niet.
Of het gebruikelijk is of niet, het is wel (in goed Nederlands) een "recipe for disaster".

Zoals ik boven al aangegeven heb, hockeyt mijn dochter, maar stel dat zij voor bijvoorbeeld een jeugdselectie aan de andere kant van het land gevraagd zou worden en de oplossing voor het reisprobleem zou zijn logeren bij de coach dan zouden bij mij toch wel wat alarm bellen af gaan.

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 20 jun 2019 12:27

Er zijn duizenden jonge sporters (waaronder ikzelf heel lang geleden) die in gastgezinnen verblijven voor kortere of langer periodes. Bij clubs die hier gebruik van maken is het vaak zo dat leden van bestuursleden, coaches tot terreinknechten/mechaniekers ook gastgezin zijn. Heb hier nooit alarmbellen bij gehad en hoop die ook niet te krijgen. Vond het geweldig dat ik blijkbaar ergens talent voor had en een club voor mij onderdak regelde in de tijd dat ik daar stage liep om te kijken of ik het niveau echt wel aan kon. Vond het een top gezin en heb een geweldige tijd daar gehad. Hoop niet dat we dit soort constructies nu allemaal gaan wantrouwen, omwille van de rotte appelen die er overal en altijd zullen zijn.
Ach, ik zeg ook maar wat

japiecarbon
Forum-lid HC

Gebruikersavatar japiecarbon 20 jun 2019 13:26

Inderdaad, op deze manier konden jongeren uit allerlei landen (Australië, Afrika, Zuid Amerika) komen koersen in Nederland. Dat had ze nooit gelukt als ze niet ergens konden verblijven.

timo2.0
Forum-lid HC

Gebruikersavatar timo2.0 20 jun 2019 14:16

Een gastgezin voor één of twee jonge renners (met de nadruk op gezin) of een ploeg die soms het weekend van de koers bij iemand van de ploeg overnacht vind ik toch echt van een andere orde dan een hele club jonge meiden die bij hun coach inwoont (nog los van de wetenschap achteraf dat hij met één van die meiden een "relatie" begon).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Sulla
Forum-lid

Sulla 20 jun 2019 15:03

ophetkantje schreef:
20 jun 2019 12:27
Er zijn duizenden jonge sporters (waaronder ikzelf heel lang geleden) die in gastgezinnen verblijven voor kortere of langer periodes. Bij clubs die hier gebruik van maken is het vaak zo dat leden van bestuursleden, coaches tot terreinknechten/mechaniekers ook gastgezin zijn. Heb hier nooit alarmbellen bij gehad en hoop die ook niet te krijgen. Vond het geweldig dat ik blijkbaar ergens talent voor had en een club voor mij onderdak regelde in de tijd dat ik daar stage liep om te kijken of ik het niveau echt wel aan kon. Vond het een top gezin en heb een geweldige tijd daar gehad. Hoop niet dat we dit soort constructies nu allemaal gaan wantrouwen, omwille van de rotte appelen die er overal en altijd zullen zijn.
Ik wil ook niet bij voorbaat iemand verdacht maken en een constructie met gastgezinnen kan ik nog wel inkomen, Maar inwonen bij de coach (=direct leidinggevende) zou ik heel raar vinden. Dan zet je een al redelijk scheve machtsverhouding helemaal op scherp lijkt mij.

Denk echt dat je dat (ook als coach) niet zou moeten willen.

Daarom zei ik ook "recipe" ....alle ingrediënten zijn aanwezig.

PietH
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar PietH 28 jun 2019 11:34

🚴🏻Strava

Plaats reactie