Fanclub Liz Hatch

Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.
chrissiewizzie
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar chrissiewizzie 15 jun 2019 09:27

Angst voor je eigen positie staat die communicatie helaas vaak in de weg. Het is een scheve machtsverhouding en niet zo simplistisch helaas als jij het schetst.

timo2.0
Forum-lid HC

Gebruikersavatar timo2.0 15 jun 2019 10:00

[sarcasm on] Dan viel Piet Hoekstra achteraf beschouwd nog best mee [sarcasm off]
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Nee_Nee
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Nee_Nee 15 jun 2019 10:46

ottorongo schreef:
15 jun 2019 00:12
Net de voetbalwedstrijd vrouwen gezien, tussen Engeland en Argentinie. Neville (de coach van engeland) omhelsde zijn spelers innig (na hun overwinning) kuste er twee op hun voorhoofd en tikte er eentje op haar poep.
Zo ingewikkeld is het niet. Deze handelingen kunnen kennelijk het daglicht verdragen en vinden plaats met instemming van beide partijen. Zodra het stiekem gebeurt en een van beiden wil het niet, dan is het over de schreef en kan het niet. Geef je eigen grenzen aan en respecteer die van anderen.
Il fuoco di un camino non è caldo come il sole del mattino

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 15 jun 2019 10:51

En ik zie het eerder als een gedrag van een vader die gelukkig is met en voor zijn kinderen.(dochters)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 15 jun 2019 11:00

Ik mag hopen dat je het nu alleen over die voetbaltrainer hebt en niet meer over die ploegleider van dat damesteam.
Campagnolo Ultra Dork

chrissiewizzie
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar chrissiewizzie 15 jun 2019 11:16

Ik had het over de ploegleider.

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 15 jun 2019 12:57

@Ernie C. Zo is dat

lugosi
Forum-lid

lugosi 15 jun 2019 21:39

chrissiewizzie schreef:
15 jun 2019 09:27
Angst voor je eigen positie staat die communicatie helaas vaak in de weg. Het is een scheve machtsverhouding en niet zo simplistisch helaas als jij het schetst.
Het is het maken van een keuze, blijkbaar vind jij (en zij?) dus dat het mogelijke verlies van je positie, het waard is om niet te reageren op een handeling. Op deze manier taxeer je natuurlijk zelf de gewichtigheid van die handeling voor jou. Vermits de gewichtigheid die je aan de ervaring toekent nogal individueel bepaald is, is het op z'n minst inconsequent om er na een paar jaar wel op te reageren.

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 15 jun 2019 21:47

Je hebt een geheel van mij afwijkend - en veel optimistischer - mensbeeld. Mensen zijn irrationele beesten met een groot taalvermogen. Ik ben dus geneigd om te zeggen dat je er geheel naast zit want in deze : Angst voor je eigen positie staat die communicatie helaas vaak in de weg. Het is een scheve machtsverhouding en niet zo simplistisch helaas als jij het schetst.
Jonge mensen hebben vaak helemaal niet door dat er met ze gesold wordt; wat niet wil zeggen dat ze er nooit meer over mogen klagen.
(vrij naar Chrissiewizzie)

chrissiewizzie
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar chrissiewizzie 15 jun 2019 22:43

Daarom blijven dit soort misstanden ook zo lang bestaan. In een kwetsbare positie, hoe irrationeel deze ook mag zijn, heeft een coach, verzorger of trainer vaak heel veel macht. Onwetendheid, onzekerheid of overbluft zijn, komt helaas veel te vaak voor in dit soort situaties. Pas als je wat ouder bent en steviger in je schoenen staat, of op het moment dat je uit de situatie of het wereldje bent, kan je pas overzien hoe ongepast en schadelijk het was. Daarom is het van groot belang om openheid in de communicatie te hebben en duidelijk te maken dat dergelijk grensoverschrijdend gedrag niet getolereerd wordt en dat er een vertrouwenspersoon is waar iemand terecht kan. Dat is helaas bij veel bonden, verenigingen en professionele teams nog niet op orde.

lugosi
Forum-lid

lugosi 16 jun 2019 09:48

sloeren schreef:
15 jun 2019 21:47
Je hebt een geheel van mij afwijkend - en veel optimistischer - mensbeeld. Mensen zijn irrationele beesten met een groot taalvermogen. Ik ben dus geneigd om te zeggen dat je er geheel naast zit want in deze : Angst voor je eigen positie staat die communicatie helaas vaak in de weg. Het is een scheve machtsverhouding en niet zo simplistisch helaas als jij het schetst.
Jonge mensen hebben vaak helemaal niet door dat er met ze gesold wordt; wat niet wil zeggen dat ze er nooit meer over mogen klagen.
(vrij naar Chrissiewizzie)
Ik ga niet mee in een structuralistische benadering. Mensen zijn geen irrationele beesten. Mensen (toerekeningsvatbare dan toch) kiezen welk beest ze zijn. Je draagt ook de gevolgen voor die keuzes. Als angst voor de positie de communicatie in de weg staat, dan leg je die positie in de weegschaal. Dan maak je een overweging die je niet moet maken. Dat is een keuze. Een foute keuze. Met gevolgen.
Het feit dat je dat doet determineert jezelf (niet omgekeerd). Het is jammer dat steeds deze mensen het beeld lijken te bepalen. Normatief is het een heel kwalijke zaak voor die mensen die wel rationeel handelen en de gevolgen dragen van hun keuzes.

chrissiewizzie
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar chrissiewizzie 16 jun 2019 09:57

Als ik dit vrij vertaal heeft het slachtoffer het volgens jou aan haar eigen gebrek aan daadkracht te danken?

Plaats reactie