Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Meest fietsONvriendelijke stad

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 30 okt 2008 19:09

[quote="de zwarten"]1. Almere
2. Rotterdam
3. Brussel[/quote]

Nummers 2 en 3 is iets te ver uit mijn buurt. Maar nummer 1 is ook die van mij. Ze proberen het fietsvriendelijk te maken door overal fietspaden neer te leggen. Je bent echter continu aan het draaien en keren en als je niet oplet kom je weer uit waar je bent begonnen. Ik neem me iedere keer voor er met een grote bocht omheen te rijden maar toch is het me al een aantal keer overkomen.

visvanpim
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mar 2008 13:10

visvanpim 30 okt 2008 19:32

herkenbaar Topic inderdaad. Mijn podium:
-1- Lelystad
Eens per jaar fiets ik van Amsterdam naar Friesland. In het begin ook door Lelystad omdat die bordjes dat aangaven. Na vele dwalingen in dat vast als hondebezitter heel erg leuke park, en een fijne valpartij door natte blaadjes ben ik vastbesloten nooit meer door die stad te fietsen. Ik trotseerde een stuk basaltkeien na de jachthaven om het ijsselmeer maar te kunnen blijven volgen (overigens is dat stuk nu geasfalteerd merkte ik deze zomer, des te meer reden om Lelystad te mijden)
-2- Almere
Ik verdenk de plaatselijke jeugd ervan de bordjes op eigen wijze opnieuw te richten. (Snap ik ook wel, wat moet je anders doen daar)
-3- Alkmaar
Al sinds een jaar of twee chronisch aan het herinrichten maar aan budget voor verwijsbordjes is jammerlijk onvoldoende gedacht.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 30 okt 2008 19:39

Welkom op dit forum, visvanpim! ;)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

gbrand
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 24 dec 2006 13:46

gbrand 30 okt 2008 19:56

Ik zet Barneveld op de nominatie. Een paar keer per jaar probeer ik daar doorheen te fietsen en verdwaal er altijd.
Buiten de gebrekkige richtingaanduiding blinken ze daar uit in een rommelige fietspadstructuur. Prachtige asfaltfietspaden veranderen binnen 1 seconde in een paadje van 0.5mtr met allemaal haakse bochten erin, of je wordt ineens over een busbaan gestuurd.
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 856
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 30 okt 2008 19:56

met stip op 1: Almelo

zowieso een drama-stad
Opgeven is geen optie!

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 30 okt 2008 20:16

Ik wil graag Veenendaal en Ede voordragen. Allebei 0,0 bewegwijzering dus als je er eenmaal verzeild bent geraakt duurt het wel even voordat je je weg naar buiten weer hebt gevonden. Tenzij je op zoek bent naar het gemeentehuis, de schouwburg, of de bibliotheek. Dat soort dingen staan wél overal aangegeven.

sagax047
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 20 mar 2008 17:46

sagax047 30 okt 2008 20:32

Keulen. Je reinste snert stad. je moet daar als fietser op voetpaden fietsen enz.. een heel raar systeem. Plots duiken er drempels op, vernauwingen, putten, verzakkingen, einde van het fietspad,..

Om maar wat te zeggen: we volgden het fietspad, plots hield het op te bestaan, we reden 100 à 200 meter verder en we zaten plots tegenrichting op de afrit van een grote autosnelweg. Om het aanstormende verkeer te ontwijken zijn we daar ergens op een verhoogde middenberm gereden met een bloedige valpartij tot gevolg

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 30 okt 2008 20:57

Dordrecht viel mij niet mee, je blijft rondjes fietsen als je de borden volgt.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 31 okt 2008 00:04

Ook ik fiets erg weinig in steden, maar ooit ben ik eens in Uden geweest(nou geef ik direct toe dat dit niet echt een stad is, maar toch). Ik heb uren geprobeerd om Uden te verlaten, maar telkens als ik dacht dat het me was gelukt, kwam ik toch weer bij zo'n bebouwdekombordje. Het leek wel een aflevering van de "twilightzone".

ruurd-jan
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 21 aug 2005 19:32

ruurd-jan 31 okt 2008 00:09

[quote="perik"]Ik wil graag Veenendaal en Ede voordragen. Allebei 0,0 bewegwijzering dus als je er eenmaal verzeild bent geraakt duurt het wel even voordat je je weg naar buiten weer hebt gevonden. Tenzij je op zoek bent naar het gemeentehuis, de schouwburg, of de bibliotheek. Dat soort dingen staan wél overal aangegeven.[/quote]

Ede is inderdaad belabberd, was daar eens op zoek een bordje barneveld en kon ineens niets meer vinden, vervolges was ik een groot rondje om Ede gereden (zonder dat ik het door had) en stond het in tegengestelde richting wel aangegeven. Erg handig gedaan..

timvis
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 feb 2008 00:56
Locatie: Fryslân

timvis 31 okt 2008 00:24

Ik fiets een aantal keer per jaar Delft-Apeldoorn (of omgekeerd) en voor mij is Utrecht altijd de grootste hindernis, vooral omdat het zo'n groot bebouwd gebied is waar je maar niet doorheen lijkt te komen.
Vorige keer maar eens vroeg vertrokken en ruim de tijd genomen, alles dat op bebouwde kom lijkt ontwijkend... Dit resulteerde in een heel aardig ritje van 176km zonder ergernissen.
Overigens erger ik me niet zozeer aan het ontbreken van bordjes, maar vooral aan de drukte, de vele verkeerslichten (hoewel ik geen haast heb vind ik het niet leuk om te stoppen) en slechte fietspaden die je vaak in grote steden ziet.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 31 okt 2008 12:25

[quote="perik"]Ik wil graag Veenendaal en Ede voordragen. Allebei 0,0 bewegwijzering dus als je er eenmaal verzeild bent geraakt duurt het wel even voordat je je weg naar buiten weer hebt gevonden. Tenzij je op zoek bent naar het gemeentehuis, de schouwburg, of de bibliotheek. Dat soort dingen staan wél overal aangegeven.[/quote]
Onlangs was een deel van het fietspad langs de N224 bij Ede afgesloten en toen dacht ik wel eventjes een kleine omweg te kunnen maken langs de zuidkant - daar kwam ik het doolhof dat Veldhuizen heet.. :/
Bij Veenendaal vind ik het irritant dat je er niet aan de noordkant langs kunt, je moet of door de stad zelf of omrijden via Renswoude.

Plaats reactie