Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 01 jun 2021 16:25

Omdat jij die dan wel doet havana?

Mijn buur heeft geen kinderen en is van mening dat daarom de kinderbijslag maar afgeschaft moet worden, dat is 100% dezelfde redenering.
Afbeelding

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 01 jun 2021 16:29

patrickvb schreef: 01 jun 2021 15:01
havana schreef: 01 jun 2021 10:47 Groepen groter dan 8 zouden wat mij betreft permanent verboden moeten worden.
Schaffen we dan meteen ook alle toertochten, granfondo's, cyclosportieve tochten, enz af?
Is het daar verplicht om in grote groepen te rijden dan? :oops: Ik dacht dat het vrij stond om met een paar man, liefst van gelijk niveau, te rijden en niet in een groep waarvan het niveau varieert van "klasbak" tot kruk.. Je kunt zelfs overwegen om gewoon alleen rijden.
Laatst gewijzigd door senior op 01 jun 2021 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 01 jun 2021 16:29

Ik rijd ook wel met een club in grotere groepen 10 tot 14, maar dan alleen op de dinsdag en donderdagavonden.
Even rustig de drukkere polder uit km of 5 en dan kunnen echt 100 paarden geen schade aanrichten en is er niets aan de hand.

Een groepje van 4 op een mooie zondag door de duinen is vaak veel gevaarlijker. Kijk een beetje naar de situatie.
En ook op een drukke zondag zijn er rustige wegen te vinden.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 01 jun 2021 16:42

senior schreef: 01 jun 2021 16:29
patrickvb schreef: 01 jun 2021 15:01
havana schreef: 01 jun 2021 10:47 Groepen groter dan 8 zouden wat mij betreft permanent verboden moeten worden.
Schaffen we dan meteen ook alle toertochten, granfondo's, cyclosportieve tochten, enz af?
Is het daar verplicht om in grote groepen te rijden dan? :oops: Ik dacht dat het vrij stond om met een paar man, liefst van gelijk niveau, te rijden en niet in een groep waarvan het niveau varieert van "klasbak" tot kruk.. Je kunt zelfs overwegen om gewoon alleen rijden.
Een Gran Fondo, een cyclo, heeft een wedstrijdelement. Nogal onhaalbaar om de kopgroep te vertellen dat ze met teveel zijn.
Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 01 jun 2021 16:57

Niveaugroepen zijn binnen clubs een bron van ellende. “Want ik bepaal zelf wel wat mijn niveau is en met welke groep ik meega”.
Als je dan een toerbestuur hebt dat daar niet boven staat en het de kop indrukt, dan ben je klaar.
Gevolg is dat je met de hele club op pad gaat en ze aan de achterkant stuk voor stuk afwapperen.
Believe me, I have been there

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 01 jun 2021 17:07

Oh, ik geloof je meteen. En daarmee heb je ook gelijk de reden waarom ik niet meer in zulke groepen wil rijden. De helft ( en ik ben dan voorzichtig) kan amper sturen en na een uur wordt dat nog veel slechter ook.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 01 jun 2021 17:36

Goede afspraken, maken goede vrienden.

Wij hebben een tijdje met 3 niveau's gereden, op een gegeven moment werd de snelste groep wel erg klein (3-4 man waarvan er 2 moeite hadden om hun kopbeurten te doen) dus dit jaar terug met 2 groepen en de sterksten rijden dan maar wat meer op kop. Laatste half uur dan zonder limiet, als je dan zo goed bent als je denkt, rijd je de boel maar aan gort :D
Afbeelding

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 01 jun 2021 17:51

havana schreef: 01 jun 2021 15:32
patrickvb schreef: 01 jun 2021 15:01
havana schreef: 01 jun 2021 10:47 Groepen groter dan 8 zouden wat mij betreft permanent verboden moeten worden.
Schaffen we dan meteen ook alle toertochten, granfondo's, cyclosportieve tochten, enz af?
Uiteraard niet. Daarvoor zou je dan een uitzondering moeten maken.
En dat is heel gemakkelijk gedaan, aangezien dergelijke evenementen een vergunning nodig hebben. Met het verstrekken van een vergunning kan een gemeente heel makkelijk bepalen wat wel en niet mag.

Verder blijft het altijd en overal dat de goede onder de kwade lijden. Maar feit is dat elke groep bepaalde voorrangsregels overtreedt. En des te groter de groep, des te meer regels dat worden.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 01 jun 2021 17:54

Ik fiets al jaren op zondag met een tourclub uit de buurt. Dat heeft echt hélemaal niets met het nadoen van profs te maken. We rijden een tempo dat iedereen aankan, en proberen ons zo goed als het kan aan de regels te houden. Motto: Samen uit samen thuis.
Onderweg een terrasje pikken, en na afloop bij het clubhuis napraten bij de koffie.
Ik doe dat graag omdat het erg gezellig is. Bovendien kan ik dan op een relaxte manier een langere tocht fietsen.
Door de week fiets ik altijd alleen.

Het scheelt natuurlijk wel wáár je fietst. In mijn regio, ongeveer tussen Helmond, Venlo, Roermond en Nijmegen, kun je prima fietsen op zondagochtend zonder anderen tot last te zijn.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 jun 2021 18:43

Het grappige is dat iedereen op dit forum beweert zich netjes te dragen. Maar toch kom ik op ieder ritje grote groepen met fietspadterroristen tegen.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 01 jun 2021 19:03

Als iedereen zich 99% van de tijd netjes gedraagt, dan zal je dus altijd groepen tegen komen die zich niet gedragen. Eens je je daar aan begint te storen, zie je de andere 99% niet meer (niet enkel geldig voor fietsers)

Zo is het bij ons ook, af en toe schat je eens iets verkeerd in (voorrang van rechts waar niet heel de groep mee kan, tegenligger die toch iets sneller rijdt dan verwacht waardoor de laatste(n) van de groep niet meer meekunnen,...)

Verdraagzaamheid in onze huidige samenleving is echt ver te zoeken (ik herhaal maar weer eens: we zijn gewoon met teveel waardoor we constant op elkaars lip zitten)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 jun 2021 19:08

robbebopper schreef: 01 jun 2021 17:54 Ik fiets al jaren op zondag met een tourclub uit de buurt. Dat heeft echt hélemaal niets met het nadoen van profs te maken. We rijden een tempo dat iedereen aankan, en proberen ons zo goed als het kan aan de regels te houden. Motto: Samen uit samen thuis.
Onderweg een terrasje pikken, en na afloop bij het clubhuis napraten bij de koffie.
Ik doe dat graag omdat het erg gezellig is. Bovendien kan ik dan op een relaxte manier een langere tocht fietsen.
Door de week fiets ik altijd alleen.

Het scheelt natuurlijk wel wáár je fietst. In mijn regio, ongeveer tussen Helmond, Venlo, Roermond en Nijmegen, kun je prima fietsen op zondagochtend zonder anderen tot last te zijn.
Met een volgauto en captain met een fluitje? ;)

@TL, verdraagzaamheid moet van twee kanten komen, dat betwijfel ik nogal eens.

Plaats reactie