Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 28 jul 2021 18:05

Ja het is inderdaad een gewone ouderwetse Hollandse zomer.

Alleen het is wat broeiiger warm(als de zon schijnt) ....dan zeg maar tientallen jaren terug.Ik heb doorlopend een korte broek aan en dat al tijden.
Dat is wel een duidelijk verschil.

Dat typische nederlandse weer ..........met zoń beetje alles op 1 dag(zon, bewolking, buien,harde wind tijdens en net voor buien en dan weer wat rustiger wind en constant wisselende temperaturen en dan toch weer een paar uur mooi zomer weer later op de middag)...........dat is al deze hele zomer tot dusver.

Plaatselijke weeromstandigheden zijn ook heel divers.
Kan 20 km verderop wel weer veel meer regenen(zeker bij wolkbreuken) of juist niet.

Maar over het algemeen hier in Zuid West Friesland toch aangenaam zomer weer.
In elk geval 10x zo fijn....... dan dat uiterst warme weer van verleden jaar.
Ook prima nachttemperaturen ipv die broeierige nachten.

@Joost G. Spijtig dat jullie gezin dit moet treffen en je vakantie figuurlijk in het water valt. Maar maak er voor de kinderen toch een zo goed mogelijke thuis-quarantaine vakantie van. :like:

Over het algemeen zijn vakantiegangers hier in zuid west Fryslan(Gaasterland en merengebied) er wat verbaasd over dat het hier zo rustig is qua aantal vakantiemensen en inwoners.
Maar het noorden heeft bouwvak en die zijn veelaldus zelf op vakantie.

Wel vind ik het een stuk rustiger dan verleden jaar toen juist veel Nederlanders hier kwamen op vakantie....omdat je nauwelijks nog naar het buitenland kon door de coronagebieden.

Nog even dit.
Vakantiegevoel zit in je zelf en heb je echt geen verre reizen voor nodig.
Pak je hengel of je fiets en ga wandelend de natuur in met je kinderen of partner of alleen.
Maar als je in hele drukke stadsgebieden woont,kan ik me heel goed voorstellen dat je juist daar weg wilt.IK zou ookgekworden van al die mensen steeds om je heen waar je ook maar buiten bent.

Niet voor niets zijn er veel Friezen en plattelanders in heel Nederland, die ondanks dat ze ver moeten reizen voor hun werk(1 uur en zelf nog meer) .....gewoon in hun eigen vertrouwde gebied blijven wonen.
(Noordelingen reizen per dag het meeste kilometers naar hun werk.)

TIP: Ga eens naar Noord Groningen of Zuid West Friesland en je kan lekker rustig op vakantie.Moet je vanzelf niet naar de Waddeneilanden gaan ,want daar is ook niet meer te wezen.

Verder nog even dit:
Juist vandaag heeft de Noordelijke Fietsersbond(of afdeling van een nationale bond) zijn beklag gedaan of al dat toenemende verkeer op fietspaden van bolderkarren , speciale electrische steps, van die yupen fietskaren die veel te breed zijn, voetgangersgoepen...en wat je verder nog allemaal weer aantreft op een fietspad..............die geven hier zelf op verschilllende fietspaden overlast voor de normale fietsers.

Maar dat is hier maar op enkele plaatsen bij de grotere steden of bij de echte rekreatie gebieden.(wadden eilanden/bosgebieden Oost Friesland/bij grote steden als bvLeeuwarden).

Iedereen wel een goede vakantie gewenst en vooral gezond weer thuis komen of weer gezond worden ,als je gedwongen thuis moet blijven door de corona redenen of andere ongemakken. :)

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 28 jul 2021 18:49

JoostG schreef: 28 jul 2021 17:07 In mijn geval maakt het nu niets meer uit: maandag kregen we een app van de buitenschoolse opvang. Onze dochter was op de laatste dag voor onze vakantie in aanraking geweest met 2 kinderen die positief getest waren. Meteen tests geregeld voor zoon en dochter. Vanochtend kregen we de uitslag: dochterlief is positief. Omdat we nog net niet 14 dagen prik 2 hebben, is de consequentie dat we tot 13 augustus in quarantaine mogen. Bye, bye vakantie 😞.
We zijn inmiddels weer thuis.
Zuur man....waar ging je heen?

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 28 jul 2021 19:01

We zouden 2 weken in zo’n huisje op het strand van Ijmuiden zitten. Dat werden 3 dagen. Daarna zouden we nog een weekje gaan varen in NL.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 28 jul 2021 19:47

Slecht weer of niet, ik heb pas 1x een fietsrit laten vervallen dit jaar. Deze maand (morgen) ga ik een nieuw maandPR zetten, dat staat nu nog op 1223km in 1 maand. Morgen gaat dat naar 1242km en dan komt het weekend nog waarin ik meestal 120-150km fiets, Dus zó slecht is het weer helemaal niet geweest wat mij betreft, en dan woon ik ook nog in Zuid-Limburg.
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 28 jul 2021 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Dogma F

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37360
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jul 2021 20:13

JoostG schreef: 28 jul 2021 19:01 We zouden 2 weken in zo’n huisje op het strand van Ijmuiden zitten. Dat werden 3 dagen. Daarna zouden we nog een weekje gaan varen in NL.
Ach, wat vreselijk zuur :-(
Less is bore

hayes

hayes 29 jul 2021 11:39

Ik had persoonlijk echt wel deugd van een weekje Zuid-Frankrijk, ook al was het weer even wisselvallig als hier.
De Franse manier van doen, het landschap, het lekker eten, de mooie fietsmogelijkheden,... Thuis (in eigen land) is ook leuk maar ik heb dat soms even nodig om echt wég te zijn.

Dus ik zou ook gebaald hebben als een stekker als m'n dochter plots positief bleek (wat niet het geval was).
Ik heb vorig jaar al geboekt en bewust héél vroeg in de zomer (eerste week juli) om indien nodig nog in quarantaine te kunnen gaan, wat ook al niet nodig was.

Ik heb nog niet veel ritten afgelast omwille van het weer, maar ik moe toch beter plannen en last-minute plannen omgooien. Ik ben in 2021 ook al even veel keer kletsnat geregend als in de voorbije jaren samen.

Het wordt zo'n zomer vrees ik. Het IS zo'n zomer vrees ik.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 29 jul 2021 19:58

Alleen het is wat broeiiger warm(als de zon schijnt) ....dan zeg maar tientallen jaren terug.Ik heb doorlopend een korte broek aan en dat al tijden.
Dat is wel een duidelijk verschil.
:shock: Nog geen dag mijn korte broek aan gehad deze zomer. Er zitten wel redelijke weken tussen, maar volgend jaar wil ik toch graag weer naar Italië. Dit (en vorig) jaar door Corona niet van gekomen. 30+ graden is toch meer mijn idee van zomer...

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 jul 2021 20:16

el_loco schreef: 29 jul 2021 19:58
Alleen het is wat broeiiger warm(als de zon schijnt) ....dan zeg maar tientallen jaren terug.Ik heb doorlopend een korte broek aan en dat al tijden.
Dat is wel een duidelijk verschil.
:shock: Nog geen dag mijn korte broek aan gehad deze zomer. Er zitten wel redelijke weken tussen, maar volgend jaar wil ik toch graag weer naar Italië. Dit (en vorig) jaar door Corona niet van gekomen. 30+ graden is toch meer mijn idee van zomer...
Dat ligt dan meer aan jou dan aan het weer. Ik ben afgelopen twee weken in Nederland geweest, waarvan ik minimaal 9 dagen in korte broek gelopen heb. (Net nog klein rondje in Frankrijk gedaan, nog steeds 30 graden)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 aug 2021 19:46

Ja in Frankrijk gaan wonen en zeggen dat het in nl wel meevalt :-)

Blij dat ik twee weken Spanje heb gehad. Halve dag bewolking.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8288
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 aug 2021 20:26

wasbeer2006 schreef: 02 aug 2021 19:46 Ja in Frankrijk gaan wonen en zeggen dat het in nl wel meevalt :-)

Blij dat ik twee weken Spanje heb gehad. Halve dag bewolking.
Je had niet gelezen dat ik in Nederland was? ;)
Het is hier om de Ventoux ook wel wat onbestendig.

hayes

hayes 02 aug 2021 21:04

Het is hier in de Vlaamse Westhoek volgens mij nog niet één dag officieel 25 graden geweest.
Ik loop als sinds eind mei in short. Eén, keer een lange broek aangedaan om te gaan dineren. Ik doe een lange broek aan ergens halfweg of eind september :mrgreen: :mrgreen:

Maar ik baal er grondig van. Vandaag eindelijk naar huis gefietst zonder regen, onder een mild zonnetje, weinig wind. Helaas nog geen 20 graden.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 02 aug 2021 21:50

hayes schreef: 02 aug 2021 21:04Het is hier in de Vlaamse Westhoek volgens mij nog niet één dag officieel 25 graden geweest.
Op 16 juni was het 30,1 graden in Heist, lijkt me gek als het bij jullie dan nog 5 graden frisser was!

Plaats reactie