Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
Ik rij dagelijks met de fiets naar het werk maar dat is slechts 20 minuten. Jammer genoeg behoor ik niet tot degene die van thuis uit kunnen werken en s'middags een langere pauze kunnen nemen. (de volledige lockdown was op dat vlak wel prettig ). Dus behelp ik me maar met op de rollen te rijden. Muziek op en een uurtje hard trappen, ik heb er wel lol in.
S'avonds in het donker rijden is toch ook niet alles. Geregeld is het erg oppassen wanneer er plots een kat, egel of vos op het pad verschijnt. En zoals hierboven al aangegeven, mensen die het met een licht rondrijden alsof ze een Airbus veilig op de grond moeten zetten. Of op een pad enkel voor wandelaars en fietsers je 1500lm verlichting op flash zetten, gestoorde mensen.
S'avonds in het donker rijden is toch ook niet alles. Geregeld is het erg oppassen wanneer er plots een kat, egel of vos op het pad verschijnt. En zoals hierboven al aangegeven, mensen die het met een licht rondrijden alsof ze een Airbus veilig op de grond moeten zetten. Of op een pad enkel voor wandelaars en fietsers je 1500lm verlichting op flash zetten, gestoorde mensen.
Ik rij zelfs met een voorlamp die tot 3400 Lumen eruit kan persen. Hoe gestoord ben ik dan wel niet?NoChain schreef: ↑15 nov 2021 21:12 S'avonds in het donker rijden is toch ook niet alles. Geregeld is het erg oppassen wanneer er plots een kat, egel of vos op het pad verschijnt. En zoals hierboven al aangegeven, mensen die het met een licht rondrijden alsof ze een Airbus veilig op de grond moeten zetten. Of op een pad enkel voor wandelaars en fietsers je 1500lm verlichting op flash zetten, gestoorde mensen.
Overigens gebruik ik de flash functie nooit in het donker, alleen bij daglicht en lichte schemer. In het donker is dat veel te invasief.
Maar de hoeveelheid licht is minder bepalend dan de afstelling. Bij tegenliggers zet ik de lamp ook snel omlaag, kan de tegenligger mij tenminste nog zien.
Heel soms gaat de lamp juist wél op volle sterkte, gisteren nog bij een tegemoet komende auto die de xenon lampen maar niet in de dimstand wilde zetten. Mijn koplamp had ik al omlaag gericht in de laagste stand, onmogelijk dat hij daardoor verblind werd. Dus dan gaat het licht bij mij ook vol in de verblind stand, na passeren zie ik niks meer voor enkele seconden. Voor mij .let het ook veilig blijven.
Dogma F
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Soms helpen zelfs lichtsignalen niet. dan krijgen ze een vinger.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het heeft op sommige donkere plekken ook te maken met de grootlichtassistent van auto's.
Als er een fietspad naast licht kan deze van sommige merken wat laat detecteren
Als er een fietspad naast licht kan deze van sommige merken wat laat detecteren
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Nou dan mag de grootlichtassistent zich mede aangesproken voelen. Vooral als er geen sprake is van een fietspad.
Gister eerste avondritje gedaan van dit seizoen. Hartstikke gezellig en totaal niet gevaarlijk, uiteindelijk moet je ook vooral je route erop aanpassen. Meer werk qua aankleden dan Tacxen, ook veel leuker.
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Nu alles na 20.00u dicht is is het sowieso extreem rustig 's avonds. De spits is des te drukker.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nouja het is de laatste paar dagen warmer dan waarschijnlijk straks in april.................
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Ik heb mijn handschoenen nog maar 1 of twee keer aangehad deze herfst schat ik.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wat een troosteloze dag vandaag zeg. Hele dag miezer of regen bij een graad of 4. Brr, niks aan.
Less is bore
Jij ook al? Ook ik kon vanochtend de moed niet vinden! (Ben benieuwd hoeveel er wel waren)