Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 07 apr 2021 14:29

Door verbouwingen op 2 locaties zijn we al sinds het najaar zeer beperkt bezig met fietsen. Nu alles stilaan afgerond is en meer tijd vrij komt voor de fiets, boycot deze late winterprik de sportieve ambities*.
Mijn kopvrouw en ik hebben het meer dan gehad.
Laat het (lente-) zonnetje maar komen.

* op zoek naar minder kilo's en meer conditie. ;-)

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4310
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 30 apr 2021 15:24

Dus, na een paar droge weken waarbij het wel veel te koud was, nu weer heel veel regen hier. Wederom oneerlijk verdeeld in Nederland, met de droge gebieden die weer te weinig neerslag krijgen en hier in Noord Holland is het zeiknat.
Van mij mag het voorjaar wel eens echt loskomen, wegens omstandigheden en het weer heb ik dit jaar nog maar 1 keer in korte broek kunnen fietsen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6036
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 30 apr 2021 16:50

Gisteren na een regenachtige dag, eind van de dag droog.,. en heerlijk gefietst (zuid holland).

De RTL4 weerman liet zien dat we in april 60% van de tijd noorderwind hadden. wat uitzonderlijk is, en direct de lagere temperaturen verklaart.

Overigens, het is wel lekker als het iets warmer is.., maar tegen kou kan je je goed kleden. En veelal was het 10 tot 12 graden, wat natuurlijk niet echt koud is. Voor degene die s ochtends in de vroegte op pad moeten, was het natuurlijk wel vaak fris met net boven het vriespunt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 30 apr 2021 17:31

Die weer-apps mogen van mij echt allemaal deaud.

Vandaag met de kinderen 3 uur door de ijskoude zeikregen gereden terwijl het volgens o.a. buienradar droog en zonnig moest zijn.

Dat een voorspelling niet klopt kan ik mee leven, maar dat ze de actuele situatie fout hebben dus niet.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4196
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 30 apr 2021 17:42

Eind april. En nog niet eens mijn benen geschoren....

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7781
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 apr 2021 20:08

Ik heb ook ernstig ruzie met mijn weer app op het moment. Maar dan vooral vanwege de misvoorspellingen over nachtvorst vanwege de moestuin.
Verder zou ik wel willen dat er onderhand wat regen viel hier, het is echt gortdroog!
Als je langs een veld fietst wat net wordt omgeploegd zie je eruit alsof je Parijs Roubaix hebt gereden in droge tijden; stof, stof en nog eens stof
Do or don’t, there is no try

hayes

hayes 30 apr 2021 20:54

Woensdag namiddag een halve dag verlof om in de zonnige namiddag te gaan fietsen. Letterlijk toen ik buiten kwam verdween de zon. Op een ritje van 3u 10 minuten zon gezien. Koude en stevige wind. En dat herhaalt zich nu al véél te lang. De koudste april in decennia.

Zeker 's morgens nog steeds véél te koud. Ik heb plantjes in m'n serre gezet en sinds begin april flirt het veel te vaak met het vriespunt.

Vanaf volgende zaterdag zou het hier toch stilaan de 15 graden gaan benaderen. Halleluja!
Om 4 dagen later wee naa 11/12 te zakken... Tegen dan is het half mei gdvr...

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 30 apr 2021 22:02

Sulla schreef: 30 apr 2021 17:31 Die weer-apps mogen van mij echt allemaal deaud.

Vandaag met de kinderen 3 uur door de ijskoude zeikregen gereden terwijl het volgens o.a. buienradar droog en zonnig moest zijn.

Dat een voorspelling niet klopt kan ik mee leven, maar dat ze de actuele situatie fout hebben dus niet.
Het was niet best en de apps zaten er zeker goed naast. Ik zou ook droog van Ouddorp naar Hilversum fietsen, maar heb een hoop regen gezien en zelfs hagel mogen koppen. Bijna mei en ik fiets nog rond ik full winter gear met extra reserve handschoenen.....
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27405
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 mei 2021 08:59

Nog steeds absoluut geen spijt dat ik laatst toen het ineens 24 graden was gewoon lekker een vakantiedag heb opgenomen en de hele dag ben gaan fietsen. Ik dacht toen al: dit kan wel eens één van de weinig écht mooie dagen van het voorjaar worden.

Tot nu toe is het vooral heel erg koud, en vrij droog (behalve gisteren toen het met bakken uit de hemel kwam).

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5052
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 01 mei 2021 12:44

Ik heb spijt dat ik toen niet 2 dagen vrij heb genomen en maar 1 dagje. (waren toen 2 dagen op rij best warm)
Vandaag ook weer beetje verkeken op de koude wind, extra laagje had wel gekund.
En ook weer wat regen. (die volgens mij niet voorspeld was)
Genoeg volk weer in korte broek trouwens.

Afgelopen dinsdag was trouwens ook relatief prima dagje.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2309
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 01 mei 2021 13:39

DDX schreef: 01 mei 2021 12:44 [...]

Afgelopen dinsdag was trouwens ook relatief prima dagje.
Afgelopen woensdag was relatief ook nog wel te doen... 8-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4310
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 01 mei 2021 19:50

Woensdag was het inderdaad heel mooi weer (zag ik door het raam op kantoor) echter vanaf 2e helft van de middag was de zon weg en was het gewoon koud. Wederom met lange broek, winddichte jas en handschoenen moeten fietsen dus.
Morgen maar eens hopen dat de weersvoorspelling wel goed is en het dus wel droog is. Wel maar weer de winter collectie gebruiken.

Plaats reactie