Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 02 mei 2021 21:10

En ik denk dat zelfs MvdrP niet met een kortebroek rijd met 5 graden boven 0... 😉 En die zijn benen worden wel warm gemasseerd.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

i-mac

i-mac 02 mei 2021 21:32

In de vooravond nog een kort ritje van 2 uur gereden. De wind was wat gaan liggen, en de zon deed zijn uiterste best om het eengenaam te maken. En dat was het ook. Uiteraard nog steeds lange broek, maar de jas heb ik deze keer thuis gelaten. Gewoon een extra onderhemdje aan, en mouwstukken aan. En dat was meer dan voldoende. Het was best genieten

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 03 mei 2021 08:39

Of het zijn van die corona-coureurs die net begonnen zijn en nog niet door hebben dat er beenstukken bestaan?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

i-mac

i-mac 03 mei 2021 08:44

rikkert schreef: 03 mei 2021 08:39 Of het zijn van die corona-coureurs die net begonnen zijn en nog niet door hebben dat er beenstukken bestaan?
Die eersten zijn er best veel denk ik. Los daarvan, die mensen zullen mettertijd ook wel ondervinden dat je kleden naargelang het weer een must is. We zijn toch niet allemaal begonnen als een halve prof wat dat betreft. Ik geef de meesten het voordeel van de twijfel.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 03 mei 2021 08:58

i-mac schreef: 03 mei 2021 08:44
rikkert schreef: 03 mei 2021 08:39 Of het zijn van die corona-coureurs die net begonnen zijn en nog niet door hebben dat er beenstukken bestaan?
Die eersten zijn er best veel denk ik. Los daarvan, die mensen zullen mettertijd ook wel ondervinden dat je kleden naargelang het weer een must is. We zijn toch niet allemaal begonnen als een halve prof wat dat betreft. Ik geef de meesten het voordeel van de twijfel.
Ik bedoel het ook niet naar hoor. Maar als ik tijdens het fietsen om me heen kijken zie ik veel mensen fietsen die door fiets, outfit en manier van fietsen de indruk wekken sinds de pandemie op de fiets gestapt zijn. En die nog een beetje uit moeten vogelen wat je je wanneer aantrekt, hoe je op je fiets zit, etc, etc. Ik veroordeel het zeker niet. Ik zie het alleen om me heen. Als het niet al te veel drukker wordt, vind ik het alleen maar leuk dat mensen op de fiets genieten.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 03 mei 2021 09:13

En zelfs met jaren ervaring op de fiets, is het nog steeds mogelijk om je te vergissen en teveel of te weinig kleding aan te trekken.

Vorige week zondag ben ik ook vertrokken met blote benen en korte handschoenen, dat was toch net te optimistisch het eerste uur (daarna ging het wel en de laatste 2 uur was het gewoon erg aangenaam zo)
Afbeelding

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 03 mei 2021 09:15

Ik herken dat wel bij mijzelf dat je als beginnende wielrenner minder kleding en weet van kleding hebt. In 1995 fietste ik met een groepje eind april van Glasgow terug naar Utrecht. Iedere dag miezerregen en een paar graden boven nul. Overschoenen? Nee! Beenstukken? Nee! Armstukken? Uiteraard niet! Regenjack? Wat? :D

Vandaag de dag kan ik kiezen uit heel veel, voor ieder moment van het jaar en de dag. En toch maak ik mijzelf keer op keer wijs dat er nog iets mist.....

Ik trek er wel veel vaker op uit dan in het verleden en koud heb ik het eigenlijk ook nooit meer.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 03 mei 2021 10:53

Is helemaal waar. Ik reed 30 jaar terug in voor en najaar altijd met van die skipully's aan. Ik dacht dat zal wel lekker warm zijn voor skien dus ook fietsen. Maar die katoenen troep werd gewoon vochtig en was hartstikke koud. En beenstukken? Ik deed een runningtight aan tegen de kou. En een muts, helmen deden we toen niet aan. Mooie tijd...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2329
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 03 mei 2021 10:59

Vanaf zaterdag skipullies en beenstukken exit

Ein
De
Lijk

https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/w ... imaatpluim
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27457
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 mei 2021 19:01

Zelfs bij de NOS geeft men het nu toe.
Bijlagen
Schermafbeelding 2021-05-03 om 18.59.13.png

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5071
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 03 mei 2021 19:57

Ja maar hoorde op de radio vanmiddag waarom, vogels komen nu pas beetje aan omdat ze tegen de wind in moesten vliegen dit jaar.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 mei 2021 09:15

Arme vogels, de hele weg wind tegen, das voor niemand leuk!
Kom je aan in het land van bestemming nog koud, ook het laatste jaar voor die beesten.

Zondag gestart om uurtje of negen, 8 graden, uurtje later 12 maar voelde nog heel koud, hoppa hagelbui en terug naar 3 graden, uurtje later 14 en nog steeds koud met lang/lang en lange handschoenen. Lekker alles aan gehouden. Ik heb alleen maar op de MTB korte broek aan gehad.

Plaats reactie